سازمان نظام مهندسی معادن ایران بازوی صمت در شکوفایی معادن ریاست سازمان نظام مهندسی معادن ایران بیان کرد:

سازمان نظام مهندسی معادن ایران بازوی صمت در شکوفایی معادن

اسماعیلی اظهار داشت: فعالیت اصلی در زمینه شکوفایی معادن بر عهده ایمیدرو است ما هم بعنوان بازوی وزارت صمت در زمینه شکوفایی معادن کوچک فعالیت می ‌کنیم.

کد خبر: 190708001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸ - ۸:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اسماعیلی اظهار داشت: فعالیت اصلی در زمینه شکوفایی معادن بر عهده ایمیدرو است ما هم بعنوان بازوی وزارت صمت در زمینه شکوفایی معادن کوچک فعالیت می ‌کنیم.

سازمان نظام مهندسی معادن ایران بازوی صمت در شکوفایی معادن

سازمان نظام مهندسی معادن ایران بازوی صمت در شکوفایی معادن

بازوی صمت در شکوفایی معادن  کوچک هستیم

معادن کوچک از اهمیت بسیاری برخوردار است در این زمینه یعنی شکوفایی معادن کوچک بخشهای مختلف دولت و بخش خصوصی باید با یک‌دیگر همکاری داشته باشند.

داریوش اسماعیلی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین برنامه نظام مهندسی برای استان‌ ها چیست؟ عنوان کرد: مهم‌ترین رویداد روزهای اخیر نظام مهندسی که وارد فاز اجرا شده برنامه استان‌هاست.

تصویب طرحها، برنامه ها اعم از طرحهای اکتشافی استخراجی منهای گواهی کشف و پایان کار از جمله برنامه‌هایی است که همه از هفته پیش ابلاغ گردید و قرار است تمام روند آن در سازمان نظام مهندسی استانها انجام گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ارتباط با این فاز از برنامه‌های نظام مهندسی افزود: این فاز به این معنی است که کمیته‌ هایی که در نظام مهندسی معدن بنابه دعوت ریاست سازمان معدن استان، نشست ها در استان‌ ها تشکیل، طرح ‌های استانی بررسی و به سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌ گردد.

سازمان صنعت معدن و تجارت استان ‌ها موظف به اجرای برنامه‌ های استانی

اسماعیلی ادامه داد: بنابراین در این قسمت دیگر سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌ ها موظف به اجرای این برنامه‌ها است این مهم‌ترین اتفاقی است که در ارتباط با استان ها رخ داده است.

چهارچوب نظام مهندسی برای استان ‌ها

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نظام مهندسی توانسته چهارچوب خاصی برای استان ‌های مختلف در زمینه معادن ایجاد کند، بیان کرد: بله این امر اتفاق افتاده است. نشست های منظم سازمان نظام مهندسی معدن استان ‌ها در مرکز یکی از شهرستانها برگزار می گردد. این موضوع از جمله برنامه‌های این روز‌های نظام مهندسی استان‌‌هاست و ۲ هفته آینده نیز نشست اجلاس برگزار می‌ گردد.

برنامه‌ نظام مهندسی در زمینه معادن کوچک

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که در زمینه معادن کوچک، نظام مهندسی چه فعالیتی در نظر دارد، تصریح کرد: موضوع معادن کوچک یکی از بندهای نقشه راه معدن و صنایع معدنی و برنامه ۴ ساله وزارت صنعت معدن و تجارت است سازمان نظام مهندسی معدن وظایفی دارد که یکی از آن تنسیخ قوانین و مقرارات، صیانت از مواد معدنی، تشویق سرمایه گذار به بخش معدنی است. محوریت فعالیت در دست ایمیدرو است و ماهم بعنوان بازوی وزارت صمت در زمینه فعالیت می ‌کنیم.

منبع: رادیو گفت و گو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتشارات نظام مهندسی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۹۸
751 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0