راه اندازی دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در استان اردبیل ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

راه اندازی دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در استان اردبیل

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از راه‌اندازی دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در این استان خبر داد.

کد خبر: 190801007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ - ۲:۳۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از راه‌اندازی دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در این استان خبر داد.

راه اندازی دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در استان اردبیل

راه اندازی دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در استان اردبیل

دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی  در استان اردبیل راه‌اندازی گردید

 

شهرام محمدی روز ۴ شنبه در جلسه ای با فرماندار خلخال گفت: این مراکز در راستای تحقق شعار انتخاب شده امسال از طرف مقام معظم رهبری و رونق تولیدات و محصولات کشاورزی استان ایجاد شدند.

محمدی ادامه داد: هم اکنون ۳ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی توسط این سازمان در شهرستان اردبیل، ۳ مرکز در شهرستان پارس‌آباد و شش مرکز نیز در شهرستان‌ های مختلف راه اندازی گردیده و در جهت توسعه و رونق کشاورزی استان و رونق کار بهره‌برداران و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی فعالیت دارند.

محمدی افزود: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران طرح ‌های اقتصادی در بخش کشاورزی استعلامات غیر ضروری اداری حذف و یا کاهش یافته طوری‌که هم ‌اکنون با ابلاغ  وزارت جهاد کشاورزی استعلام مربوط به ساخت گلخانه از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل حذف شده و هم‌چنین پیش‌نویس حذف استعلام برای راه‌اندازی طرح‌ های پرورش دام و طیور از این اداره نیز آماده شده و به محض ابلاغ  از طرف وزارت جهاد کشاورزی این استعلام نیز از لیست استعلامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل حذف خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تلاش‌ های صورت گرفته در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های سازمان در حال حاضر زمان صد و پنجاه و یک روزه رسیدگی به پرونده‌های این سازمان در سال گذشته به بیست روز در ۴ ماه اول امسال کاهش یافته است.

محمدی هم‌چنین تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستم الکترونیکی صدور پروانه بهره‌برداری بخش کشاورزی استان هم‌اکنون نیازی به مراجعه کشاورزان به سازمان نظام مهندسی جهت اخذ پروانه نبوده و همه کشاورزان ساکن روستاها می ‌توانند با استفاده از اینترنت نسبت به اخذ پرینت پروانه و به صورت غیرحضوری در محل سکونت خود اقدام کنند.

محمدی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در سال ‌های اخیر توانسته در سازماندهی و اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاوزی  و منابع طبیعی موفق عمل کند بطوریکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان به تعداد انگشتان دست مهندس کشاورزی نداشتیم اما اکنون شش هزار دانش آموخته رشته‌های کشاورزی عضو این سازمان هستند.

محمدی، رویکرد این سازمان را در ارتقای بهره‌وری و هم‌چنین بهره‌گیری از توان کارشناسان ناظر در مزارع، واحدهای تولیدی، صنعتی و نیمه صنعتی، بخش‌ های اشتغال و کارآفرینی متعدد یادآور شد و گفت: در سایه فعالیت چنین مجموعه‌هایی در ۴ دهه اخیر کشور ما به سمت ارتقای بهره‌وری و افزایش توان خوداتکایی در اقتصاد کشاورزی حرکت کرده است.

راه اندازی دوازده مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در استان اردبیل

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، بازنگری در حوزه اشتغال بویژه اشتغال کشاورزی را ضروری دانست و گفت: محوری ‌ترین بخش توسعه استان بخش کشاورزی است و با بهره‌گیری از توان مهندسان ناظر و هم‌چنین مهندسان کشاورزی در رشته‌های مختلف می ‌توان در کنار توان بخش خصوصی تحول جدی را در این حوزه ایجاد کرد.

وی گفت: به میمنت چهل سالگی انقلاب اسلامی نظام مهندسی کشاورزی صدور پروانه‌های تولیدی را به شکل الکترونیکی به تولیدکنندگان ارائه می ‌کند تا سرمایه‌گذاران براحتی مجوز لازم را از همان محل سکونت خود درخواست کرده و دریافت کنند.

فرماندار خلخال نیز در این نشست، ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب خانم ناصحی، مدیر جدید دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی خلخال در رسیدگی به امورات کشاورزان، حل مشکل بهره‌برداران کشاورزی و جلب رضایت عمومی فعالان در این بخش گفت: کاهش مراجعان مربوط به امورات کشاورزی به فرمانداری حاکی از افزایش سطح رضایت‌مندی مردم منطقه از عملکرد نظام مهندسی این شهرستان است.

فریدون بابایی ادامه داد: در حالیکه تلاش دولت برای کوچک کردن بدنه و واگذاری بخش مهمی از کارهای کشاورزی به خود مردم از طریق استفاده از ظرفیت تشکل ‌های مردمی هم چون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است، برخی مقاومت‌ها در مقابل این کار مشکل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و درگیری متقاضیان اجرای طرح‌ های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش کشاورزی را بیش تر می ‌کند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۸
1121 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0