افتتاح اولین مرکز پژوهشی بتن کشور در رفسنجان مدیر کارخانه سیمان ماهان

افتتاح اولین مرکز پژوهشی بتن کشور در رفسنجان

به گفته مدیر کارخانه سیمان ماهان در راستای تقویت تولید، اولین مرکز پژوهشی، تحقیقاتی بتن تازه و سخت شده در کشور با مساحت پنجاه و دو متر مربع در محل نظام مهندسی رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر: 190802001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ - ۱۲:۳۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،به گفته مدیر کارخانه سیمان ماهان در راستای تقویت تولید، اولین مرکز پژوهشی، تحقیقاتی بتن تازه و سخت شده در کشور با مساحت پنجاه و دو متر مربع در محل نظام مهندسی رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح اولین مرکز پژوهشی بتن کشور در رفسنجان

افتتاح اولین مرکز پژوهشی بتن کشور در رفسنجان

اولین مرکز پژوهشی بتن کشور در  رفسنجان افتتاح گردید

شیرازد احمدیان، شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاح این طرح گفت: بهمن ماه سال گذشته تفاهم نامه ای بین نظام مهندسی رفسنجان و کارخانه سیمان ماهان منعقد و قرار شد، اولین مرکز پژوهشی کاربردی بتن در کشور با هزینه بالغ بر پانصد میلیون ریال در رفسنجان ایجاد گردد.

احمدیان اظهار داشت: این مرکز و آزمایشگاه مدرن و بروز است و در خدمت مصرف کننده سیمان و بتن قرار گرفت.

احمدیان ادامه داد: از طرف سازمان استاندارد آزمایشگاهی به نام آزمایشگاه معتمد اداره استاندارد به تمام کارگاههای تولید بتن معرفی شده اما ما برای پیشبرد کار و حصول نتایج با اطمینان تر این پژوهشکده را ایجاد کردیم.

وی با اشاره به این که برای بهینه سازی کمی و کیفی محصول سیمان توانستیم مجوز طرح توسعه و ارتقای کمی و کیفی را اخذ کنیم افزود: از ۲ ماه قبل قطعات و تجهیزات این طرح ساخته و آماده شده و از اواسط مرداد ماه امسال توقف سیستم را داریم تا چهل روز بعد که مجددا آغاز بکار میکند.

مدیر کارخانه سیمان ماهان بیان کرد: این بهینه سازی شامل افزایش  ارتفاع کُلساینر به بیست درصد و نصب سیکلونهای دوقلو در استیج یک است و با اجرای این طرح مزایایی نظیر افزایش کیفیت تولید سیمان به بالای پانزده درصد، مقاومت کوتاه مدت و درازمدت در سیمان و بتن را خواهیم داشت،

به گفته احمدیان، نصب سیکلون های دوقلو نیز سبب میشود مقدار غباری که به محیط زیست داده میشود کم‌تر از صد و پنجاه میلی گرم بر مترمکعب خواهد شد و از آلایندگی خارج میشویم.

احمدیان با عنوان این که برای اجرای این طرح هشتاد میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، گفت: در حال حاضر غباری که از فیلتر کارخانه سیمان ماهان خارج میشود بالای دویست و بیست میلی گرم بر مترمکعب است که بعد از اجرای پروژه، در دامنه تعریف شده استاندارد قرار میگیرد و از آلایندگی خارج می گردد.

سید محمود حسینی، ریاست نظام مهندسی شهرستان رفسنجان هم در حاشیه افتتاحیه این مرکز پژوهشی، گفت: این آزمایشگاه شامل انواع الکها، انواع قالبهای مکعبی، وان نگه‌داری بتن در آب، پمپ آب، دماسنج، وسایل ارزشیابی شن و ماسه است و کارهای تحقیقاتی بر روی انواع سیمان وانواع بتن، انواع سیمانهایی که وارد این شهرستان میشوند انجام میشود تا بتوانیم سیمان مرغوب را در بازار عرضه کنیم.

حسینی تصریح کرد: نتایج  این تحقیقات برای دانشجویان و اساتید حرفه های مختلف ساختمانی و معماری هم مفید است؛  این مرکز صرفا برای کار تجاری نیست و در کنار ان کارهای تحقیقاتی نیز انجام می گردد.

افتتاح اولین مرکز پژوهشی بتن کشور در رفسنجان

مدیر بازاریابی و فروش شرکت سیمان سپاهان کرمان نیز  در این مراسم، با اشاره به این که طرح ارتقای کیفی و کمی سیمان به نفع محیط زیست است گفت: در سال جاری طرح توسعه ای و ارتقای کیفی برای مقاومت  محصول سیمان را اجرا میکنیم که مقاومتهای کوتاه مدت را هفت درصد افزایش میدهد و میتواند غبار تولید شده را کاهش دهد که به نفع محیط زیست است.

محمدرضا خیرخواه ادامه داد: کارخانه سیمان ماهان سالیانه یک هزار تن محصول تولید میکند که با اجرای طرح توسعه ای و ارتقای این میزان تولید به روزانه یک هزار و دویست و هشتاد تن افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: سیمان ماهان در منطقه از نظر مقاومت حرف اول را میزند و سرمایه گذاری ما در جهت علم است ضمن خودکفایی و تولید نیاز استان، ما تولیدات سیمان را به کشورهای افغانستان و پاکستان هم صادر میکنیم.

طبق این گزارش، گردهمایی شناخت کاربردی آزمایشات ” بتن تازه و سخت شده” در محل سالن اجتماعات نظام مهندسی رفسنجان هم با تدریس استاد رحیمی مدرس دانشگاه شهید بهشتی تهران برای مهندسانی از شهرستانهای کرمان، رفسنجان، انار، زرند و شهربابک برگزار گردیدد و نکاتی در جهت استانداردسازی محصول سیمان عنوان شد.

رفسنجان در صد کیلومتری شمال غرب کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی شهرسازی pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۸
635 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0