برگزاری آئین تقدیر هیأت رئیسه سازمان استان مازندران از بانوان همکار  ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران مطرح کرد:

فقط دویست محصول از پنج هزار محصول ساختمانی دارای استاندارد اجباری است

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران، عنوان کرد: بیش از پنج هزار محصول ساختمانی در کشور وجود دارد که حدود دویست محصول، استاندارد اجباری دارند.

کد خبر: 961130015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ - ۶:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مازندران، عنوان کرد: بیش از پنج هزار محصول ساختمانی در کشور وجود دارد که حدود دویست محصول، استاندارد اجباری دارند.

فقط دویست محصول از پنج هزار محصول ساختمانی دارای استاندارد اجباری

فقط دویست محصول از پنج هزار محصول ساختمانی دارای استاندارد اجباری

فقط دویست محصول از پنج هزار  محصول ساختمانی دارای استاندارد اجباری است

سیف‌الله علی‌نیا در گردهمایی استانی مهندسان مکانیک مازندران که سالن اریکه آریایی آمل برگزار گردید، با عنوان این که امروز سازمان نظام‌ مهندسی استان‌ ها به‌ واسطه نوع و حجم فعالیت خیلی بالا در حوزه ساختمان بظرفیتی رسیده است که همه توجهات معطوف به چگونگی فعالیت این سازمان است، گفت: اعتبار عمرانی کل دستگاه‌ های اجرایی استان چهارصد میلیارد تومان است و این در حالیست که گردش مالی ساختمان در حوزه سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان بالای چهار هزار میلیارد تومان است. بهمین جهت وظیفه سازمان در صیانت و حفظ سرمایه‌ های ملی خیلی سنگین است.
علی نیا با اشاره به این که امروز با خدماتی که سازمان در حوزه‌ های مختلف ارائه میدهد توانستیم نقش خیلی مؤثری در کاهش بار مالی دولت ایفا کنیم، افزود: آموزش و ارتقاء دانش فنی عضوها از رویکرد هیئت‌ مدیره سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است و افتخار داریم که بیش از دو هزار و پانصد نفر از مهندسان را به‌ صورت رایگان از آموزش‌ های کارگاهی و حرفه‌ای به غیراز دوره‌های ارتقاء بهره‌مند کنیم.
وی با اشاره به رتبه برتر مازندران در بخش تعرفه بازرسی گاز، تصریح کرد: در حوزه طراحی و نظارت در سال گذشته با حمایت کمیته ۴ نفره استان، تعرفه نظارت مکانیک و برق به سی و چهار درصد افزایش یافت.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به این که در چرخه ساخت‌وساز ۳ مؤلفه باید مورد توجه جدی قرار گیرد که شامل کنترل و نظارت، مجموعه مقررات ملی ساختمان و شیوه‌ نامه‌ ها، مصالح ساختمانی هستند، عنوان داشت: ساختمان سرمایه ملی است و به ‌کار گیری مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت ‌و سازها تأثیر بسزایی در افزایش عمر مفید ساختمان دارد. بیش از پنج هزار محصول ساختمانی در کشور وجود دارد که حدود دویست محصول، استاندارد اجباری دارند.

فقط دویست محصول از پنج هزار محصول ساختمانی دارای استاندارد اجباری

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان مازندران با بیان این که شناسایی و معرفی مصالح استاندارد از وظایف مهم مهندسان است، خاطر نشان ساخت: با توجه به مجموعه مقررات ملی، ظرفیت کاری خیلی خوبی برای مهندسان مکانیک وجود دارد. مبحث تعمیر و نگه داری، مبحث بهینه ‌سازی انرژی، مبحث آسانسور و مبحث آتش‌ نشانی، عمده فعالیت‌ ها برای مهندسان مکانیک وجود دارد که این موضوع بیانگر اهمیت این رشته در ساخت‌ و سازها است.
علی نیا، بحران آب در کشور جدی دانست و گفت: در آینده‌ای نزدیک با بحران آب روبرو خواهیم شد. مهندسان مکانیک بیش ترین نقش را در رفع این بحران می‌ توانند داشته باشند.
وی با اشاره به این که مهندسان مکانیک مسئولیت سنگینی در تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب و به حداقل رساندن آلودگی دارند، یاد آور شد: اعتمادسازی امروز جزء مواردی است که مهندسین باید توجه کنند و با ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان باید آنرا تقویت کنند.

منبع : تنکابن ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۶
813 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0