یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه‌ جویی در مصرف انرژی است ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان گیلان مطرح کرد:

یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه‌ جویی در مصرف انرژی است

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان گیلان با اشاره به این که یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه ‌جویی در مصرف انرژی است بیان کرد: سهم بخش ساختمان در مصرف انرژی کشورها خیلی قابل‌ توجه است. به‌ عنوان ‌مثال در کشور ما در بخش ساختمان حدود چهل درصد از‌ کل مصرف انرژی را به خودش اختصاص می ‌دهد.

کد خبر: 960904017 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۹۶ - ۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان گیلان با اشاره به این که یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه ‌جویی در مصرف انرژی است بیان کرد: سهم بخش ساختمان در مصرف انرژی کشورها خیلی قابل‌ توجه است. به‌ عنوان ‌مثال در کشور ما در بخش ساختمان حدود چهل درصد از‌ کل مصرف انرژی را به خودش اختصاص می ‌دهد.یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه‌ جویی در مصرف انرژی است

یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه‌ جویی در مصرف انرژی است

یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه‌ جویی در مصرف انرژی است

یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه‌ جویی در  مصرف انرژی است

عبدالرضا قاسمیان عنوان کرد: در چند دهه اخیر در اکثر کشورهای دنیا اقدامات اساسی درزمینهٔ اصلاح حقوق مصرف با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند تبیین مقررات و ضوابط صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که در کشور ما هم یکی از مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان مبحث نوزده یعنی مبحث صرفه ‌جویی در مصرف انرژی است ادامه داد: در مبحث نوزده بضوابط طراحی پوسته خارجی ساختمان‌ ها، عایق ‌کاری حرارتی پوسته انواع ساختمان ‌ها، تأسیسات مکانیکی و سیستم روشنایی و انرژی الکتریکی هم پرداخته ‌شده است.
وی افزود: در ساختمان ‌ها بیش ترین مصرف انرژی از طریق باز شدن درب و پنجره و هم چنین دیوارها است و در استان گیلان در ساختمان ‌های مسکونی بخش خصوصی، اجرای پنجره دوجداره از مدت ‌ها پیش اجرایی شده و انجام می‌ شود.
قاسمیان با بیان این که ‌دیوارهای پیرامونی الآن در اکثر ساختمان‌ ها به ‌ویژه در رشت به‌ صورت دو‌جداره اجرا می‌ شود تصریح کرد: به امید خدا استفاده از پنجره دوجداره فرهنگ عمومی‌ گردد و در تمام شهرها و حتی روستاها هم اجرا‌ گردد.

یکی از چالش ‌های جهان امروز صرفه‌ جویی در مصرف انرژی است


وی با تاکید بر این که ما در سازمان نظام‌ مهندسی کمیسیونی با عنوان کمیسیون انرژی‌ داریم خاطر نشان کرد: در این کمیسیون موارد مختلف مربوط به بحث انرژی را پی گیری می‌ کنیم و تلاش می ‌کنیم دغدغه ‌های مربوط به این بحث را به مراجع تصمیم ‌گیرنده و ذیربط انعکاس دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با اعلام این که عایق هزینه ‌بر است یاد آور شد: در کشور ما قیمت حامل ‌های انرژی به نسبت زیادی از کشورهای صنعتی دنیا خیلی پایین است لذا سازنده یا بهره ‌بردار خودش را مجبور به اجرای عایق نمی ‌کند و حتی به این فکر نمی ‌کند که هزینه اولیه آن مطمئناً پس از گذشت چند سال این هزینه جبران می ‌شود.
منبع : سبز البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند نظارت ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۶
1917 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0