صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان در آستانه اخراج قرار دارند نایب رییس نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد:

صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان در آستانه اخراج قرار دارند

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به ابلاغیه جدید وزیر راه، عنوان کرد: با اجرای این ابلاغیه حدود صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان کار خود را از دست میدهند.

کد خبر: 970119001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷ - ۷:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به ابلاغیه جدید وزیر راه، عنوان کرد: با اجرای این ابلاغیه حدود صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان کار خود را از دست میدهند.

صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان در آستانه اخراج قرار دارند

صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان در آستانه اخراج قرار دارند

صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان در  آستانه اخراج قرار دارند

محمد فرهمندنیا، ادامه داد: با ابلاغ شیوه نامه جدید که توسط وزیر راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی ابلاغ شده بخش عمده منابع درآمدی سازمان حذف گردیده و فقط حق عضویت از اعضا سازمان میماند.
فرهمندنیا با عنوان اینکه نظام مهندسی ساختمان، بزرگ ترین سازمان غیر دولتی است که با تکیه بر منبع درآمدی خود فعالیت میکند، گفت: درگلستان سازمان نظام مهندسی سالانه بیش از شش میلیارد تومان در آمد داشت که با این ابلاغیه تنها منبع درآمدی حق عضویت میشود و این در حالیست که بخش عمده اعضاء کارمندان دولت هستند که به علت ممنوعیت فعالیت ابلاغ شده توسط وزیر اکنون حق عضویت هم نمیدهند.
وی با عنوان اینکه بعد از این ابلاغیه عملا نیازی به بسیاری از کارمندان نخواهد بود، تصریح کرد: وقتی شرح وظایف سازمان محدود گردد بسیاری کارمندان اخراج میشوند و متاسفانه وزیر به این مساله توجهی نکرده است.
فرهمندنیا افزود: بخشی از هزینه های سازمان حقوق پرسنل است و در صورت اجرایی شدن ابلاغیه جدید توان پرداخت حقوق بیش از صد نفر را نخواهیم داشت.
نایب رییس نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به اینکه این بخش نامه آثار اجتماعی سوئی به دنبال خواهد داشت، خاطر نشان ساخت: با اخراج شدن این صد نفر حداقل سیصد نفر که شامل خانواده این پرسنل هستند تحت تاثیر قرار میگیرند.

صد کارمند نظام مهندسی ساختمان گلستان در آستانه اخراج قرار دارند

وی مطرح کرد: در شرایطی که آمار بیکاری جامعه رو به افزایش است و اقتصاد هم دچار بحران شده، بیکار کردن این تعداد کارمند موثر در بخش مهندسی ساختمان خیلی عجیب بنظر میرسد.
فرهمندنیا سپس به تبعات مهندسی این ابلاغیه اشاره کرد و افزود: با این بخش نامه انتخاب ناظر بعهده خود مالک میشود؛ در این شرایط درآمد ناظر به پرداخت مالک بستگی دارد و این مساله در کیفیت ساخت و ساز تاثیر منفی میگذارد زیرا مالک دنبال ناظری است که هم سو با نظرات او باشد.
وی با عنوان اینکه بخشی از شرح وظایف نظام مهندسی هم به شهرداریها واگذار می گردد، یاد آور شد: این ابلاغیه قطعا سبب کاهش کیفیت ساخت و ساز خواهد شد و بیش تر منافع آن هم برای بساز و بفروشها و انبوه سازان است

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ فروردین ۹۷
1168 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0