صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت در مانور مشترک ایمنی ساختمان در مقابل آتش سوزی؛

صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت

ریاست سارمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به برگزاری مانور مشترک ایمنی ساختمان در مقابل آتش سوزی از اول الی 7 مهرماه ، عنوان کرد: در این بازدید صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت.

کد خبر: 960711018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶ - ۳:۴۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن ریاست سارمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به برگزاری مانور مشترک ایمنی ساختمان در مقابل آتش سوزی از اول الی ۷ مهرماه ، عنوان کرد: در این بازدید صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت.صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت

صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت

صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت

صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه  مورد بازدید قرار گرفت

مهران فرصت گفت: مانور مشترک ایمنی ساختمان در مقابل آتش سوزی با شعار “ایمن فکر کنیم و ایمن عمل کنیم ” با تلاش نظام مهندسی ساختمان مازندران و سازمان آتش نشانی ساری برگزار و صد و هفتاد واحد ساختمان بلند مرتبه در حین ساخت و به اتمام رسیده در سطح شهر ساری ، توسط مهندسین ناظر رشته های تاسیسات برقی و مکانیکی و کارشناسین آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفت.
فرصت با اشاره به استقبال مهندسان ناظر ،مجری و کارفرمایان واحدهای ساختمانی مورد بازدید از انجام این اقدام ادامه داد: در این مانور ، وسایل و تجهیزات خاموش کن آتش ، اعلام حریق و امداد و نجات ، مورد بررسی قرار گرفت و چک لیستهای گردآوری شده تکمیل و هشدارهای لازم به کارفرمایان جهت رعایت الزامات ایمنی داده شد.
وی عنوان کرد: چک لیستهای تکمیلی جهت بررسی و جمع بندی به کارگروه آتش نشانی سازمان فرستاده میشود و با تجمیع موارد کارشناسی در ۲ سازمان، تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان آتش نشانی در راستای ایمن سازی ساختمانها در برابر آتش سوزی بسته خواهد شد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان افزود: در جهت اجرای مبحث سوم با عنوان حفاظت ساختمان در مقابل حریق، کارگروه آتش نشانی در سال نود و سه در سازمان تشکیل شد که ضوابط آتش نشانی در این کارگروه به روز رسانی و جلسه های تخصصی با سازمان‌ های آتش نشانی شهرهای بزرگ استان برگزار گردید که بعد از تکمیل بررسیها ضوابط جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

صد و هفتاد ساختمان بلند مرتبه مورد بازدید قرار گرفت


وی با اشاره به اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان و کنترل و نظارت در فرایند احداث بناها مطرح کرد: رعایت الزامات ایمنی در ساخت و سازها علاوه بر بعد فنی به علت اهمیت آن ،از مباحثی است که نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بعنوان سازمان تخصصی و ارائه دهنده خدمات مهندسی در حوزه ساخت و ساز در این راستا اقدامات اثرگذاری را به انجام رسانده است.
فرصت خاطر نشان کرد: در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی ، برگزاری مانور مشترک ایمنی ساختمان در مقابل آتش سوزی در شهرهای بزرگ استان در دستور کار قرار دارد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آخرین ویرایش نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مهر ۹۶
1101 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0