سفر يک روزه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور به استان گيلان

سفر يک روزه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور به استان گيلان

سفر يک روزه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور به استان گيلان ، در روز 4 شنبه دوم تير 1400 صورت گرفت. در دیدار خرم با دکتر ارسلان زارع استاندار گيلان که جمعي از هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان نيز حاضر بودند

کد خبر: 000405001 تاریخ انتشار: شنبه ۵ تیر ۰۰ - ۸:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سفر يک روزه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور به استان گيلان ، در روز ۴ شنبه دوم تير ۱۴۰۰ صورت گرفت. در دیدار خرم با دکتر ارسلان زارع استاندار گيلان که جمعي از هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان نيز حاضر بودند

سفر يک روزه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور به استان گيلان

سفر يک روزه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور به استان گيلان
احمد خرم رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور روز ۴ شنبه دوم تير ۱۴۰۰ به استان گيلان سفر کرد.
خرم، در اين سفر ديدارهاي جداگانه اي با استاندار گيلان، مدير کل راه و شهرسازي گيلان و هيات مديره و بازرسان سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان داشت.
در دیدار خرم با دکتر ارسلان زارع استاندار گيلان که جمعي از هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان نيز حاضر بودند.
نماينده عالي دولت با عنوان اينکه گيلان جزو ۵ استان حادثه خيز است، به نقش و جايگاه با اهميت نظام مهندسي بیان کرد و گرايش جوانان را به سمت رشته هاي مهندسي در آموزش عالي باتوجه به نقش توسعه اي آن مايه مباهات دانست.
استاندار گيلان استفاده از ظرفيت بیست و سه هزار نفري جامعه مهندسين استان را بسيار مهم و ارزشمند ارزيابي کرد و افزود: آمادگي اجراي مبحث بیست و دوم مقررات ملي ساختمان در گيلان بعنوان يکي از نخستین استانها وجود دارد و مقاوم سازي، نگهداري و تعميرات ساختمانهاي دولتي، اداري و دستگاههاي اجرايي در اولويت قرار ميگيرد.
استاندار گیلان، ضمن استقبال از مشارکت سازمان نظام مهندسي در اجراي طرح اقدام ملي مسکن، ادامه داد: باتوجه به گستردگي صنايع مرتبط با صنعت ساختمان، رونق اين بخش علاوه بر پايداري اشتغال، پويايي جامعه را به دنبال دارد.
زارع در اظهارات خود نقش آموزش مهارتي مهندسان در کنار کسب دانش علمي را در فرآيند جذب بازار کار آنان مهم قلمداد کرد و بر لزوم انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و فني و حرفه اي استان براي تحقق اين امر تاکيد کرد.
وی در اين ديدار از تحقق بيمه مهندسان و تصويب آن در مجلس خبر داد و افزود: سازمان نظام مهندسي با دارا بودن پانصد و پنجاه هزار مهندس در سطح کشور، بعنوان بزرگ ترين سازمان مردم نهاد کشور يکي از مهمترين حوزه هاي اثرگذار است. هم چنين به ضرورت اجراي مبحث بیست و دوم مقررات ملي ساختمان (مراقبت و نگه داري از ساختمان) در گيلان تاکيد کرد و گفت: شروع اجراي مبحث بیست و دوم قانون مقررات ملي ساختمان بصورت پايلوت در تهران از اول تيرماه به شروع شده و قرار است در ساير استانها نيز اجرا گردد.
احمد خرم با اشاره به اينکه بيش از پنجاه درصد مهندسان فاقد مسکن و شصت درصد آنان، بيکار يا در شغلهاي غيرمرتبط در حال فعاليت هستند، گفت: با اجرايي شدن مبحث بیست و دوم شاهد رونق صد و هشتاد صنعت وابسته به ساختمان خواهيم بود.
در ادامه سفر خرم به استان گيلان ديدار با مديرکل راه و شهرسازي استان صورت گرفت. در اين جلسه، ماکان پدرام، مدير کل راه و شهرسازي استان گيلان از مشارکت فعالانه نظام مهندسي در طرح اقدام ملي مسکن صحبت کرد. در ادامه طرح خانه مهندس با کاربريهاي مسکوني، تفريحي، ورزشي، اقامتي و … تقاضاي همکاري و مساعدت در افزايش تعرفه مهندسان در هيات ۴ نفره استان، بيمه تامين اجتماعي مهندسان و زمين باشگاه رفاهي و ورزشي مطرح گردید.
در خاتمه اين سفر يک روزه، جلسه مشترکي با حضور خرم و هيات همراه و هيات مديره و بازرسان سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار گردید. در ابتدا رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان گزارشي از روند اجرايي سازمان، تعداد اعضا و تعداد دفاتر نمايندگي در سطح استان ارائه داد. سپس در مورد آمادگي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان براي اجرايي شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملي ساختمان به صورت پايلوت و اجرايي شدن سامانه معرفي کارگران ماهر و استادکاران حرفه اي توسط سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان صحبت شد و اعضاي هيات مديره و بازرسان سازمان نيز به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.
خرم رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور از خريداري ۱ ميليون دوز واکسن براي مهندسان و خانواده هاي آنها خبر داد. در اين جلسه موضوعاتي نظير تعرفه خدمات مهندسي، بيمه تامين اجتماعي مهندسان، تشکيل ستاد مديريت بحران و عضويت رئيس سازمان در ستاد استان ها با حق راي، تشکيل صندوق حمايتي از اعضا، تعارض منافع، شناسنامه فني و ملکي و بيمه هاي تضمين کيفيت، کارگران ماهر و استادکاران حرفه اي و … مطرح گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۰۰
375 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0