تاکید بر لزوم کاهش بروکراسی در حوزه مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

تاکید ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بر لزوم کاهش بروکراسی در حوزه مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بر لزوم کاهش بروکراسی و ارائه خدمات واقعی در حوزه مهندسی تاکید و عنوان کرد: باید از فعالیت افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز، کنترل و عملکرد مهندسی در قالب خدمات مختلف جلوگیری کرد.

کد خبر: 961207009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۲:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بر لزوم کاهش بروکراسی و ارائه خدمات واقعی در حوزه مهندسی تاکید و عنوان کرد: باید از فعالیت افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز، کنترل و عملکرد مهندسی در قالب خدمات مختلف جلوگیری کرد.

تاکید بر لزوم کاهش بروکراسی در حوزه مهندسی

تاکید بر لزوم کاهش بروکراسی در حوزه مهندسی

تاکید ریاست سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان خراسان رضوی بر لزوم کاهش بروکراسی در حوزه مهندسی

حسین کامران دیسفانی در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همگرایی و همکاری سبب اعتلای خدمات مهندسی و ارائه خدمت به مردم است. بزودی نظام ارجاع کار اصلاح میگردد تا از این طریق حق انتخاب مهندس ناظر و مجری از طرف مالکان ساختمانها به رسمیت شناخته گردد.
کامران دیسفانی افزود: هم چنین راه اندازی دفاتر نظام مهندسی در نواحی شهرداری مشهد با هدف نظارت بر روند ارائه خدمات مهندسی به مردم در دستور کار قرار دارد.
ریاست کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد هم در این جلسه تصریح کرد: ایران در زمره ده کشور تربیت کننده مهندس در جهان است و حرفه مهندسی نیز در صدر ده شغلی در کشور قرار دارد که بیش ترین مقوله بیکاری را به خود اختصاص داده اند.
محمدهادی مهدی نیا ادامه داد: باید امروز با سری افکنده حداقل در جمع مدیران و متولیان شهرها و روستاها اقرار کنیم در جذب و تعریف درست شغل و حرفه برای مهندسان ناتوان بوده ایم بنابراین باید با همتی بلند برای سامان این امر مهم آستین همت بالا بزنیم.
مهدی نیا مطرح کرد: در روزهای گذشته وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید از منع اشتغال مهندسانی خبر داد که همزمان در ارگان های مرتبط مشغول به کار هستند. باید فارغ از غوغاهای پدید آمده، در قالب گفت و گوهای اندیشمندانه در این حوزه به واکنشی خردمندانه و از سر انصاف و تدبیر بپردازیم.
وی خاطر نشان کرد: امروزه همه مهندسان در عرصه ساخت و ساز شهر از قابلیت ها و منابع بالقوه مدیریت شهری محسوب میشوند لذا سامان یافتن حرفه مهندسان از آموزش تا بستر حرفه ای بر توان مندی و مدیریت حرفه ای شهر مشهود خواهد بود.

تاکید ریاست بر لزوم کاهش بروکراسی در حوزه مهندسی

عضو شورای شهر مشهد هم چنین راه اندازی مرکزی را با عنوان ‘ خانه طراحان و مهندسان فضاهای زیستی شهر’ در شهر مشهد پیشنهاد داد و گفت: امیدوار هستیم هرچه سریع تر طبق سندی راهبردی عملیاتی به چگونگی مدبرانه تر بهره مندی از خدمات مهندسی دست یابیم.
اعضای شورای شهر مشه در این جلسه بمناسبت گرامیداشت روز مهندس و روز وکیل مدافع از ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، وکلای خوشنام و باسابقه مشهد به نمایندگی از تمام وکلای این شهر تقدیر نمودند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با بیست و دو دفتر نمایندگی در شهرستان های استان سی و شش هزار مهندس در ۷ رشته ساختمانی دارد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
787 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0