دعوت از مهندسان برای مشارکت در گرداوری ۳ نظام نامه فرج اله رجبی

در آستانه برگزاری جشنواره ملی نشریات تخصصی صنعت ساختمان پیام منتشره از رجبی

در آستانه برگزاری جشنواره ملی نشریات تخصصی صنعت ساختمان از طرف فرج اله رجبی، ریاست شورای مرکزی پیامی به این شرح انتشار یافت:

کد خبر: 971011013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ دی ۹۷ - ۲:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز_ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در آستانه برگزاری جشنواره ملی نشریات تخصصی صنعت ساختمان از طرف فرج اله رجبی، ریاست شورای مرکزی پیامی به این شرح انتشار یافت:

در آستانه برگزاری جشنواره ملی نشریات تخصصی صنعت ساختمان پیام منتشره از رجبی

در آستانه برگزاری جشنواره ملی نشریات تخصصی صنعت ساختمان پیام منتشره از رجبی

در آستانه برگزاری جشنواره ملی نشریات تخصصی صنعت  ساختمان پیام منتشره از رجبی

بسمه تعالی
امروزه به درستی می ‌توان ساختمان ‌سازی را یک هنر- صنعت قلمداد کرد و همان طور که می‌ دانیم صنعت ساختمان رابطه‌ی تنگاتنگی با حوزه‌ی فنّاوری دارد. از‌ این ‌رو به روز کردن دانش و علم متخصصین در این زمینه امری ضروری است. برای رسیدن به این مقصد ابزارهای متنوعی وجود دارد كه از آن جمله مطبوعات و رسانه‌‌ها و بالاخص نشریات چاپی از جايگاه قابل توجهی برخوردار هستند.
نشریات در ساختار سازمان‌ های نظام‌مهندسی ساختمان از ۲ جنبه حائز اهمیت است. اول این که منعکس‌ کننده‌ی فعالیت ‌ها و خدمات سازمان ‌ها به شهروندان است که این امر در سازمان‌ های مردم نهادی چون نظام‌مهندسی ساختمان از جایگاه خیلی بالایی برخوردار است و دوم این که این نشریات می ‌توانند منعکس‌ کننده‌ی آخرین دستاوردهای علمی و یا تجارب ارزشمند جامعه‌ی مهندسی باشند.
علاوه بر موارد مذکور، سازمان نظام ‌مهندسي ساختمان در راستاي فرهنگ‌سازي، ارتقاء دانش و معلومات مهندسين عضو و هم چنین بهره‌برداران به انتشار نشريات فنّی-تخصصی در سازمان‌ هاي نظام‌مهندسي ساختمان در استان‌ هاي كشور اهتمام ورزيده است؛ هر چند كه در حال حاضر چاپ اين نشريات در برخي استان‌ ها متوقف گردیده است و يا بصورت نامنظم به چاپ مي ‌رسد و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ترغیب استان ‌ها به فعالیت پیوسته و فعال در این زمینه است.
در سال‌ های پیشین جشنواره‌ی نشریات تخصصی صنعت ساختمان به میزبانی استان قزوين و همچنین جزيره‌ی كيش برگزار گردیده است و جشنواره‌ی امسال را می ‌توان در راستای آنها قلمداد کرد؛ ولی از ‌آنجائی ‌که در این دوره نشریات برون سازمانی مرتبط با صنعت ساختمان نیز شرکت کرده‌اند عنوان «اوّلین جشنواره نشریات تخصصی صنعت ساختمان» را انتخاب کردیم.

در آستانه برگزاری جشنواره ملی نشریات تخصصی صنعت ساختمان پیام منتشره از رجبی

نگاه ما در این جشنواره معرفی توانمندی ‌های سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در این حوزه است و با برگزاری دوره‌ های گذشته‌ی این جشنواره شاهد توانمندشدن قلم‌ این نشریات بمنظور ایجاد ارتباط مؤثر، تبادل اطلاعات میان دست‌اندرکاران، رصد کردن و آشنایی با توانایی‌ های عرصه‌ی خبر، حمایت، تقویت و ترویج فعالیت ‌های گروهی در میان سازمان‌ های نظام‌ مهندسی ساختمان بوده‌ایم. هم چنین معرفی الگوی مناسب در این حوزه می ‌تواند به ایجاد بستر شکوفایی و بالندگی در خلاقیت دست‌اندرکاران نشریات سازمان‌ ها کمک شایان توجهی کند و همه‌ی این علل موجب گردید که شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان اقدام به برگزاری جشنواره‌ی نشریات تخصصی صنعت ساختمان در مقیاس ملّی کند.
امید که در این جشنواره با ارائه‌ی الگوهایی مناسب و ایجاد یک رقابت سالم موجبات ارتقای کیفی این نشریات را فراهم آوریم. در خاتمه بر خود لازم می ‌دانم از معاونت محترم مطبوعات وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که در برگزاری این جشنواره با ما همکاری کردند و مسئولیت داوری این آثار را به عهده گرفتند، تشکر و قدردانی کنم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۹۷
539 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0