مسئولینی که بدنبال تضعیف جایگاه سازمان هستند باید پاسخ گوی باشند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت:

مسئولینی که بدنبال تضعیف جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند باید پاسخ گوی مردم باشند

محمد دامادی گفت: مسئولینی که قصد خارج کردن کار از روند اصولی و قانونی با تضعیف جایگاه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان را دارند باید در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه پاسخ گوی مردم باشند.

کد خبر: 960904007 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۹۶ - ۸:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ،محمد دامادی گفت: مسئولینی که قصد خارج کردن کار از روند اصولی و قانونی با تضعیف جایگاه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان را دارند باید در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه پاسخ گوی مردم باشند.مسئولینی که بدنبال تضعیف جایگاه سازمان هستند باید پاسخ گوی باشند

مسئولینی که بدنبال تضعیف جایگاه سازمان هستند باید پاسخ گوی باشند

مسئولینی که بدنبال تضعیف جایگاه سازمان هستند باید پاسخ گوی باشند

مسئولینی که بدنبال تضعیف جایگاه سازمان نظام  مهندسی ساختمان هستند باید پاسخ گوی مردم باشند

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ؛ با اعلام این که مهندسین ساختمان به امضای خود به چشم شرافت و حیثیت خود نگاه میکنند و هیچ گاه آنرا با چیزی معامله نمیکنند، بیان کرد: باید بدانیم که تخلف در همه گروههای اجتماعی و اصناف مختلف وجود دارد و نباید تخلف فردی را به کل آن مجموعه یا صنف نسبت داد.
دامادی ادامه داد: امروز مهندسین ساختمان با تمام سختیها و ناملایماتیهای که در کشور وجود دارد مجدانه به انجام وظایف خود میپردازند و پروژه های عمرانی کشور را به پیش میبرند و طرح مباحثی به دور از آمار و تحقیق کامل که به شخصیت و حیثیت مهندسین تعرضی وارد کند و جایگاه اجتماعی این حرفه را تضعیف کند بدور از انصاف است و باید با آن برخورد گردد.
وی با اشاره به زلزله کرمانشاه، ادامه داد: ایران زلزله های متعددی مانند منجیل و طبس را تجربه کرده است که تلفاتی به مراتب سنگینتر از زلزله کرمانشاه به وجود آورد که این امر نشان از حرکت کشور بسمت سازه های پایدار تر دارد و به امید روزی هستیم که حتی یک نفر هموطن ما در این قبیل اتفاقات دچار مشکل و حادثه ای نگردد.
نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر برخی افراد در رابطه با جایگاه مهندسین، تصریح کرد: استمرار رفتار زشتی که علیه مهندسین صورت گرفته است بطور جدی به روند آبادانی کشور ضربه وارد خواهد کرد و چه بسا که در حرفه ای مانند پزشکی وقتی فرد یا بیمارستانی تخلفی میکند آیا ما آن تخلف را به تمام فعالان این رشته نسبت میدهیم؟
دامادی به بیان مشکلی فراگیرتر در همه عرصه های تخصصی کشور اشاره کرد و گفت: مهندسین ساختمان در مشکلی فراگیر شاهد ورود افراد غیر متخصص در این حرفه هستند که با تصمیم گیریها و اظهار نظر های غیر کارشناسانه در حال تضعیف جایگاه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نظیر این دخالتهای غیر کارشناسانه را در امر ساخت و ساز و ماده صد و نود و نه شاهد هستیم و رای های صادره را عموما هیچ مهندسی نمیپذیرد زیرا با علوم مهندسی همخوانی ندارد.
وی در ادامه به موارد اساسی و مهم صنعت ساختمان اشاره کرد که مورد غفلت مسئولین قرار گرفته است، و ادامه داد: اجرای طرحهای جامع شهری مصوب در اکثر موارد اجرایی نمیشود و شهرها را در آینده با چالشهای زیادی روبرو میسازد که بهتر است بجای زیر سوال بردن مهندسین ساختمان به مشکلات ریشه ای صنعت ساختمان و شهرسازی پرداخته گردد.
دامادی ابراز داشت: در پروژه هایی که مهندسین ساختمان ورود پیدا کرده اند و با علم و تخصص به انجام کار پرداخته اند و شرایط را برای استفاده از مصالح استاندارد، محاسبات و رعایت دقیق قانون برای آن ها آماده کردیم، هیچ مشکلی به وجود نیامده است و این دخالت های غیر تخصصی در کار مهندسین است که مسبب مشکلات بسیاری شده است.

مسئولینی که بدنبال تضعیف جایگاه سازمان هستند باید پاسخ گوی باشند


وی مطرح کرد: بایستی قبل از هر اظهار نظری بطور دقیق بررسی گردد که چند درصد سازه ها در زلزله کرمانشاه تخریب گردیده و از این درصد چه میزان آن تحت نظر مهندسین ساختمان ساخته شده است که متاسفانه برخی از مسئولین با حذف نظام مهندسی در ساخت و ساز ها این مشکلات را به وجود آورده اند و اکثر این مشکلات ناشی از تصمیمهای شبانه است که بدون در نظر گرفتن مسائل تخصصی صورت میگیرد.
نماینده ساری و میاندرود تضعیف سازمانهای نظام مهندسی ساختمان از طریق وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاههای اجرایی را به عنوان یک اقدام غیر کارشناسانه و در تضاد با منافع مردم نام برد و ادامه داد: با انگشت گذاشتن بر روی حق نظارتهای اندکی که مهندسین اخذ میکنند به بهانه ی کوتاه کردن مسیر ساخت و ساز و اعلام این که این یک هزینه مازاد است است باید منتظر پیامدهایی مانند آن چه که در زلزله ها به وجود می آید باشیم.
وی افزود: مسئولین تضعیف کننده جایگاه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و کسانیکه قصد خارج کردن کار از روند اصولی و قانونی خود را دارند باید در چنین حادثه هایی پاسخ گو باشند.
دامادی هم چنین به عدم اختصاص بموقع اعتبارات در پروژه های عمرانی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امروز پیمان کاران بزرگ کشور به دلیل عدم اختصاص بموقع اعتبارات دچار صدمات جدی شده اند و به مرز ورشکستگی رسیده اند که تاوان آنرا مردم با زندگی در سازه های بی کیفیت میپردازند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۶
780 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0