رعایت اصول اخلاق حرفه ای مصطفی خاوری نژاد

رعایت اصول اخلاق حرفه ای

در آیین روز مهندسی دفتر نمایندگی نظام قائمشهر، عضو هیات مدیره سازمان استان مازندران بیان کرد: رعایت اصول اخلاق حرفه ای از وظایف کلیه مهندسان است.

کد خبر: 971205033 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۷:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در آیین روز مهندسی دفتر نمایندگی نظام قائمشهر، عضو هیات مدیره سازمان استان مازندران بیان کرد: رعایت اصول اخلاق حرفه ای از وظایف کلیه مهندسان است.

رعایت اصول اخلاق حرفه ای

رعایت اصول اخلاق حرفه ای

رعایت اصول  اخلاق حرفه ای

مصطفی خاوری نژاد، عضو هیات مدیره سازمان استان مازندران در جشن روز مهندس شهرستان قائمشهر که با حضور بیش از هزار و پانصد نفر از مهندسین عضو سازمان و مسئولین و مدیران شهری برگزار شد؛ ضمن تبریک روز مهندسی، زادروز حکیم فرزانه خواجه نصیرالدین طوسی را فرصتی مغتنم برای تقدیر و تشکر و قدردانی از زحمات ارزشمند مهندسان کشور دانست.
خاوری نژاد از نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی در بالا رفتن سطح کیفی صنعت ساختمان و کانونهای مهندسین شهرستان در پی‌گیری مسائل حقوقی و ارتقاء آموزشی اعضا و جدیت در امور رفاهی، ورزشی و فرهنگی تقدیر کرده و گفت: کانون مهندسین قائمشهر همواره بعنوان برترینهای کانون مهندسین شهرهای استان عنوان بوده است.
وی ادامه داد: علوم مهندسی در شکل گیری و توسعه تمدن بشری سهم فراوانی داشته است و در قرن اخیر شتاب فزاینده ای را در توسعه علوم مهندسی و تکنولوژی در کلیه امور اعم از صنعت ساختمان، کشاورزی، معدن، هوافضا، هسته ای و نانو تکنولوژی و مهندسی پزشکی شاهد بوده ایم.
وی با اشاره به نقش موثر دانشمندان ایرانی در توسعه علوم مهندسی، از ابوریحان بیرونی، ابونصر فارابی، شیخ بهایی و خواجه نصیرالدین طوسی بعنوان پیشگامان عرصه مهندسی در سطح جهان نام برد و اظهار کرد: این دانشمندان وجه مشترکی از جمله توانایی، مهارت، ابتکار و سازندگی و هوشمندی داشتند که لازم مهندسان در این عصر است.
عضو هیات مدیره سازمان استان، با اشاره به این که وظیفه ما مهندسان حفظ سرمایه های ملی و رعایت اصول و قواعد فنی و استانداردها بمنظور ایجاد آرامش، ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب و صرفه اقتصادی است، گفت: ما طبق قوانین حاکم بر کشور از جمله قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، قانون کار، قانون بیمه و قوانین شهرداریها دارای مسئولیت حرفه ای و مدنی در قبال حرفه خود و اشخالص ثالت هستیم.
وی با عنوان این که رعایت اصول اخلاق حرفه ای از وظایف کلیه مهندسان است، بیان کرد: رعایت رفتار عمومی، رفتار با کارفرمایان و کارکنان پروژه های ساختمانی و رفتار با همکاران از شئون حرفه ای محسوب گردیده و ما باید با نهادینه کردن اخلاق، رعایت اخلاق حرفه ای وظیفه گرا را جایگزین اخلاق حرفه ای دستوری کنیم.
خاوری نژاد افزود: با آغاز فعالیت هیات مدیره دوره هشتم نظام مهندسی ساختمان مازندران با پیام مهر و دوستی در نخستین نشست هیات مدیره استان و رای صد درصدی به رئیس سازمان و اعضا هیات رئیسه، نوید همکاری صمیمانه به اعضا سازمان طنین انداز گردید.
عضو هیات مدیره و رئیس اسبق سازمان عنوان داشت: هم اکنون کارگروههای مختلفی در راستای اطلاعات ساختاری در سازمان و ارائه خدمات مهندسی مناسب تحت عناوین شفاف سازی، روان سازی خدمات مهندسی در دفاتر نمایندگی یا پایش و ارجاع کار نظارت، تامین اجتماعی، صدور خدمات مهندسی، دولت الکترونیک و ایمنی کارگاه ساختمانی تشکیل شده است که این کارگروهها با جدیت در حال بررسی موضوعات هستند.

رعایت اصول اخلاق حرفه ای

وی با بیان این که بیست و سه سال از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و حدود چهل و پنج سال از قانون از قانون نظام مهندسی ساختمان و تاسیسات و نظام معماری و شهرسازی گذشته است؛ گفت: وقت آنست که همکاران مهندس و کانونهای مهندسین استان مطالبه گری و نقد منصفانه را همواره از سازمان خود داشته باشند تا سازمانی پویا و عملگرا داشته باشیم.
عضو هیات مدیره و رئیس اسبق سازمان استان در خاتمه یاد آور شد: سرمایه های جهان هستی، سرمایه تمام بشریت بوده و ما باید با به کارگیری درست و اصولی از این سرمایه ها، دینمان را به مردم این سرزمین و آیندگانمان ادا کنیم.
در ادامه، بهمن معین پور، شهردار قائمشهر به سخنرانی پرداخت.
وی با تقدیر از زحمات مهندسان در سطح کشور، گفت: مهندسی تنها در سازمان نظام مهندسی ساختمان خلاصه نشده است به این جهت که در حوزه‌های مختلف این رشته در حال رشد و توسعه است.
شهردار قائمشهر با بیان این که امروزه در چارچوب وزارت علوم رشته‌های نظام مهندسی در حال رشد و توسعه است، افزود: مهندسی همراه با تعهد و مسئولیت است، این دغدغه همیشه همراه مهندسی است.
وی افزود: اخلاق مداری یکی از اصول مهندسی است، بیش از بیست سال از تاسیس نظام مهندسی می ‌گذرد در این بخش نیاز به واکاوی عملکردها داریم و برای ارتقاء فعالیت ‌ها سعی کنیم.
شهردار قائمشهر تصریح کرد: یکی از رشته‌های موثر در توسعه شهر مهندسی ساختمان است که انتظار داریم که نگاه ‌های مهندسان این بخش در توسعه شهری در اختیار ما قرار گیرد که از این ظرفیت ‌ها برای توسعه استفاده گردد.
وی در خاتمه افزود: مهندسان اگر در انزوا قرار گیرند پویایی در کار نیست و انتظار داریم که سازمان ‌های مهندسی به دغدغه مهندسان توجه کرده و در فرآیندهای توسعه مهندسان بصورت واقعی دیده شوند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
608 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0