اخطار به كارخانه‌ هاي غير مجاز توليد خوراك دام ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، بیان کرد:

اخطار به كارخانه‌ هاي غير مجاز توليد خوراك دام

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم عنوان کرد: در زمينه کارخانه ‌های غير مجاز با سعی فراوان سازمان نظام مهندسي كشاورزي و سازمان جهاد کشاورزی استان و مکاتبات و برگزاری نشست ها با مدیران استانی، یک مرحله اخطار به کارخانه‌ های غیرمجاز داده شده و سازمان در اين زمينه پي گيري لازم را انجام مي ‌دهد.

کد خبر: 970319005 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ - ۱:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم عنوان کرد: در زمينه کارخانه ‌های غير مجاز با سعی فراوان سازمان نظام مهندسي كشاورزي و سازمان جهاد کشاورزی استان و مکاتبات و برگزاری نشست ها با مدیران استانی، یک مرحله اخطار به کارخانه‌ های غیرمجاز داده شده و سازمان در اين زمينه پي گيري لازم را انجام مي ‌دهد.

اخطار به كارخانه‌ هاي غير مجاز توليد خوراك دام

اخطار به كارخانه‌ هاي غير مجاز توليد خوراك دام

اخطار به كارخانه‌ هاي غير مجاز توليد  خوراك دام

عباس خرمی، امروز با اشاره به مشکلات موجود در تولید خوراک دام استان و ارتباط آن با سلامت غذایی جامعه، ادامه داد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد دانش بنیان، ارتقاء بهره ‌وری بخش کشاورزی با استفاده از دانش کارشناسان خط تولید محصولات به برنامه‌ ریزی و بررسی بیش از هر زمان دیگری نیازمند است.
خرمی، تولید خوراک دام و طیور سالم را یکی از حوزه‌ های مهم بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: این امر به تولید محصولات لبنی و فرآورده‌ های گوشتی سالم و سلامت غذایی جامعه منجر می گردد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در تولید خوراک دام و طیور استان تصریح کرد: مجوزهای فعالیت کارخانه ‌های خوراک دام از طرف سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و سازمان میادین میوه و تره بار صادر می‌ گردد که این امر موجب می‌ شود بی‌ نظمی در کنترل و نظارت بر سلامت خوراک دام تولیدی استان بوجود آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: نظارت کارشناسی برای تعداد محدودی از کارخانه‌ های خوراک دام استان وجود دارد و الزام قانونی برای نظارت بر تولید تمام کارخانه ‌های خوراک دام استان وجود ندارد.

اخطار به كارخانه‌ هاي غير مجاز توليد خوراك دام

وی با اشاره به فعالیت غیرمجاز تعداد بیست و دو کارگاه، بیان کرد:‌ این کارگاه ‌ها با مجوز آسیاب اقدام به تولید و فروش کنسانتره می ‌کنند. در زمینه کارخانه‌ های بدون مجوز با تلاش چندین ساله این سازمان و سازمان جهاد کشاورزی استان و مکاتبات و برگزاری نشست ها با مدیران استانی، یک مرحله اخطار به کارخانه ‌های غیرمجاز داده شده و سازمان در این زمینه پیگیری لازم را انجام می ‌دهد.
خرمی به ماده ۳ فصل سوم تصویب نامه هیئت وزیران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: الزام قانونی در زمینه استفاده از کارشناسان کشاورزی دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد اما این امر در عمل تحقق پیدا نکرده است.
وی افزود: از طرفی این مشکلات قدرت رقابت کارخانه ‌های با مجوز و زیر پوشش نظارت را کاهش می ‌دهد و از طرفی دیگر با فعالیت کارخانه‌ های غیرمجاز، کنسانتره بی ‌کیفیت و غیر بهداشتی در گردونه تولید استان قرار می‌ گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم یاد آور شد: این امر تأثیر مخرب در سلامت تغذیه دام و انسان داشته و هم چنین بی ‌اعتمادی دامداران را بهمراه دارد و تلاش‌ های صورت گرفته در زمینه ترویج استفاده از کنسانتره آماده و هم چنین سیستم کنترل و نظارت بر تولید و توزیع آن در استان را بی ‌اثر می ‌کند.
منبع : قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی ۹۷

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۷
937 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0