عدم توجه به ظرفیت 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی سیدمحمد غرضی

عدم توجه به ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی

سیدمحمد غرضی، ریاست سابق نظام مهندسی کشور، در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در سالن شهید مطهری سمنان، با ذکر بخشی از مهم‌ترین ظرفیت‌های داخلی بیان کرد: ایران نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد.

کد خبر: 971202015 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ اسفند ۹۷ - ۴:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سیدمحمد غرضی، ریاست سابق نظام مهندسی کشور، در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در سالن شهید مطهری سمنان، با ذکر بخشی از مهم‌ترین ظرفیت‌های داخلی بیان کرد: ایران نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد.

عدم توجه به ظرفیت 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی

عدم توجه به ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی

مسئولین قدر ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی را نمیدانند!

غرضی با عنوان این که تفکر سیاسی دنبال امتیاز است ولی تفکر مهندسی در پی خدمت است، گفت: در دولت‌ های مهدوی کنی، میرحسین موسوی و شهید رجایی بیش ترین بار کابینه به عهده مهندسان بود بطوریکه در دولت موسوی از بیست و چهار وزیر بیست و یک نفر مهندس بودند و یا استانداران هر بیست و چهار استان آن زمان همگی مهندس بودند.

۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی بدون توجه مسئولین!
نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور ادامه داد: در گذشته هم تاکید داشتم که اولویت کشور، سرمایه گذاری خارجی نیست، وقتی ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در داخل داریم حالا اگر سعی کنند گیرم بتوانند ده میلیارد دلار جذب سرمایه‌ خارجی داشته باشند.
پی تصریح کرد: گفتنی است البته وقتی مسئولین نمی ‌توانند از آن ۱۰۰ میلیارد دلار استفاده درست کنند و بخش زیادی از آن را هدر می ‌دهند با این ده میلیارد دلار هم کار زیادی از پیش نخواهند برد.
دولتی که متکی به استعداد، منابع و مدیریت خارجی باشد دچار اشتباه شده است
غرضی با عنوان این که هر دولتی که متکی به استعداد، منابع و مدیریت خارجی باشد دچار اشتباه شده، گفت: دولتی که متکی به مدیریت خارجی باشد یا از ظرفیت ‌های داخلی اطلاع ندارد یا دنبال معامله است چرا که بدنبال معامله با خارجی‌ ها است که حرف قرارداد و پورسانت هم بمیان می‌آید.

عدم توجه به ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، با عنوان این که استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد، افزود: همین استعدادها بودند که در سال‌ های ابتدایی انقلاب بسرعت کشور را در مسیر پیشرفت قرار دادند بصورتیکه بسرعت زیادی از نقاط کشور برق‌دار شدند و یا بعدها در یک فاصله چند ساله همه شهرهای کشور را گازدار کردند.
مهندسین، نخستین شهدای بعد از کوتای بیست و هشت مرداد/ سپاه حاصل تفکر مهندسان بوده است
غرضی با اشاره به این که نخستین شهدای ما پس از کوتای بیست و هشت مرداد ۳ شهید مهندس دانشکده فنی بودند، گفت: در واقع نطفه انقلاب اسلامی در دهه سی بسته شد.
رئیس اسبق نظام مهندسی کشور با عنوان این که دهه چهل دهه رشد جوانان انقلابی بود، افزود: دهه پنجاه نیز دهه حضور همین جوانان انقلاب در جبهه‌های خیابانی و مبارزه با رژیم بود.
وی با عنوان این که به نقش خود در تشکیل سپاه اشاره و بیان کرد: پیشنهاد تشکیل سپاه را مهندسین به امام دادند.
کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با عنوان این که سهم مهندسین در اداره کشور خیلی بالاست ولی قدرت سیاسی توانایی استفاده از این ظرفیت را ندارد، ادامه داد: اگرچه حسینه ارشاد به‌نام شهید مطهری و دکتر علی شریعتی رقم خورد ولی پایگاه اصلی آن در دست مهندسان بود.
وی با عنوان این که مهندسان میتوانند استقلال اقتصادی کشور را تضمین کنند، خاطر نشان کرد: متاسفانه تفکر سیاسی با تفکر مهندسی همراهی لازم را ندارد.

منبع: تابناک سمنان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۷
523 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0