جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی هدف سازمان نظام‌ مهندسی معدن عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

نداشتن پتانسیل‌ ها و ظرفیت ‌های معدن در وزارت صمت

داریوش اسماعیلی با عنوان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت نقشه‌ای در مورد پتانسیل‌ ها و ظرفیت‌ های بخش معدن ندارد، اظهار داشت: باید تسهیلات با نرخ پایین در مناطق محروم به سرمایه گذاران بخش معدن پرداخت گردد.

کد خبر: 980309001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ خرداد ۹۸ - ۹:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،داریوش اسماعیلی با عنوان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت نقشه‌ای در مورد پتانسیل‌ ها و ظرفیت‌ های بخش معدن ندارد، اظهار داشت: باید تسهیلات با نرخ پایین در مناطق محروم به سرمایه گذاران بخش معدن پرداخت گردد.

نداشتن پتانسیل‌ ها و ظرفیت ‌های معدن در وزارت صمت

نداشتن پتانسیل‌ ها و ظرفیت ‌های معدن در وزارت صمت

وزارت صمت نقشه‌ای برای پتانسیل‌ ها و  ظرفیت ‌های معدن در دست ندارد

وی در مورد ظرفیت معادن در توسعه اقتصاد کشور، ادامه داد: بخش معدن میتواند نقش مهم و موثری در اقتصاد کشور ایفا کند به عبارت دیگر اقتصاد معدنی می‌ تواند مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور باشد ولی تا به حال استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی ۳ محور را بعنوان سیاست کاری خود برای استفاده از ظرفیت معدن پی‌گیری می ‌کند؛ صیانت از مواد معدنی از طریق شیوه نامه‌ها، هوشمندسازی بمنظور شفافیت بیشتر و جذب سرمایه گذار در بخش معدن.
امضا تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی و ایمیدرو برای استفاده از ظرفیت معدن
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، از امضا تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان نظام مهندسی و ایمیدرو برای استفاده از ظرفیت معدن خبر داد و توضیح داد: ۳ محور آموزش، پژوهش و جذب سرمایه گذار در این قرارداد مورد تاکید قرار گرفت.
لزوم شناسایی پتانسیل ‌های معدنی کشور
اسماعیلی با عنوان این که باید پتانسیل ‌های معدنی شناسایی و معرفی گردد، افزود: در تمام نقاط کشور باید مزیت‌ های بخش معدن به درستی شناسایی گردد تا این اطلاعات در اختیار سرمایه گذاران ایرانی و خارجی قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با عنوان این که باید موانع بخش معدن بدرستی بررسی و رفع گردد، افزود: برای حضور سرمایه گذار در بخش معدن باید مشوق‌ هایی در نظر گرفته شود چرا که سرمایه‌گذار تمایل دارد سود بدست آورد و بدنبال مشارکت در اقتصاد پایدار است.
حمایت‌ های دولت می‌ تواند سرمایه‌گذاران را به حضور در بخش معدن تشویق کند این در حالی است که اگر سرمایه گذار درصدد دریافت تسهیلات باشد معدن را علی‌رغم ماده قانونی بعنوان وثیقه از اون نمی‌ پذیرند.

نداشتن پتانسیل‌ ها و ظرفیت ‌های معدن در وزارت صمت

اسماعیلی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت معادن باید از دانشگاه‌ ها کمک گرفت تا سرمایه گذار بتوانند از توان علمی این مراکز در سرمایه‌گذاری صنایع معدنی استفاده کند بعبارتی سازمان نظام مهندسی درصدد است یک بسته سرمایه گذاری با حمایت مالی ایمیدرو آماده کند.
فقدان اطلاعات دقیق در مورد ظرفیت ‌های معدنی کشور
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در کشور نقشه‌ای که امتیازات معدنی هر نقطه جغرافیایی را مشخص کند، وجود ندارد بطور مثال اگر سرمایه گذار از خارج کشور اهل لارستان فارس تمایل داشته باشد در استان خود بر صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کند وزارت صمت نقشه‌ای در مورد پتانسیل ‌ها و ظرفیت ‌های این استان در بخش معدن ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت ‌های دولت می‌ تواند سرمایه‌گذاران را به حضور در بخش معدن تشویق کند این در حالی است که اگر سرمایه گذار درصدد دریافت تسهیلات باشد معدن را علی‌رغم ماده قانونی بعنوان وثیقه از اون نمی ‌پذیرند. سرمایه‌گذار به تسهیلات نیاز دارد چرا که تمام سرمایه خود را در بخش معدن قرار داده است.
لزوم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بخش معدن
اسماعیلی با عنوان این که از طرف دیگر قوانین و بخشنامه‌های موجود و ناپایدار از جمله موانع دیگر در این حوزه است، خاطر نشان ساخت: باید تسهیلات با نرخ پایین در مناطق محروم به سرمایه گذاران بخش معدن پرداخت گردد.

منبع: فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ خرداد ۹۸
679 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0