تشکل‌ های غیردولتی حلقه اتصال حاکمیت و مردم عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:

تشکل‌ های غیردولتی حلقه اتصال حاکمیت و مردم / نظام‌ مهندسی تقویت گردد

 عضو هیئت ‌رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور تشکل‌ های غیردولتی را حلقه اتصال حاکمیت و مردم دانست و بیان کرد: باید سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان تقویت گردد.

کد خبر: 961223002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ - ۹:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  عضو هیئت ‌رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور تشکل‌ های غیردولتی را حلقه اتصال حاکمیت و مردم دانست و بیان کرد: باید سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان تقویت گردد.

تشکل‌ های غیردولتی حلقه اتصال حاکمیت و مردم

تشکل‌ های غیردولتی حلقه اتصال حاکمیت و مردم

تشکل‌ های غیردولتی حلقه  اتصال حاکمیت و مردم / نظام‌ مهندسی تقویت گردد

مجید جی افرام در مجمع عمومی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان لرستان با عنوان این که یکی از مهم ‌ترین پارامترهای توسعه در کشورهای مختلف وجود نهادهای غیردولتی یا تشکل ‌های مردم ‌نهاد است، گفت: نهادهای غیردولتی حلقه واسط حاکمیت و مردم محسوب می ‌شوند.
جی افرام با عنوان این که هر چه بنیان این تشکل ‌ها محکم ‌تر باشد جامعه توسعه ‌یافته ‌تر است؛ ادامه داد: سازمان نظام ‌مهندسی علاوه بر این که یک نمونه از نهادهای غیردولتی است با یک فرآیند دموکراتیک دارای پشتوانه قانونی مستحکمی است.
وی با اشاره به ظرفیت قانون نظام ‌مهندسی تصریح کرد: ما به‌ عنوان اعضای این سازمان بزرگ رسالت و وظیفه داریم که سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان را تقویت کنیم.
عضو هیئت ‌رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور با عنوان این که هویت و منافع مهندسان در بقای سازمان نظام‌ مهندسی نهفته است، خاطر نشان کرد: این که اعضای هیئت‌ مدیره پاسخگو هستند و مهندسان در قالب رکن «مجمع عمومی» تصمیم‌ گیری و همه فرآیندها را کنترل و تصویب می ‌کنند یک چرخه دموکراتیک و پویا است.
جی افرام با اعلام این که مهندسان برعملکرد ارکان سازمان نظارت دارند، گفت: ظرفیت‌ های این نظارت در قانون نظام‌ مهندسی دیده ‌شده است.
وی با عنوان این که در شرایط فعلی جامعه و با وجود شبکه‌ های گسترده اطلاعاتی هیئت‌ مدیره سازمان نظام ‌مهندسی در یک اتاق شیشه‌ ای کار می ‌کنند، افزود: امکان ندارد تصمیمی در سازمان گرفته شود و اعضا بی ‌اطلاع باشند چون اعضای سازمان نظام‌ مهندسی مطالبه گر بوده و این مطالبه گری پاسخگویی هیئت‌ مدیره را می ‌طلبد.

تشکل‌ های غیردولتی حلقه اتصال حاکمیت و مردم

عضو هیئت‌ رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور با اشاره به فعالیت و نظارت بازرسان در جزئی ‌ترین مسائل مالی سازمان بدون هیچ‌ گونه محدودیتی، اظهار داشت: نظام توزیع و ارجاع کار به خود مهندسان واگذار شده و تعدادی از مهندسان به سامانه مربوط به ارجاع کار دسترسی دارند و مسائل را بررسی می‌ کنند.
جی افرام مطرح کرد: این نوع نگاه به فعالیت سازمان نظام‌ مهندسی و حق مطالبه گری اعضای سازمان یک اعتقاد است و تشریفاتی نیست.
وی با اشاره به بخش‌ نامه وزیر راه و شهرسازی در مورد کسر ۵ درصد از حق نظارت مهندسان و قرارگیری موضوع در اختیار مجامع عمومی، خاطر نشان کرد: اگر منابع مالی سازمان‌ های نظام‌مهندسی قطع شود قوام و دوام سازمان‌ ها به مخاطره می ‌افتد و این موضوع سبب تضعیف این نهاد غیردولتی خواهد شد.

منبع : خبرگزار مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۶
997 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0