نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس

ساختمان‌ های غیراستاندارد پیامد فعالیت بساز و بفروش‌ های بدون صلاحیت فنی

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از نبود نظارت دقیق و مناسب بر فرآیند ساخت و ساز بهبود وضعیت صنعت ساختمان را مستلزم جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت به این عرصه و تقویت نظارتها دانست.

کد خبر: 960722015 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ مهر ۹۶ - ۱:۴۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از نبود نظارت دقیق و مناسب بر فرآیند ساخت و ساز بهبود وضعیت صنعت ساختمان را مستلزم جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت به این عرصه و تقویت نظارتها دانست.ساختمان‌ های غیراستاندارد پیامد بساز و بفروش‌ های بدون صلاحیت فنی

ساختمان‌ های غیراستاندارد پیامد بساز و بفروش‌ های بدون صلاحیت فنی

ساختمان‌ های غیراستاندارد پیامد بساز و بفروش‌ های بدون صلاحیت فنی

ساختمان‌ های غیراستاندارد پیامد فعالیت  بساز و بفروش‌ های بدون صلاحیت فنی

عبدالکریم حسین زاده، در واکنش به اظهارات ریاست سازمان نظام مهندسی تهران مبنی بر این که نود درصد ساختمانهای ساخته شده در کشور توسط افراد بدون صلاحیت فنی ساخته میشود، بیان کرد: متاسفانه نظارت مناسب و دقیقی بر فرآیند ساخت و ساز در کشور صورت نمیگیرد و بهمین علت شاهد ورود افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز هستیم در واقع سازمان نظام مهندسی تهران یا کشور نمیتوانند با ارائه چنین آماری از انجام وظایف خود شانه خالی کنند و بصورت جدی میطلبد آمارها بصورت دقیق تر ارائه و نظارتها بر مقوله ساخت و سازها نیز تشدید گردد.
وی، با اشاره به این که نظارت بر ساخت و سازها باید تقویت شود، تصریح کرد: وجود مجری ذی صلاح و جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه ساخت و ساز از نیازهای اصلی بهبود وضعیت صنعت ساختمان است.
لزوم ورود کلیه ی دستگاههای متولی و مسئول بموضوع ساخت و سازهای غیراستاندارد
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ورود کلیه دستگاههای متولی و مسئول بموضوع ساخت و سازهای غیراستاندارد،ادامه داد: متاسفانه استانداردها در ساخت و سازها رعایت نمیشود لذا سازمان نظام مهندسی، شهرداریها و ادارات راه و شهرسازی باید با همکاری هماهنگ نظارت دقیقتری بر روند ساخت و ساز داشته باشند که ساخت و سازها از ضریب استاندارد بالاتری برخوردار باشد.
ضرورت توجه جدی به گزارشات تخلفات ساخت و ساز
حسین زاده، با تاکید برضرورت توجه جدی به گزارشات تخلفات ساخت و ساز، عنوان کرد: دستگاهها باید بوظیفه خود بدرستی عمل کنند زیرا در صورت بروز حادثه ای ساخت و سازهای غیراستاندارد میتواند جان تعداد زیادی از شهروندان را بخطر اندازد.

ساختمان‌ های غیراستاندارد پیامد بساز و بفروش‌ های بدون صلاحیت فنی


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تایید بخش دیگری از اظهارات این مقام مسئول مبنی بر این که تجربه آواربرداری ساختمانهای بلند را نداریم، افزود: آموزش شهروندان برای رویارویی با بحرانهای احتمالی امری خیلی ضروری بوده که مغفول واقع شده این در حالیست که در صورت وقوع زلزله در کلان شهرهای کشور نه تنها با بی تجربگی در زمین آوار برداری روبرو هستیم بلکه مردم نیز آموزشهای لازم را برای رویارویی با بحران ندیده اند.
مدیریت بحران در کشور خیلی ضعیف است/ ضرورت ارائه آموزشهای اولیه مقابله و مدیریت حوادث غیرمترقبه به مردم
حسین زاده، با انتقاد از این که مدیریت بحران در کشور خیلی ضعیف است با تاکید بر ضرورت ارائه آموزشهای اولیه مقابله و مدیریت حوادث غیرمترقبه به مردم، خاطر نشان ساخت: جامعه باید برای مدیریت بحران آماده باشند و آموزشهای لازم را فرا بگیرند.
وی، یاد آور شد: در کشورهای توسعه یافته آموزشهای مدیریت بحران به کلیه ی افراد ارائه میشود ولی متاسفانه در ایران چنین آموزشهایی مغفول واقع شده است که نمونه آن را در حادثه پلاسکو بوضوح مشاهده کردیم.
منبع : تابناک

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مهر ۹۶
1101 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0