مسکن به عنوان سرمایه معاون وزیر راه و شهرسازی

عدم دخالت در امور داخلی نظام مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این ‌که موضوع عزل و نصب رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی موضوع داخلی سازمان است و وزارت راه به آن وارد نمی ‌شود، اظهار داشت: خط قرمز وزارت راه برگزاری انتخابات است.

کد خبر: 190629002 تاریخ انتشار: شنبه ۸ تیر ۹۸ - ۱۰:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این ‌که موضوع عزل و نصب رئیس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی موضوع داخلی سازمان است و وزارت راه به آن وارد نمی ‌شود، اظهار داشت: خط قرمز وزارت راه برگزاری انتخابات است.

عدم دخالت در امور داخلی نظام مهندسی

عدم دخالت در امور داخلی نظام مهندسی

در موضوع داخلی نظام مهندسی  دخالت نمی‌کنیم

مازیار حسینی بیان داشت:‌ بحث وزارت راه و شهرسازی عدم دخالت در موضوعات شورای مرکزی نظام مهندسی است. منتها ما یک خط قرمزی داریم و آن برگزاری انتخابات شورای مرکزی است.

حسینی گفت: اگر موضوعی باشد که بخواهد به برگزاری انتخابات لطمه وارد کند، قاعدتا ما از موضع نظارت لازم است که دخالت کنیم.

حسینی افزود:‌ بنابراین در موضوعات داخلی سازمان نظام مهندسی ساختمان که نه قانون و نه آیین‌نامه اجرایی نظام مهندسی برای آن موضوعی تعریف نکرده دخالت نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد:‌ یک‌شنبه هفته آینده شورای مرکزی تشکیل نشست می ‌دهد. بنده بعنوان مستمع در نشست حضور دارم و آن ها را به راه راست هدایت و ارشاد خواهم کرد.

وی ادامه داد: این کار -انتخاب هیئت اجرایی انتخابات- طبق یک نظام ‌نامه داخلی شورای مرکزی انجام شده و طبق قانون و آیین نامه اجرایی مصوب دولت نیست. طبق این نظام‌نامه مکانیسمی دارند که از بین افرادی دو برابر رای می‌گیرند و از امیان این افراد پنج نفر به ‌عنوان هیئت اجرایی انتخابات انتخاب می‌ گردند.

عدم دخالت در امور داخلی نظام مهندسی

حسینی با عنوان این ‌که فرج‌الله رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی برای تصمیمی -عزل رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی- که گرفته ادله‌ای داشته است، گفت: این ادله باید برای اعضا و وزارت راه توضیح داده شود، ‌اگر مسموع باشد مورد پذیرش قرار می ‌گیرد در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان ساخت:‌ وزارت راه و شهرسازی دخالت مستقیمی در این موارد نخواهد داشت.

منبع: تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ تیر ۹۸
604 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0