نظام مهندسی باید شناسنامه های ساختمانی را تهیه کنند/ نصب پلاک های ایمنی به مقررات ملی ساختمان مربوط است

کد خبر: 8388 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ بهمن ۹۵ - ۱۱:۲۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، “اقبال شاکری” عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با شهرایران، با اشاره به نصب بنر در ساختمان های نا ایمن، اظهار داشت:دادستانی جلسه مشترکی با آتش نشانی و بازرسی کار مناطق ۱۱ و۱۲در خصو ساختمان های نا ایمن تشکیل داده است.نصب پلاک های ایمنی به مقررات ملی ساختمان مربوط است

نصب پلاک های ایمنی به مقررات ملی ساختمان مربوط است

نصب پلاک های ایمنی به مقررات ملی ساختمان مربوط است

نصب پلاک های ایمنی به مقررات ملی ساختمان مربوط است

وی ادامه داد: ما هم تقاضا کرده ایم که جلسه ای را هم با اعضای شورای شهر تشکیل دهند تا ساختمان های ناایمن را اولویت بندی کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون دوجلسه برگزار شده است افزود: در جلسات در مورد نحوه ورود به ساختمان های نا ایمنی که نیاز به حکم قضایی دارند تصمیم گیری می شود لذا اگر این کار انجام نشود تقاضا می کنیم بنر نصب شود.

شاکری اظهار داشت: ساختمان هایی که نا ایمن هستند باید در اولویت اول قرار بگیرند تا رسیدگی شوند.

شاکری با بیان اینکه رییس شورای شهر هم درخواست کردند تا جلسه ای با حضور اعضای کمیته شورا برگزار شود، تصریح کرد: با نصب بنر در ساختمان های نا ایمن می توانیم مردم را در جریان این موضوع قرار دهیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نصب پلاک های رنگی برای ساختمان های ناایمن، گفت: بحثی که ما داشتیم(نصب بنر) برای ساختمان هایی است که به آتش نشانی رفته و ارزیابی شده است؛ اما نصب پلاک به مقررات ملی ساختمان برمیگردد و ما نمی توانیم کاری را بی حساب و کتاب در شهرانجام دهیم که مبنای قانونی نداشته باشد.

شاکری ادامه داد: شناسنامه ملکی ساختمان وظیفه نظام مهندسی است که برای هر ساختمانی باید تهیه شود و در آن شناسنامه همه موضوعات ساختمان دیده شود که  متاسفانه این شناسنامه ها دیده نمی شوند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: شناسنامه ساختمان ها باید به عنوان یک سند در خرید و فروش ها ردو بدل شود.

وی تصریح کرد: بحث نصب بنر را برای تعدادی از ساختمان های واقعا پر خطر پیشنهاد دادیم که البته با مصوبه شورای شهر است و هدف از انجام این کار در جریان قرار دادن مردم از ساختمان های نا ایمن است.

شاکری با بیان اینکه از کارهای بی قانون و احساسی نمی توانیم در سطح شهر انجام دهیم، گفت: ناظر نظان مهندسی باید شناسنامه های ساختمانی را تهیه کنند که متاسفانه هیچ وقت این کار انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در قانون اعلام شده که شناسنامه های ساختمان ها باید تهیه شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

منبع: شهر ایران

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۹۵
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0