نودمین نشست هیات مدیره سازمان، عصر روز 3 شنبه سی ام آبان ماه نودمین نشست هیات مدیره سازمان

نودمین نشست هیات مدیره سازمان، عصر روز ۳ شنبه سی ام آبان ماه نود و شش سازمان برگزار گردید

هیات رییسه سال سوم از دوره سوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز مشخص شد/ کوروش غفاری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گردید

کد خبر: 960901014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ آذر ۹۶ - ۱۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز ، هیات رییسه سال سوم از دوره سوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز مشخص شد/ کوروش غفاری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گردید نودمین نشست هیات مدیره سازمان، عصر روز ۳ شنبه سی ام آبان ماه

نودمین نشست هیات مدیره سازمان، عصر روز 3 شنبه سی ام آبان ماه

نودمین نشست هیات مدیره سازمان، عصر روز ۳ شنبه سی ام آبان ماه

نودمین نشست هیات مدیره  سازمان، عصر روز ۳ شنبه سی ام آبان ماه نود و شش سازمان برگزار گردید

در این نشست که با دستور انتخاب هیات رییسه سال سوم از دوره سوم و با حضور میهمانانی هم چون مهندس ارتقایی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز و احمدی پرگو معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج و مجربی کرمانی دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در محل سالن جلسات سازمان برگزار گردید، در شروع نشست قنبری ضمن خوشامد گویی به میهمانان، با اشاره به سالی که با فراز و نشیبهایش پشت سرگذاشته گردید، بیان کرد: خوشحال هستم که امروز شاهد هستیم که دیگر از اتفاقات دوره های گذشته هیات مدیره به ویژه اختلاف نظرها در هیات مدیره سازمان خبری نیست و هیات مدیره دوره سوم سال دوم خود را هم با وفاق و هم دلی پشت سرگذاشت که تشکر و تقدیر فراوان دارد.
قنبری در بخش دیگری از سخنان خود به تشکر و تقدیر از مسئولان استان از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، مدیرکل راه و شهرسازی و هم چنین معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج پرداخت .
قنبری هم چنین از هم راهی و همکاری باقرنیا مدیر کل سابق راه و شهرسازی البرز و مهندس علی ترکاشوند شهردار اسبق کرج تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته ادامه داد: با همدلی هیات مدیره محترم و با حمایت نهاد های استان در طول ۲ سال اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و در دوره هیات مدیره سوم بسیاری از مسایلی که مدت ها بر زمین مانده بود به سرانجام رسید.
ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اشاره به این که اقدامات انجام گرفته عمدتا در مسایل زیربنایی بوده است، مواردی هم چون بیمه مسوولیت مهندسین، کاهش بدهی های سازمان و تعامل سازنده با مجموعه های مرتبط از جمله سندیکای سازندگان مسکن و ساختمان، کاهش هزینه های جاری سازمان ، افزایش سطح آموزشی اعضا و پرسنل سازمان و برگزاری بیش از بیست و پنج گردهمایی آموزشی را از جمله اقدامات یک سال گذشته سازمان ذکر کرد.
قنبری هم چنین با اشاره به اقدامات مشترک سازمان و شهرداری کرج ابراز امیدواری کرد با همراهی مهندس پرگو و همکارانشان بتوان اقدامات موثر بیش تری را در جهت ارتقا کیفیت ساخت از جمله برگزاری دوره های آموزشی برای سازندگان، در دستور کار قرار داد.
در ادامه کاتب احدی نایب رییس دوم سازمان ضمن خوشامدگویی به میهمانان و عنوان مقدمه ای در مورد مشاهدات و بررسی های گروه اعزامی سازمان بمناطق زلزله زده، حضور مهندسین و سازمان نظام مهندسی ساختمان و هم چنین سیل کمکهای مردم مهربان ایران به آسیب دیدگان زلزله را ستایش کرد.

نودمین نشست هیات مدیره سازمان، عصر روز ۳ شنبه سی ام آبان ماه


سپس انتخاب هیات رییسه سال سوم سازمان در دستور کار قرار گرفت و نشست با ریاست سنی کاتب احدی و خانم خسروی بعنوان دبیر موقت نشست ادامه یافت .
در ادامه با برگزاری انتخاب هیات رییسه، ، مهندس کوروش غفاری با سیزده رای اعضای هیات مدیره بعنوان رئیس سازمان انتخاب گردید.
فرهاد سهرابلو و امیر هوشنگ مراد پور نیز با سیزده رای اعضای هیات مدیره سازمان به ترتیب بعنوان نایب رییس اول و نایب رییس دوم سازمان انتخاب گردیدند.
هیات مدیره سازمان هم چنین با سیزده رای به شاهین شیفته وی را بعنوان دبیر سازمان در یک سال آینده برگزیدند.
در ادامه هیات رییسه منتخب سال سوم سازمان بعد از شور، محمد قنبری را بعنوان خزانه دار به هیات مدیره پیشنهاد دادند که این پیشنهاد هم با رای همه اعضای هیات مدیره تصویب شد و مهندس قنبری برای یک سال آینده مسوولیت خزانه داری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز را عهده دار گردید.
در ادامه نشست احمدی پرگو ضمن تبریک انتخاب هیات رییسه جدید سازمان، با اشاره به سوابق و تجارب دوره های گذشته سازمان، وفاق و اتفاق نظر عضوهای هیات مدیره سازمان را ستایش و ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط سازمان و همدلی موجود در مسئولان استان بتوان قدم های اثرگذاری در جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز برداشت.
مدیرکل راه و شهرسازی البرز هم در سخنانی با ابراز خوشوقتی از انتخاب قاطع هیات رییسه سال سوم سازمان، برای عضوهای هیات رییسه قدیم و جدید سازمان آرزوی موفقیت کرد.
رضایی با اعلام امیدواری برای پیشبرد مسایل و اهداف استان در حوزه ساخت و ساز و اشاره به حوادث تلخ طبیعی، موضوع مجریان ذی صلاح را یک بحث جدی در کشور نام برد و افزود: باید برای موضوع استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز استان بصورت ریشه ای برنامه ریزی و اقدام کرد.
وی، استان البرز را در مجاورت گسلهای فعال منطقه، استانی با خطرپذیری بالا دانست و اقدامات جدی بمنظور مقاوم سازی ساختمانهای و ممانعت از ساخت ساختمانهای بی کیفیت را در پیش گیری از خسارات جانی و مالی شهروندان استان یک الزام خواند.
مجربی کرمانی هم در سخنانی با اشاره به انتخابات هیات رییسه سازمان نظام مهندسی البرز در دوره های گذشته که بعضا اختلاف نظرهای شدیدی در آن بروز میکرد، هیات مدیره دوره سوم سازمان را نمونه هم دلی و وفاق نامید.
کرمانی هم چنین با اشاره به سنجشهای انجام گرفته در شورای مرکزی سازمان، رتبه استان البرز را در بسیاری از موارد برتر دانست.
غفاری، رئیس جدید سازمان هم سخنان خود را با خیر مقدم به میهمانان و تشکر از اعتماد هیات مدیره به وی و همکارانش در هیات رییسه شروع کرد.
غفاری، حضور مسئولان ارشد استان را در نشست انتخاب هیات رییسه سازمان، سبب خرسندی و مباهات و نشان یک دلی استان برای پیشبرد اهداف اعتلایی و رفع مشکلات استان دانست.
رئیس سازمان مشکلات ساخت و ساز در کشور را مشکل ناشی از قانون موجود دانست که با اصلاح قانون بسادگی حل شدنی است.
غفاری، افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور را بعد از حوادثی هم چون زلزله رودبار و بم مشهود و محسوس دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام دستگاه های دخیل در امر ساخت و ساز همه اجزای ساختمانها با بهره گیری از مجریان ذی صلاح و بر اساس اصول و مقررات ملی ساختمان اجرا گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز هم در سخنانی ضمن تبریک به منتخبان هیات رییسه سازمان و تشکر از زحمات قنبری و همکاری وی با استانداری البرز، تغییر شرایط انتخاب هیات رییسه سازمان نظام مهندسی البرز را طبق شنیده ها در دوره های گذشته با تنشهایی همراه بود به وفاق و هم دلی میان اعضای هیات مدیره ، در گرو درایت روسای سازمان در این دوره دانست.
معاون استاندار البرز با اشاره به استحکام برخی بنا هایی که در سال های گذشته احداث شده اند این امر را حاصل بهره گیری از نیروی متخصص و مصالح مرغوب دانست.
خسرو ارتقایی با اشاره بحوادثی هم چون زلزله ، مسوولیت مهندسین را خیلی سنگین و خطیر عنوان کرد و از آمادگی استانداری و شورای فنی استان برای همکاری بمنظور ارتقای کیفیت ساخت و ساز و همکاری با سازمان در این مسیر خبرداد.
ارتقایی ساماندهی توسعه شهری و معضلاتی هم چون حاشیه نشینی و رعایت دیگر مباحث شهرسازی را در شهر های استان یک الزام جدی خواند.
در ادامه نشست مجربی کرمانی با نمایش پاور پوینت تهیه شده از ایرادات فنی و آسیبهای وارده به ساختمانها، گزارش گروه تخصصی عمران شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان از مناطق زلزله زده کرمانشاه و تحلیل دلایل عمده تخریب ساختمانها در این زلزله را، برای حاضران تشریح کرد.
دبیر اجرایی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به مشکلات ناشی از ساخت املاک قول نامه ای در کل کشور با توجه به نتایج حاصل از زلزله کرمانشاه، انتشار ویرایش جدید آیین نامه دو هزار و هشتصد زلزله یک الزام دانست.
در این نشست هم چنین هیات مدیره سازمان با تقدیم لوح سپاس از تلاشها، تدابیر و اقدامات مهندس محمد قنبری در دوره تصدی رئیس سازمان تقدیر کرد.
هم چنین قنبری نیز با الواح تقدیری از همکاری و همراهی اعضای هیات رییسه سال دوم سازمان تقدیر و تشکر کرد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی ایلام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آذر ۹۶
927 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0