مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند احمد تجری خبر داد:

نه هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ‌ساختمان استان گلستان فعالیت می‌ کنند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: بالغ بر نه هزار متخصص در رشته‎ های مختلف در ساخت و ساز ساختمان وجود دارد.

کد خبر: 960825001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آبان ۹۶ - ۶:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: بالغ بر نه هزار متخصص در رشته‎ های مختلف در ساخت و ساز ساختمان وجود دارد.نه هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ‌ساختمان استان گلستان

نه هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ‌ساختمان استان گلستان

لزوم توجه مهندسین به موضوع پدافتد غیرعامل

نه هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ‌ساختمان  استان گلستان فعالیت می‌ کنند

وی در گردهمایی گرامیداشت روز جهانی شهرسازی که با موضوع جایگاه شهرسازی در ساختمان نظام مهندسی و نقش آن در سلامت عمومی و اعتلای زندگی برگزار گردید گفت: زلزله کرمانشاه تلنگری است برای دست‎ اندر کاران سازمان ساخت و ساز تا مسیر ساخت ‎و ‌سازها هدایت کنیم که همه ساخت و سازها توسط مهندسین اتفاق بیفتد.
تجری ادامه داد: بخشی از ساخت‌ و ‌سازها طبق ماده صد و یا غیرمجاز و توسط افراد غیرمتخصص که طراح و مجری ذیصلاح ندارند، اتفاق می‎افتد.
وی با اشاره به این که هر رشته‎ ای تخصصی نیاز دارد و حوزه ساخت و ساز هم باید توسط متخصصان دنبال گردد، افزود: امروز روز جهانی شهرسازی است در گذشته تعداد کمی شهرساز داشتیم و امروز بالغ بر هفت هزار نفر در کشور و بیش از پنجاه نفر در استان گلستان در حوزه شهرسازی و مقاطع مختلف عضو سازمان نظام مهندسی استان فعالیت می‎ کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان تصریح کرد: همیشه در بحث شهرسازی و طرح‎ های جامع و تفسیری این موضوع عنوان می ‎گردد که طرح و برنامه‎ لازم داشته است.
تجری با اعلام این که امید داریم با همکاری با دستگاه‎ های مختلف موجب ارتقاء نظام مهندسی استان شویم، عنوان کرد: بالغ بر نه هزار متخصص در رشته ‎های مختلف در ساخت و ساز ساختمان وجود دارد و این یک فرصت است و هر زمان برای پیشرفت و توسعه استان می‎ توانند کمک کنند.
وی اظهار داشت: ظرفیت در سازمان نظام مهندسی وجود دارد تا با انعقاد تفاهم‎ نامه‎ ها در کنار دستگاه‎ ها قرار گیریم و بتوانیم یک برنامه مشترکی را ارائه کنیم.
قانون شهرسازی‌ مشکلات شهرسازی را اغناء نمی ‎کند

نه هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ‌ساختمان استان گلستان


نماینده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی ایران بیان داشت: قانون شهرسازی بارها بازنگری شده ولی مسائل و مشکلات شهرسازی را اغناء نمی‎ کند و در طی‎ سال ‎های گذشته قانون مدیریت جامع شهری در دست بررسی است.
شیرزاد یزدانی در گردهمایی جایگاه شهرسازی در ساختار نظام مهندسی و نقش آن در سلامت عمومی و اعتلای زندگی گفت: در سال سی و پنج تعداد جمعیت شهری ما بیست درصد بود و در سال نود و پنج این نسبت به هفتاد و پنج درصد رسیده است.
یزدانی با اشاره به این که صد و نود و شش نقطه شهری در سال سی و پنج به بیش از ۱۰۰۰ نقطه افزایش یافته، ادامه داد: طبق این اساس امروز شاهد معضلات و مشکلات شهری و زیست‎ محیطی هستیم.
وی در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی ایران مطرح کرد: از سال سی و چهار قانون شهری ما تا به امروز در حال اجرا است ولی مسائل و مشکلاتی که در آن زمان در بحث شهرداری و شهرسازی وجود داشته با امروز تغییرات بسیاری داشته است.
نماینده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: گرچه قانون شهرسازی بارها بازنگری شده ولی مسائل و مشکلات شهرسازی را اغناء نمی ‎کند و در طی‎ سال ‎های گذشته قانون مدیریت جامع شهری در دست بررسی است و امید داریم به یک جمع‌ بندی نهایی برسد.
یزدانی با اعلام این که از شهرسازی بدنبال آسایش و رفاه برای شهروندان هستیم، گفت: معماری، عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک هفت رشته اصلی در نظام مهندسی بشمار می‎ رود و از سال هفتاد و چهار تا به حال در رشته نقشه ‌برداری اتفاق چندانی نیفتاده بود و در طی سال‎ های اخیر اتفاقات خوبی در این رشته افتاده است.
وی در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی ایران به انتقاد ریاست جمهور درمورد کیفیت ساختمان‎ های مسکن مهر افزود: انتقادی به سازمان نظام مهندسی در این حادثه زلزله اخیر بیان شد ولی از طرفی بخشی از قانون که تاکید دارد مجری ذیصلاح به کارگیری شود، نادیده گرفته شده است.
نماینده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان کرد: در یک مدت کوتاه زمانی باید دو میلیون مسکن مهر در کشور احداث می‎ شد و این ساخت‎ وسازها نیاز به امکانات فنی و مالی بود که متاسفانه فراهم نگردید.

یزدانی یاد آور شد: در طرح و برنامه ‌ای که داشتیم بدنبال این بودیم که مکان‎ یابی خوبی برای مسکن مهر رقم بخورد و وضعیت تناسب، تراکم جمعیتی ساختمانی و مبحث های تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در آن دیده شود.
یزدانی در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی ایران گفت: از عمر ساختمان ‎های مسکن مهر که در دولت نهم و دهم دنبال شد سیزده سال گذشته و این پروژه هنوز به اتمام نرسیده و مشکلاتی که دارد این روزها خود را نمایان می ‎کند.
نماینده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد: برخی از ساختمان‎ های مسکن مهر در انشعابات آب و برق و گاز مشکلاتی دارد و واحدهایی افتتاح گردید که امکان آب‎ رسانی برای آن ها فراهم نیست و باید چندین برابر هزینه ساخت برای انشعابات در نظر گرفته شود تا این واحدها به بهره‎ برداری برسد.
وی تاکید کرد: اگر موضوعات فنی شهرسازی در مسکن مهر مورد نظر قرار می‎ گرفت مسائل و مشکلاتی که مرتبط با این پروژه‎ها بودند کم تر بود.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق نظارت اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۶
1195 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0