روزنامه استفاده از فناوری در معماری و مهندسی ایران ریاست شورای فن آوریهای نوین ساختمان کشور

الزام استفاده از فناوری در معماری و مهندسی ایران

ریاست شورای فن آوریهای نوین ساختمان کشور بیان کرد: استفاده از فن آوری در معماری و مهندسی ایران یک الزام است

کد خبر: 971218008 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ - ۱۱:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورای فن آوریهای نوین ساختمان کشور بیان کرد: استفاده از فن آوری در معماری و مهندسی ایران یک الزام است

روزنامه استفاده از فناوری در معماری و مهندسی ایران

روزنامه استفاده از فناوری در معماری و مهندسی ایران

روزنامه استفاده از فناوری در  معماری و مهندسی ایران

محمود گلابچی با عنوان اینکه ایران بر روی کمربند فعال زلزله قرار گرفته است، ادامه داد: فن آوری یک الزام برای معماری و مهندسی امروز ایران است.
وی در مراسم افتتاحیه پنجمین گردهمایی ملی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه با بیان این مطلب گفت: فن آوریهای نوین که حاصل پیشرفتهای علم و تکنولوژی است در جهان امروز میتواند به نیازهای معماری و مهندسی کشور در ابعاد مختلف پاسخ دهد، بطور مثال ما در کشوری هستیم که بر روی یکی از کمربندهای فعال زلزله جهان قرار داریم و سبکتر شدن ساختمانها و کاهش وزن ساختمانها برای کشور ما یک الزام از لحاظ حفظ ایمنی انسانها در برابر زمین لرزه است.
گلابچی با اشاره به نقش گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان در توسعه صنعت ساختمان، تصریح کرد: بهره گیری و استفاده بهینه از انرژی در ساختمان با توجه به مباحث مربوط به حفظ محیط زیست و مفاهیم پایداری و معماری سبز میتواند کمک موثری به ارتقاء معماری و مهندسی ساختمان ایران انجام دهند.
بنیانگذار قطب علمی فن آوری معماری افزود: تاریخ پرشکوه و پر افتخار سرزمین ما حاکی از اوج هنر و معماری و مهندسی و فن آوری است و اکنون نیز ایجاب میکند که معماری و مهندسی ما ارتقا پیدا کند.

روزنامه استفاده از فناوری در معماری و مهندسی ایران

بنیان گذار دانشگاه معماری و هنر پارس تهران گفت: در این راستا پنجمین گردهمایی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان که در شهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوی برگزار می گردد، قدمی برای پیشرفتهای امروز معماری و مهندسی جهان و فن آوریهای نوین است که میتواند پاسخ بسیاری از نیازهای معماری و مهندسی ما باشد.
وی خاطر نشان ساخت: امیدوار هستم با تلاشهایی که در این راستا صورت میگیرد و فعالیتهایی که ما در دانشگاه‌ها انجام میدهیم بتوانیم صنعت ساختمان را در کشور ارتقا دهیم و مردم ما در ساختمانهای ایمن، مطمئن و دارای صرفه جویی در مصرف انرژی و با رعایت زمان مناسب و هزینه مناسب و اقتصاد قابل قبول زندگی کنند.
لازم به ذکر است: پنجمین گردهمایی ملی فن آوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمانهای بلند مرتبه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، دبیرخانه دائمی این گردهمایی و دیگر دست اندکاران صنعت ساختمان طی روزهای شانزدهم و هفدهم اسفند در برج سپید مشهد برگزاری شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۷
510 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0