تکنولوژی ‌های نوین عاملی جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

تکنولوژی ‌های نوین عاملی جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز 

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تأکید بر این که قطعاً استفاده از تکنولوژی ‌های نوین در حوزه ساخت و ساز سبب ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت ساخت خواهد شد، بیان کرد:‌ فناوری ‌ها نقش مؤثری در ساخت و ساز دارد بنابراین استفاده از آن ها سبب ایمنی ساختمان‌ ها و سازه‌ها در مقابل زمین لرزه خواهد شد.

کد خبر: 190930001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ مهر ۹۸ - ۵:۳۴ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تأکید بر این که قطعاً استفاده از تکنولوژی ‌های نوین در حوزه ساخت و ساز سبب ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت ساخت خواهد شد، بیان کرد:‌ فناوری ‌ها نقش مؤثری در ساخت و ساز دارد بنابراین استفاده از آن ها سبب ایمنی ساختمان‌ ها و سازه‌ها در مقابل زمین لرزه خواهد شد.

تکنولوژی ‌های نوین عاملی جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز

تکنولوژی ‌های نوین عاملی جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز

تکنولوژی ‌های نوین کیفیت ساخت و  ساز را افزایش می ‌دهد

علی نبی‌ئی‌ در چهارمین مجمع توسعه فناوری نمایشگاه و کنفرانس یافته‌ های نوین عمران و صنعت ساختمان ایران با اشاره به این که ایجاد اشتغال یکی از اهداف بالا و مؤثر در عرصه ساخت و ساز است، اظهار داشت: قطعاً استفاده از تکنولوژی‌ های نوین زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در این حوزه خواهد شد پس باید بیان کرد استفاده از تکنولوژی‌ های نوین و فناوری‌ ها در حوزه ساخت و ساز علاوه بر ایجاد اشتغال سبب ارتقا کیفیت و بهبود وضعیت ساخت وساز خواهد شد.

نبی‌ئی‌ گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران سال ‌ها است که به بهبود وضعیت کیفیت ساخت و ساز توجه ویژه‌ای دارد و قطعاً این موضوع سبب افزایش استقبال مهندسان صنعت ساختمان شده است.

وی با تأکید بر این که حضور مهندسان در این بخش نقش مؤثری در رشد و توسعه استفاده از فناوری‌ های نوین در حوزه ساخت و ساز خواهد داشت، تصریح کرد: نقش مؤثری که در عرصه ساخت و ساز فناوری‌ های نوین به عهده دارند بر کسی پوشیده نیست پس ما در این دوره باید ساختمان‌ هایی را بسازیم که در آن ها از تکنولوژی‌ های روز دنیا استفاده شده باشد.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: قطعاً استفاده از تکنولوژی‌ های نوین در حوزه ساخت و ساز سازه ‌هایی را ایجاد خواهد کرد که در مقابل زمین لرزه از ایمنی کافی برخوردار باشد پس ما هر چه بتوانیم به این سمت حرکت کنیم شاهد کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی بخصوص زمین لرزه خواهیم بود.

نبی‌ئی تأکید کرد: متأسفانه برخی به  اشتباه تصور می‌ کنند که استفاد از فناوری‌ های نوین و تکنولوژی ‌های روز دنیا و به خصوص استارت‌آپ‌ها اشتغال در حوزه ساخت و ساز را کاهش می ‌دهد ولی بررسی‌ ها و آمارها نشان می‌ دهد که حضور در این عرصه زمینه‌ساز کاهش اشتغال نخواهد شد.

وی عنوان کرد: معماری و ساخت و ساز نه تنها سبب این نمی‌ شود که زندگی بهتری نداشته باشیم بلکه سبب خواهد شد وضعیت ساخت و ساز و کیفیت زندگی افزایش پیدا کند. پس وقتی تکنولوژی وارد کشور می ‌شود این پیام را می ‌دهد که تکنولوژی تنها مختص ایران نیست بلکه جهان در هدایت و حرکت به این سمت است که محدودیت در این حوزه معنایی ندارد.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: در سال‌ های گذشته تصور می ‌شد که استفاده از شیشه در ساختمان ‌ها و نماها سبب کاهش کیفیت و افزایش خطر در برابر حوادث می ‌شود ولی در حال حاضر با ورود تکنولوژی به این عرصه شاهد ایجاد شیشه ‌هایی در ساختمان ‌ها هستیم که ورود نور و حرارت را به ساختمان ‌ها را کنترل می‌ کنند و در مقابل زمین لرزه مقاوم هستند.

به گفته نبی‌ئی، در سال گذشته استقبال خیلی خوبی از طرف دانشجویان و ایده‌های نو را شاهد بودیم پس امسال نیز تلاش خواهیم کرد در گردهمایی‌ای که بدین منظور برگزار خواهد شد شاهد ارائه بهتر ایده‌های نو در حوزه ساخت و ساز باشیم.

در ادامه تورج فرهادی ریاست کمیسیون ماده صد شهرداری نیز بیان داشت: اجرای طرح آمایش سرزمین می ‌تواند زمینه‌ساز کیفیت هر چه بهتر در ساخت و ساز گردد.

نبی‌ئی خاطرنشان کرد: پس مهندسان و کارشناسان ساخت وساز قطعاً می ‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌ های نوین کیفیت زندگی را افزایش دهند.

ریاست کمیسیون ماده صد شهرداری یاد آور شد: جلوگیری از آسیب‌ زدن به محیط زیست و استفاده درست از زیرساخت ‌های واحدهای مسکونی و هم‌چنین فناوری‌ های نوین سبب خواهد شد که زیستگاه ‌‌های اطراف کم‌تر دچار آلودگی گردد.

فرهادی تصریح:‌ به هر حال ارگان ‌های ذی ‌ربط و سازمان‌ های مهندسی در تلاش هستند که بتوانند ساختمان ‌ها را از لحاظ کیفیت افزایش دهند. پس باید به توسعه و ارتقای هر چه بیش تر تکنولوژی ‌های نوین توجه بیش تری گردد.

هم‌چنین محمد حسن نامی وزیر سابق ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به این که بیست و هفت درصد تا بیست و نه درصد اقتصاد کشور در تهران است، افزود: باید اذعان کرد تا چهل و نه درصد اقتصاد ایران در ۷ شهر بزرگ مستقر گردیده است و این مسئله سبب شده مردم به سمت سکونت در این شهرها تمایل داشته باشند.

تکنولوژی ‌های نوین عاملی جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز

نامی افزود:‌ فضای محدودی که در حال حاضر وجود دارد سبب شده تا مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری را با مشکلات زیادی مواجه کند چرا که در گذشته همواره عنوان می ‌شد جایی زندگی در جریان است که آب وجود داشته باشد پس باید به سمت آمایش سرزمین حرکت کنیم.

وی با تأکید بر این که می ‌توانیم براحتی مناطقی که استعداد سکونتگاه‌ را دارد آب را منتقل کنیم، ادامه داد:‌ در ساخت مسکن و مهندسی شهر و شهرسازی چیزی در ایران کم نیست و از قابلیت‌ های بالایی مهندسان برخوردار هستند و حتی جلوتر از علم روز دنیا حرکت می‌ کند ولی محدودیت آمایش سرزمینی سبب خواهد شد دچار مشکلاتی شویم. بطوریکه هنوز با وجود سابقه پنجاه و هشت ساله این آمایش سرزمین به اجرا نرسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۸
536 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0