اطلاعیه جدید مالیاتی مهلت مقرر جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

اطلاعیه جدید مالیاتی

آخرین مهلت مقرر جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش صاحبان مشاغل و هم چنین فرم درخواست تعیین مالیات مقطوع برای همین سال تا روز پنج شنبه سی و یکم خرداد نود و هفت میباشد.

کد خبر: 970327014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ - ۶:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار ظنام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، آخرین مهلت مقرر جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش صاحبان مشاغل و هم چنین فرم درخواست تعیین مالیات مقطوع برای همین سال تا روز پنج شنبه سی و یکم خرداد نود و هفت میباشد.

اطلاعیه جدید مالیاتی

اطلاعیه جدید مالیاتی

اطلاعیه جدید  مالیاتی

مشاور مالی و مالیاتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این خبر، گفت: گروه شغلی مهندسین گروه سه میباشد و چنان چه در زمان ارسال اظهار نامه یا ارایه درخواست استفاده از تبصره ماده صد سیستم دارایی بدون اراده شما گروه دیگری را انتخاب کند، حتما به حوزه مالیاتی خود مراجعه و بعد از اصلاح سامانه و انتخاب گروه سوم اقدام به ارایه اظهار نامه یا درخواست استفاده از تبصره صد نمایید در غیر این صورت تا سه سال نمیتوانید به گروه سه برگردید.
دری ادامه داد: در باره اعلام درآمد و هزینه ها باید کل واریزی ناخالص سازمان بابت حق الزحمه را بعنوان درآمد اعلام نموده و در بخش هزینه نیز حداکثر تا پنجاه و هشت درصد کل درآمد را میتوان بعنوان هزینه اعلام کرد، مگر این که برای هزینه ها فاکتورهای رسمی اخذ کرده باشیم.
به گفته مشاور مالی و مالیاتی سازمان ، ممیز مختار هست این هزینه را بپذیرد و مدارک هزینه ای طلب نکند (وارد رسیدگی نگردد ) و یا آن که از مودی مدارک هزینه ها را درخواست کند که در این حالت، در صورت عدم ارائه مستندات هزینه ها پذیرفته نخواهد شد.
وی، هم چنین با اشاره به این که پنج درصد سهم سازمان و حق عضویت و غیره جزو هزینه ها هست، ادامه داد: مالیات (بعد از کسر سقف معافیت) به سود ویژه که حاصل کسر هزینه ها از درآمد هاست تعلق می گیرد.

اطلاعیه جدید مالیاتی

طبق قانون استفاده از تبصره ماده صد به شرط وجود کارکرد در سال نود و پنج و صدور برگه قطعی ( حتی اگر میزان کارکرد به سقف معافیت نرسیده باشد و مالیات صفر شده باشد ) امکان پذیر است به شرط آن که مجموع درآمد – قابل رسیدگی توسط دارایی- آن شخص کمتر از دویست و چهل میلیون تومان باشد. اما اگر مودی برای نخستین بار اظهار نامه میدهد و یا عملکرد سال نود و پنج کارکرد او صفر بوده نمیتواند از ماده صد استفاده کند.
در این حالت طبق تبصره ماده صد پنج درصد به مالیات قطعی عملکرد سال نود و پنج اضافه و بدون ورود به رسیدگی مورد پذیرش قرار میگیرد. هم چنین در صورتی که گروه مودی در سال گذشته سه بوده و امسال در نرم افزار بصورت اشتباه دو درج شده حتما قبل از تکمیل اظهار نامه به ممیز خود مراجعه تا گروه را اصلاح کند.
قابل ذکر است است: حقوق دریافتی از محل کار مشمول اظهار نیست و نیازی به لحاظ کردن آن در درآمدها نمیباشد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۷
1041 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0