طرحهای نوین کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

طرحهای نوین کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

در صورتی که به مالکان و مراجعان سازمان نظام مهندسی ساختمان آموزشهای اولیه در زمینه هایی چون لزوم افزایش عمر مفید ساختمان، سبک سازی، بهره وری بهتر از انرژی در ساختمان با هزینه کم تر و آشنایی با مقررات اولیه اخذ پروانه داده شود، آمار تخلفات ساختمانی کاهش می یابد.

کد خبر: 970905019 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ آذر ۹۷ - ۴:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در صورتی که به مالکان و مراجعان سازمان نظام مهندسی ساختمان آموزشهای اولیه در زمینه هایی چون لزوم افزایش عمر مفید ساختمان، سبک سازی، بهره وری بهتر از انرژی در ساختمان با هزینه کم تر و آشنایی با مقررات اولیه اخذ پروانه داده شود، آمار تخلفات ساختمانی کاهش می یابد.

طرحهای نوین کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

طرحهای نوین کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان یزد

این موضوع محور جلسه کمیته آموزش با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بود که مقرر گردید پس از بررسیهای لازم و تدارک مقدمات آن عملیاتی گردد. اعضای کمیته آموزش سازمان همچنین بر این نکته تاکید کردند که ساخت و ساز یک علم و تخصص است و نباید هر کسی به خود اجازه دهد به صرف دسترسی به منبع مالی مناسب راساً کار ساخت و ساز را بدست بگیرد.

سالاری:

نیز با تقدیر از توانمندی اعضای کمیته آموزش از آنها خواست موضوعاتی را در اولویت قرار دهند که فرآیند نظارت بهبود یافته، هزینه های دونقشه ای از بین برود و ضمن حل موضوع مجری ذی صلاح، مهندسان استان ما بعنوان یک برند در سطح کشور مطرح گردند.

وی در همین ارتباط ادامه داد:

در شرایط حاضر مردم آن قدر پول ندارند که ساختمانهایی با عمر مفید اندک بسازند و یا انرژی زیادی در زمان بهره برداری در ساختمان به هدر رود.

رئیس سازمان استان گفت:

تا زمانی که از واحد مسکونی با همه ویژگیهای ضروری آن، در فرهنگ ما تنها بعنوان سرپناه یاد میشود و انتظارات عمومی از منزل در حد یک سرپناه باشد، بازار ساخت و ساز در دست کسانی خواهد بود که جاذبه اقتصادی و منافع مادی را بر منافع درازمدت عمومی ترجیح میدهند.

طرحهای نوین کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

سالاری اظهار داشت:

برای انجام وظیفه درست سازمان باید ناظران علاوه بر رعایت اخلاق حرفه ای، تسلط کافی بر امر نظارت پیدا کنند و آموزشهای تخصصی و روزآمد را طی کنند، چرا که آموزشهای دانشگاهی و آموزشهای مربوط به دریافت پروانه اشتغال همگی کف آموزشهاست و به هیچ وجه کافی و درازمدت نیست.
در این جلسه، بعد از رایزنی اعضا مقرر گردید نوآوری در آموزش مهندسان با تاکید بر آموزشهای مجازی و تبادل تجربیات و استفاده از آموزشهای ضمنی، صورت گیرد و به پرسش های مربوط به مهندسان و مردم به طریق مقتضی پاسخ داده شود.
همکاری سازمان با دانشگاه برای ارائه آموزشهای تخصصی کاربردی به دانشجویان فنی در حال فراغت از تحصیل، از دیگر محورهای مذاکرات کمیته آموزش بود.

منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۷
962 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0