نو شدن دانش مهندسی سید حمیدرضا مسیبی

نو شدن دانش مهندسی

در آیین برگزاری جشن مهندسی آمل؛ عضو هیئت رئیسه و دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: دانش مهندسی در چند سال آینده تحولات زیادی به خودش می ‌بیند

کد خبر: 971216010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ اسفند ۹۷ - ۴:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،در آیین برگزاری جشن مهندسی آمل؛ عضو هیئت رئیسه و دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: دانش مهندسی در چند سال آینده تحولات زیادی به خودش می ‌بیند

نو شدن دانش مهندسی

نو شدن دانش مهندسی

نو شدن دانش  مهندسی

سید حمیدرضا مسیبی، در آیین روز مهندسی شهر آمل که روز ۴ شنبه ۱۵ اسفند با حضور حدود سه هزار نفر از مهندسین و خانواده های ایشان برگزار گردید، گفت: هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان به جهت تعامل بین اعضا در شرایط مطلوب‌‌تری نسبت به گذشته قرار دارد.
مسیبی با عنوان این که همه تلاش ها این است که با همکاری و هماهنگی با بقیه دستگاه‌ ها زمینه افزایش کیفیت در زندگی مهندسان فراهم گردد، افزود: سفره مهندسان استان کوچک شده است، در سال هشتاد و شش که بنده رئیس دفتر آمل بودم نزدیک به ۱ میلیون متر مربع نقشه در دفتر ثبت شده بود در صورتی که تعداد مهندسان در آن سال یک سوم حال حاضر بوده و امروز با جمعیت ۳ برابری کم‌تر از نصف سال هشتاد و شش نقشه در شهر ثبت شده است.
وی افزود: مهندسی دارای سابقه ۱۰ هزار ساله است و بسیاری از شاهکارهای مهندسی نظیر اهرام مصر و قناتهای ایران بیش از ۴ هزار سال پیش بنا شده اند که نشان از عظمت و اعتبار مهندسی دارد.
عضو گروه تخصصی عمران سازمان، با اشاره به خدمات رشته‌های مهندسی و سابقه آن در جهان، یاد آور شد: دانش مهندسی در چند سال آینده تحولات زیادی به خودش می ‌بیند.
وی با عنوان این که دانش مهندسی بسرعت در حال تغییر است، تصریح کرد: دانش گذشته و آن چه در کتاب ‌ها خواندیم ممکن است چندان به کار ما نیاید و برای حفظ جایگاه خودمان در مهندسی باید نگاهی جدی به توسعه رشته مهندسی در آینده داشته باشیم.

نو شدن دانش مهندسی

مسیبی با عنوان این که مهندسان باید به مباحث کاربرد اینترنت اشیاء که روز به روز در حال گسترش است، توجه کنند، خاطر نشان کرد: مصالح جدیدی مانند گرافن با قدرتی ده برابر فولاد و وزن مخصوص یک ده هزارم آب و نظایر آن در حال توسعه است که انقلابی شگرف در صنعت و ساختمان ایجاد می‌ کند و مستلزم اینست که ما آگاهیهای لازم را نسبت به دانش و فناوریهای روز داشته باشیم.
وی اظهار داشت: همه تلاش ریاست سازمان و هیأت مدیره، اینست که شرایط خدمات مهندسی را تسهیل کنند و این موضوع تا حدودی زمان بر است که برنامه داریم با برنامه ‌ریزی در حوزه ارائه خدمات مهندسی و واقعی سازی تعرفه‌ها بصورت جدی قدم برداریم.
عضو هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، با اشاره به حضور استاندار محترم مازندران در آخرین جلسه هیأت مدیره، ادامه داد: ایشان قول دادند که برای مشارکت هر چه بیش تر سازمان نظام مهندسی در صنعت ساختمان استان مساعدت کنند.
سید حمیدرضا مسیبی در خاتمه، سوگند نامه مهندسی را قرائت کرد.
در ابتدا رضا سلیمانی، ریاست دفتر نمایندگی آمل گزارشی از فعالیتهای دفتر ارائه داد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اسفند ۹۷
618 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0