تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد:

مغفول ماندن مسائل مبنایی معماری

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی عنوان داشت: ماده اول اهداف نظام مهندسی و کنترل ساختمان بحث معماری میباشد ولی امروزه مسائل مبنایی در بخش معماری در شهرهایی مانند مشهد مورد غفلت مانده است.

کد خبر: 961205018 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۷:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی عنوان داشت: ماده اول اهداف نظام مهندسی و کنترل ساختمان بحث معماری میباشد ولی امروزه مسائل مبنایی در بخش معماری در شهرهایی مانند مشهد مورد غفلت مانده است.

مغفول ماندن مسائل مبنایی معماری

مغفول ماندن مسائل مبنایی معماری

مسائل مبنایی معماری  مغفول مانده است

حسین کامران دیسفانی روز شنبه در گردهمایی تخصصی نمای ساختمان’ در مشهد گفت: در جامعه اسلامی توسعه معماری اسلامی در شهرها و معماری چهره شهرها در بحث اسلامی بسیار دارای اهمیت است.
کامران گفت: در بیشتر شهرهای ایران از جمله مشهد سیمای شهر تناسبی با هویتش ندارد. در این شهر بجز حرم مطهر رضوی که قداست خود را دارد پراکندگی شکلی به لحاظ معماری در شهر هویدا است. نظمی که باید بین چهار راه های اصلی، خطوط ارتباطی، مراکز تجاری و برج سازی وجود داشته باشد در شهر مشهد نمایان نیست.
وی ادامه داد: مسئولان شهری هم در زمان اجرای پروژه ها با احتساب سود و زیان و هزینه و درآمد پروژه ها و مواردی از این قبیل اقدام بمعرفی و طراحی پروژه میکنند. بخش معماری نیز در هنگام تعریف و اجرای پروژه سکوت اختیار میکنند در حالیکه سازمان نظام مهندسی متعلق به معماران و مهندسان است.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی تاکید کرد: اعتراض از سوی مهندسان و معمارها نسبت به اجرای برخی پروژه ها بوده ولی از انسجام برخوردار نبوده لذا تاثیر لازم را نداشته است. گروه تخصصی جامعه مهندسان باید حلقه ارتباطی خود را با گروه معماری و جامعه معمار بیش تر کند تا برآیند جمع نظرات معماری در سیما، معماری و چهره شهری تاثیرگذار باشد.

مغفول ماندن مسائل مبنایی معماری

وی تصریح کرد: باید حالت بی تفاوتی و نقدهای حاشیه ای را کنار گذاریم و در انطباق سیمای شهر با هویت آن تاثیرگذار باشیم. ۱ میلیون مهندس در حوزه های مختلف در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد سی وهفت هزار نفر عضو سازمان نظام مهندی در خراسان رضوی هستند.
دبیر گردهمایی تخصصی نمای ساختمان نیز عنوان داشت: بنا بر گزارش ها بخش اعظم خسارت های ناشی از زلزله کرمانشاه در بخش ساختمان به علت رعایت نشدن مقررات فنی در پوسته های خارجی ساختمان، نماهای بی کیفیت و دور از مقررات معمارانه بوده است.
بهروز پیراسته گفت: هدف اصلی برگزاری این گردهمایی نیز طرح مباحث تخصصی در مورد نماهای ساختمان و ارائه راهکارهای لازم برای ارتقای کیفی آن ها است.
پیراسته افزود: در این گردهمایی تخصصی یک روزه یازده پنل تخصصی با موضوعات نقابی بر چهره ساختمان، جزئیات و الزامات فنی و اجرای نمای خشک با مصالح سنگ تایل و سرامیک، نگاهی به فعالیت ها و رویکرد کمیته نما، بازتولید مفهوم رابطه و هماهنگی در نمای شهری، اصول اجرایی و طراحی سامانه های کرتین ول و شیشه ای اسپایدر، آشنایی با مشخصات و اصول اجرای نورپردازی نما، شفافیت در جدال سطح و عمق، نماهای مانا بلحاظ اجرایی، پروسه طراحی و مهندسی پوسته های شیشه ای، پروسه طراحی و مهندسی پوسته های پیش ساخته نما، آشنایی با مشخصات و اصول اجرایی نمای سی.اف.آر.سی برگزار می گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی محاسبات عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
639 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0