نیاز فعالان حوزه ساخت و ساز به آموزش ‌های تخصصی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در دیدار با مدیرکل سازمان آموزش

نیاز فعالان حوزه ساخت و ساز به آموزش ‌های تخصصی

تعامل میان سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه وشهرسازی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای از طریق برگزاری دوره های آموزشی و آزمونهای تخصصی در بهره گیری از افراد متخصص در حوزه ساخت وساز تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر: 980323014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ خرداد ۹۸ - ۵:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان قزوین،تعامل میان سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه وشهرسازی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای از طریق برگزاری دوره های آموزشی و آزمونهای تخصصی در بهره گیری از افراد متخصص در حوزه ساخت وساز تاثیر بسزایی دارد.

نیاز فعالان حوزه ساخت و ساز به آموزش ‌های تخصصی

نیاز فعالان حوزه ساخت و ساز به آموزش ‌های تخصصی

نیاز فعالان حوزه ساخت و ساز  به آموزش ‌های تخصصی

این تاکید رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه مشترک با رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان بود.

به گفته سیدکاظم مجابی ساختمان محصولی با ویژگیهای خاص است از این رو باید در کلیه حوزه‌ها شامل: طراحی، اجرا، نظارت و بهره برداری توسط افراد متخصص احداث گردد.

مجابی با عنوان اینکه با راه اندازی سازمان نظام مهندسی ساختمان قدم‌های موثری در زمینه ارتقاء کیفیت ساختمانها برداشته شده، اما تا نیل به هدف اصلی فاصله زیادی داریم، افزود: تعامل سازنده میان دستگاههای اجرایی و جلوگیری از فعالیت افراد غیر حرفه ای میتواند در بهبود، تسهیل و تسریع کارها موثرواقع گردد.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداران اصلی ساختمان مردم هستند از این رو کیفیت و عمر مفید ساختمان باید ارتقا پیدا کند تا از اتلاف سرمایه آن‌ ها جلوگیری به عمل آید، ادامه داد: متاسفانه قیمت ساختمان ‌های موجود ما با کیفیت آن‌ ها تطابق ندارد، اما به علت نبود قوانینی برای قیمت گذاری و عدم لزوم توجه به کیفیت در قیمت‌گذاری ساختمان، هم‌چنین قیمت گذاری ساختمان طبق منطقه آن هم بدون توجه به کیفیت ساختمان سبب تضییع حقوق مهندسان، نادیده گرفته شدن خدمات فنی و منهدسی و نارضایتی بهره برداران شده است.

وی، نهادیه کردن خدمات مهندسی را از سیاست ‌های هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین ذکر کرد و گفت: تحقق این هدف با اهتمام ویژه به بهره گیری از مجریان ذی صلاح، استفاده از کارگران دارای صلاحیت حرفه‌ای و برخورد با مجریان غیرواقعی امکان پذیر است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: در این زمینه افراد غیرحرفه ای شناسایی شده‌اند که برخی از آنها تعلیق و برخی دیگر نیز درحال تعلیق شدن هستند و این سیاست سبب شده افرادی که خدمات فنی و مهندسی را باور نداشتند نتوانند در حوزه ساخت و ساز از مجریان صوری و غیرواقعی استفاده کنند از این رو خدمات بصورت واقعی گردید.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی دارد با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ارایه آموزشهای تخصصی به فعالان حوزه ساخت وساز را در دستور کار قرار دهد در این صورت بهره گیری از کارگران دارای کارت مهارت در اولویت قرار میگیرد.

نیاز فعالان حوزه ساخت و ساز به آموزش ‌های تخصصی

این مسوول با تاکید بر تغییر نگاه شهروندان نسبت به لزوم ارتقاء کیفیت ساختمان افزود: دفتر مشاوره شهروندان بمنظور برقراری ارتباط بیش تر با آن ها و ارتقاء دانش شهروندان نبست به بازار ساخت و ساز بزودی در این سازمان راه اندازی می گردد چرا که مطالبه گری عمومی سبب میشود مهندسان را در انجام وظایف تخصصی بیش تر احساس مسوولیت کنند.

کارگران ساختمانی آموزش میبینند

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این جلسه، گفت: ارتقاء کارگران ساختمانی در دستور کار بود، اما این هدف با جدیت پیگیری نشد وانتظار میرود، انجام آن با همکاری شورای فنی الزامی گردد.

حجت الله امینی گفت: تحقق این سیاست با تعامل راه شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و فنی حرفه ای امکان‌پذیر است.

وی با عنوان اینکه سازمان فنی و حرفه ای قزوین آمادگی را دارد در زمینه ارایه آموزش ‌های تخصصی به کارگران ساختمانی با سازمان نظام مهندسی همکاری لازم را داشته باشد، خاطرنشان ساخت: این سازمان میتواند برای کارگران ساختمانی دوره‌های آموزشی برگزار کند آن هم بگونه ای که ظرف مدت ۱ سال همه این افراد از آموزش ‌های لازم برخوردار گردند و از ورود افراد غیر حرفه‌ای به حوزه ساخت وساز جلوگیری گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۸
583 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0