ضرورت بازنگری در قانون نظام مهندسی ریاست کمیسیون عمران مجلس بیان داشت:

ضرورت بازنگری در قانون نظام مهندسی

محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: با توجه به آن که در پایان مجلس دهم قرار داریم، نمی‌ توان موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مجدد مطرح کرد.

کد خبر: 191030011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آبان ۹۸ - ۱:۴۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: با توجه به آن که در پایان مجلس دهم قرار داریم، نمی‌ توان موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مجدد مطرح کرد.

ضرورت بازنگری در قانون نظام مهندسی

ضرورت بازنگری در قانون نظام مهندسی

ضرورت بازنگری در قانون  نظام مهندسی

وی با عنوان این که متأسفانه دولت اقدامات لازم برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور را انجام نداده است، ادامه داد: در چند ماه گذشته مشکلاتی در حوزه نظام مهندسی کشور ایجاد شده که بنظر می ‌رسد دولت برای اصلاح آن‌ ها همکاری لازم را نکرده است.

رضایی کوچی با اشاره به این که قانون نظام مهندسی چندین بار برای اصلاح به مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: پس از اصلاحیه‌ها هر بار دولت به بهانه ‌های مختلف لایحه‌ هایی برای اجرا نکردن آن ارائه کرده است ولی بنظر می‌ رسد دولت تمایلی برای اجرا ندارد.

وی گفت: جامعه نظام مهندسی پانصد هزار نفر عضو دارد بنابراین باید هر چه سریع‌ تر مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد از طریق همکاری‌های دولت برطرف گردد.

وی با اشاره به این که برخی اقدامات سبب شده که چهره نظام مهندسی زیر سوال رود، عنوان کرد: اعضای جامعه نظام مهندسی صادقانه کار می ‌کنند و نباید با یک مشکل کوچک سلامت این اعضا را از بین ببریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایراداتی به قانون نظام مهندسی کشور وارد است که کمیسیون عمران اصلاح آن‌ ها را در دستور کار خود قرار داده ولی متأسفانه دولت تا به امروز هیچ همکاری برای برطرف شدن ایرادات این حوزه انجام نداده است.

رضایی کوچی با اشاره به این که باید اقدامات لازم برای افزایش توان نظام مهندسی کشور انجام دهیم، تصریح کرد: نظام مهندسی کشور در چند سال گذشته آسیب زیادی دیده است ولی باید همانند گذشته نظام مهندسی را با توان بیشتر در این حوزه هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کشور پروژه‌های مهندسی بسیار قوی مانند آزادراه تهران – شمال، تونل ‌ها و پل‌ های ریلی زیادی وجود دارد که توسط جامعه مهندسی احداث شده است بنابراین باید مانع ورود آسیب به جامعه بزرگ کشور شویم.

وی در ادامه به تفکیک وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: با توجه به آن که در پایان مجلس دهم قرار داریم، نمی‌ توان موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مجدد مطرح کرد.

ضرورت بازنگری در قانون نظام مهندسی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این کهه موضوع مسکن بعنوان مهم‌ ترین بخش اقتصادی کشور تحت شعاع مشکلات حوزه حمل و نقل قرار گرفته است، افزود: با ادغام این وزارت‌خانه موضوع مسکن بطور کامل رها شده و همین موضوع سبب ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه مسکن و شهرسازی شده است.

رضایی کوچی خاطر نشان کرد: توجه به حوزه حمل و نقل از جمله هوایی، زمینی، دریایی و ریلی سبب شده که موضوع مسکن بصورت کامل فراموش شود و به علت حجم زیاد موضوعات در حوزه حمل و نقل، مسکن و نظام مهندسی درگیر حاشیه ‌ها و مشکلات بسیار زیادی در این بخش شود.

اخذ مالیات از خانه های خالی راهکار بهبود وضعیت بازار مسکن است

رضایی کوچی در مورد موضوع مسکن و اخذ مالیات از خانه ‌های خالی هم بیان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و هم‌چنین تلاش برای کاهش قیمت زمین میتواند بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه مسکن را برطرف کند.
وی تأکید کرد: باید راهکارهای مشخص و همچنین سیاست‌های تشویقی برای ورود سرمایه گذاران جهت افزایش تولید مسکن اجرایی شود تا با ایجاد رونق بتوانیم بازار مسکن را مجدد احیا کنیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم  بازار مسکن را از رکود خارج کنیم، گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی برای ایجاد رونق در حوزه ساخت و ساز دارند از سوی دیگر اجرایی شدن طرح اقدام ملی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌هاست تا به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، توضیح داد طرح اقدام ملی بعنوان بزرگ‌ترین طرح مسکنی از طرف دولت مطرح شده ولی به نظر می ‌رسد که این طرح هنوز در مرحله کاغذبازی باشد.

منبع: سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت مکانیک

 

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۸
626 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0