لزوم ثبت نام در سامانه سانما قابل توجه اعضای محترم

اطلاعیه شماره پنج/ لزوم ثبت نام در سامانه سانما

با توجه به صدور دستور موقت توقف ارجاع کار از طرف دیوان عدالت اداری، آیا هم‌چنان نیاز است در سامانه «سانما» ثبت نام کرده و اطلاعات خود را به روز رسانی کنیم

کد خبر: 190806007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ - ۲:۰۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز،سوال: با توجه به صدور دستور موقت توقف ارجاع کار از طرف دیوان عدالت اداری، آیا هم‌چنان نیاز است در سامانه «سانما» ثبت نام کرده و اطلاعات خود را به روز رسانی کنیم؟

لزوم ثبت نام در سامانه سانما

لزوم ثبت نام در سامانه سانما

اطلاعیه شماره پنج/ لزوم ثبت  نام در سامانه سانما

همان‌گونه که پیش از این هم گفته شد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با توجه به مطالبات فراوان شما مهندسان شریف در مورد شفاف سازی فرآیندهای ارایه خدمات مهندسی و پالایش دوره ای اطلاعات موجود از مهندسان فعال در استان، نیاز به توسعه و ارتقای زیرساختهای قدیمی و بروز رسانی و داده آمایی اطلاعات با مشارکت فعال شما گرامیان دارد و در این مسیر توسعه زیر ساختهای سازمان الکترونیک و شفاف بعنوان پاسخی به مطالبه به حق شما  در دستور کار قرار گرفته است.

راه اندازی سامانه سانما و به روز رسانی اطلاعات فردی اعضای محترم سازمان در این سامانه اولین گام در این مسیر است. تلاش شده است با تکمیل اطلاعات و راه اندازی سانما تمامی نیازهای مراجعه حضوری مهندسان به سازمان مرتفع شده و همه امور از طریق سامانه قابل انجام باشد.

البته در این مرحله دیگر مطالبه مهندسان گرامی یعنی ممانعت از ورود افراد غیر حرفه ای و فاقد صلاحیت در فرآیند ارایه خدمات مهندسی نیز مورد نظر قرار گرفته است.

طبق این اساس ثبت نام و به روز رسانی اطلاعات مهندسان در سامانه سانما بسیار ضروری و منبعث از یک فرآیند اصلاح زیرساختی و درون سازمانی است و به ابلاغ یا توقف دستورالعملهای وزارت راه و شهرسازی، از جمله ارجاع کار نظارت وابسته نیست.

بعنوان مثال در صورت متوقف ماندن فرآیند ارجاع کار نظارت از طرف سازمان، اگر ناظری قصد ارایه خدمات نظارت خارج از چارچوب ارجاع و اخذ برگه تعهد نظارت را داشته باشد، اخذ این فرم بدون نیاز به مراجعه به سازمان و تنها از طریق سامانه سانما و ثبت نام و بروز رسانی اطلاعات در این سامانه امکان خواهد داشت.

لزوم ثبت نام در سامانه سانما

حتی اعضای یک شرکت حقوقی نیز برای کسب اطلاع از وضعیت شرکت، اطلاعیه ها و فراخوانهای مختلف از جمله آرای شورای محترم انتظامی، انجام مراحل تمدید یا ارتقای پروانه اشتغال بکار، دسترسی به خدمات رفاهی قابل ارایه به اعضای محترم  و … ضروری است در این سامانه ثبت نام کرده باشد.

فلذا دوباره تاکید می گردد که ثبت نام و به روز رسانی اطلاعات فردی در سامانه سانما، یک امر زیر ساختی و درون سازمانی است و ارتباطی با وجود یا عدم وجود ارجاع کار نظارت از طرف سازمان ندارد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

شش اشتباه موثر در عدم قبولی در آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۸
1105 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0