بکارگیری مجریان ذی‌ صلاح در ساخت و سازها

ضرورت بکارگیری مجریان ذی‌ صلاح در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر در استان خوزستان

بکارگیری مجریان ذی‌ صلاح در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر در استان خوزستان الزامی گردید

کد خبر: 190724007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مرداد ۹۸ - ۱۲:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بکارگیری مجریان ذی‌ صلاح در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر در استان خوزستان الزامی گردید

ضرورت بکارگیری مجریان ذی‌ صلاح  در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر در استان خوز ستان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از همکاری شهرداری اهواز برای اجرایی شدن ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بیان کرد: از تاریخ بیستم مرداد درج نام مجری ذی‌ صلاح در پروانه ساخت ساختمان ای ۸ سقف و بیش تر یا ساختمان های با مساحت دو هزار مترمربع و بیشتر، الزامی گردید.
کمال دویده با اشاره به این که معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز در این خصوص با مدیران مناطق هشتگانه شهرداری این کلانشهر مکاتبه کرده است، تصریح کرد: از این تاریخ ماده نه آئین نامه اجرایی این قانون و بند ۱۴-۴-۳ از مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اجرایی خواهد شد.
دویده با تاکید بر این که صدور پروانه ساختمان‌های هشت سقف و بیش تر منوط به درج نام مجری ذی‌ صلاح در پروانه ساخت است، ادامه داد: طبق ماده ده آئین نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۷ از فصل سوم مبحث دوم مقررات ملی ساختمان شهرداری‌ ها یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان موظفند نام و مشخصات مجری که به وسیله صاحب کار معرفی شده و توسط این سازمان کنترل صلاحیت و ظرفیت شده را در پروانه مربوطه قید کند.

ضرورت بکارگیری مجریان ذی‌ صلاح در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر

وی با عنوان این که مجری می‌بایست نسخه‌ای از قرارداد منعقد شده با صاحب کار را در اختیار شهرداری قرار دهد، گفت: در صورتیکه صاحب کار خود مجری همان کار باشد دیگر نیازی به ارائه قرارداد ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود: شهرداری کلانشهر اهواز در حال حاضر شرایط لازم را برای اطلاع رسانی در سطح مناطق و هدایت سازندگان ساختمانی به سازمان نظام مهندسی فراهم کرده تا مراحل قانونی جهت اخذ مجوز صلاحیت اجرا گردد.
دویده با اشاره به این که مجریان ذی‌ صلاح می‌ توانند از انجام تخلفات ساختمانی جلوگیری کنند، ادامه داد: این قانون علاوه بر این می‌ تواند به ارتقاء ساخت و سازها منجر گردد و بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۸
603 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0