ضرورت نصب تابلو مشخصات در پروژه‌ها جلسه هم اندیشی رییس و نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

ضرورت نصب تابلو مشخصات در پروژه‌ها

در جلسه هم اندیشی رییس و نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری قزوین نصب تابلو مشخصات فنی در پروژه‌های عمرانی از دهم مهرماه امسال در استان الزامی گردید.

کد خبر: 191003020 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ مهر ۹۸ - ۵:۱۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،در جلسه هم اندیشی رییس و نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری قزوین نصب تابلو مشخصات فنی در پروژه‌های عمرانی از دهم مهرماه امسال در استان الزامی گردید.

ضرورت نصب تابلو مشخصات در پروژه‌ها

ضرورت نصب تابلو مشخصات در پروژه‌ها

نصب تابلو مشخصات در پروژه ها  الزامی است

سیدکاظم مجابی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در جلسه با کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری که با دستور نشست نحوه تهیه و کنترل تابلوی مشخصات ساختمان توسط مجری، جلوگیری از ادامه اجرای پروژه ‌هایی که از خدمات مجری صوری استفاده می‌ کنند و جلوگیری از تخریب و گودبرداری پروژه‌ ها در محل سازمان برگزار گردید در این مورد، تهیه گزارشی از روند کار در این زمینه را ضروری دانست.

مجابی با عنوان اینکه یکی از تعهدات سازمان این است که تمامی پروژه ‌ها باید از تابلو برخوردار باشند، ادامه داد: تیم کنترل نظارت سازمان این برنامه را در دستور کار قرار داده و با جدیت اجرای آن را پی‌گیری می ‌کند که امیدوار هستیم بطور کامل عملیاتی گردد.

وی گفت: جنس و ابعاد تابلوها نیز مشخص شده و از این پس نباید هیچ پروژه‌ای بدون تابلو مشخصات باشد. البته انتظار می ‌رود در حفظ و نگه‌داری این تابلوها اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری نیز دقت داشته باشند.

در ادامه پیله‌چی، نیز با ارایه گزارشی از اقدامات سازمان در نصب تابلو برای پروژه‌ها و جلوگیری از حضور افراد غیرمرتبط در ساخت و سازها، اظهار داشت: برای این منظور از ۲ سال گذشته در سازمان کمیته‌ای تشکیل شده و برای رفع نواقص و بهبود کار راه‌کارهایی شناسایی گردید.

وی گفت: موضوع نصب تابلو در پروژه‌ها از نیمه دوم سال گذشته جدیت بیش تری در سازمان پیدا کرد از همان زمان نیز تیم‌ هایی برای راستی‌آزمایی مباحث مربوط به اجرای قوانین در ساختمان ‌ها تشکیل گردید که طبف این اساس حضور مجریان در پروژه‌ها پر رنگ گردید.

ضرورت نصب تابلو مشخصات در پروژه‌ها

حامد عبدالرزاقی، ریاست اداره مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه، گفت: در حوزه مباحث اجرایی در ساخت و سازها در سال ‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده بودیم و هرساله نیز تنگناها بیشتر می ‌شد، یکی از این چالش ‌ها صدور آسان پروانه اجرا برای افراد مختلف بود آن هم بگونه‌ای که از نرخ واقعی خدمات اطلاع نداشتند.

عبدالرزاقی با تاکید بر لزوم استفاده از افراد متخصص در اجرای کارها، ادامه داد: دقت در اجرای قوانین و مقررات در این حوزه باید با حساسیت ‌های بیش تری دنبال گردد، چرا که بمنظور ارتقاء کیفیت در خدمات پس از این سخت‌گیری ها مضاعف می‌گردد. البته در این زمینه برخی قراردادها نیز باید اصلاح  گردند.

در ادامه نیز کارشناسان حاضر در نشست، در مورد گودبرداری‌های غیراصولی نیز تذکراتی دادند و خواستار نظارت دقیق ‌تر بر این موضوع از طرف شهرداری شدند بگونه‌ای که پیش از صدور پروانه پروژه اجرایی نگردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مهر ۹۸
771 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0