ضرورت اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد؛

ضرورت اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی

پورحاجت بیان داشت: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌تر دو بخشنامه‌ای که دیوان عدالت اداری دستور توقف آن ‌ها را داده است را به مرحله اجرایی برساند.

کد خبر: 190912002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ شهریور ۹۸ - ۱۰:۲۱ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،پورحاجت بیان داشت: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌تر دو بخشنامه‌ای که دیوان عدالت اداری دستور توقف آن ‌ها را داده است را به مرحله اجرایی برساند.

ضرورت اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی

ضرورت اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی

رأی دیوان عدالت اداری  هرچه  سریع‌تر در حوزه نظام مهندسی باید اجرایی گردد / معاونت مسکن و ساختمان بخشنامه ارجاع کار را در دستور کار قرار دهد

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، با عنوان این که شیوه‌نامه تبصره دوم ماده بیست و چهار که در دوران  عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان گرداوری شده بود، طی ۱ سال گذشته به مرحله اجرایی نرسید و همین موضوع سبب شد که کانون سراسری انبوه‌سازان به دیوان عدالت اداری نامه‌ای بفرستند و در خواست رسیدگی کنند.

پورحاجت ادامه داد: این موضوع توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و در همان دوره اعلام گردید که بخشنامه وزیر اسبق راه و شهرسازی کاملا قانونی است و کلیه دستگاه ‌ها از جمله معاونت مسکن و ساختمان باید هرچه سریع‌تر آن را اجرایی کند.

وی اظهار داشت: در دوران حسینی معاون اسبق مسکن و ساختمان، دستور ارجاع کار و واریز پنج درصد از حق‌الزحمه‌ای مهندسان به نظام مهندسی مجددا برگشت داده شد و همین موضوع سبب شد که کانون سراسری انبوه‌سازان دستور توقف این دو بخش نامه را از دیوان عدالت اداری درخواست کند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: در همان دوران دیوان عدالت اداری دستور توقف هر دو بخشنامه و میزان حق‌الزحمه مهندسان را صادر کرد.

ضرورت اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی

پورحاجت گفت: تا به امروز وزارت راه و شهرسازی هیچ جواب و مکاتبه‌ای مبنی‌بر اجرای رأی دیوان عدالت اداری را انجام نداده است و ما هم‌چنان از معاونت مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی در باره تسریع در اجرای دادنامه دیوان عدالت اداری در مورد توقف اجرای دو بخشنامه را داریم.

وی عنوان داشت: اجرای این دو بخشنامه نقش موثری در مورد شفافیت حوزه نظام مهندسی و برگشت قانون در حوزه مهندسان ساختمان را دارد که متأسفانه انجام آن‌ ها از طرف معاونت مسکن و ساختمان تا به امروز به مرحله اجرایی نرسیده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اظهار کرد: امیدوار هستیم معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و معاون جدید وزیر راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را جهت این ۲ بخشنامه در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه بايد در مورد آزمون نظام مهندسي برق بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۹۸
549 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0