لزوم بازدید مهندسان پیش از طراحی سازه ساختمان از زمین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بیان کرد:

 لزوم بازدید مهندسان پیش از طراحی سازه ساختمان از زمین

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان بیان کرد: مهندسان عمران باید پیش از طراحی سازه، از زمین بازدید کنند.

کد خبر: 190801009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ - ۲:۴۲ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان بیان کرد: مهندسان عمران باید پیش از طراحی سازه، از زمین بازدید کنند. لزوم بازدید مهندسان پیش از طراحی سازه ساختمان از زمین

 لزوم بازدید مهندسان پیش از طراحی سازه ساختمان از زمین

لزوم بازدید مهندسان پیش از طراحی سازه ساختمان از زمین

مهندسان پیش از طراحی سازه  ساختمان از زمین بازدید کنند

سمینار و کارگاه آموزشی نکات اجرایی و محاسباتی گودبرداری و اجرای سازه‌ای نگهبان با نگرش بر مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان با حضور جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در رشته‌های عمران و معماری برگزار گردید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در بخش مهندسی ژئوتکنیک و طراحی سازه‌ای نگهبان در باره ارزیابی خطر گود، عنوان داشت: هرگونه ساختمان در مجاورت گود بعنوان ساختمان حساس ارزیابی می‌ گردد.

حمید شعبان‌زاده تصریح کرد: ساختمان بدون اسکلت فلزی و یا هرگونه ساختمان با نشانه آشکار علائم فرسودگی و ضعف زیاد در باربری و همین‌ طور ساختمان ‌هایی که به علت ارزش فرهنگی، تاریخی و حساسیت کارکرد و یا علل دیگر وقوع هر گونه نشست و تغییر شکل در آن ‌ها با خسارت زیاد همراه است، در گروه بسیار حساس قرار می ‌گیرند.

شعبان زاده با اشاره به این که پارامترهای مقاومتی و فیزیکی خاک به توجه به شرایط، مقادیر متفاوتی پیدا می‌ کند، ادامه داد: زمین‌ شناسی مهندسی ساختگاه و وجود و شرایط آب‌ های زیرزمینی از پارامترهایی است که در محدوده شهر زنجان به آن ‌ها توجه می‌ کنیم.

 لزوم بازدید مهندسان پیش از طراحی سازه ساختمان از زمین

وی خاطر نشان ساخت: تغییرات فصلی و جوی و نیز میزان رطوبت، وجود خاک‌ های مسئله‌دار و خاک دستی، ورود رفتار خاک به تغییر شکل ‌های بزرگ از دیگر پارامترهای محدوده شهر زنجان است.

شعبان زاده یاد آور شد: مهندس طراح سازه باید قبل از طراحی، از زمین بازدید کند ولی متاسفانه شاهد این هستیم که مهندسان طراح فقط در دفاتر فنی نقشه‌ها را امضا می‌ کنند.

بیست و سوم خردادماه سه کارگر در اثر گودبرداری و ریزش آوار در شهرک وحیدیه مصدوم شدند که ۱ نفر از آن ‌ها جان خود را از دست داد. این موضوع اهمیت آموزش مهندسان و عوامل اجرایی ساختمان و نیز به‌ کارگیری روش ‌های اصولی در ساخت و ساز را آشکارتر می سازد.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۸
625 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0