افزایش تخلفات مالی به دنبال ناکارآمدی سیستم نظارتی امیر دربانی

افزایش تخلفات مالی به دنبال ناکارآمدی سیستم نظارتی

نامزد هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با انتقاد از رویکرد موجود در سازمان‌ های نظام مهندسی، بیان کرد: طی سال ‌های اخیر سازمان نظام مهندسی به بنگاه ‌های اقتصادی و اداری تبدیل شده‌اند، بدون این ‌که نظارت دقیقی روی عملکرد هیات مدیره‌ ها اعمال گردد.

کد خبر: 970710007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۹۷ - ۸:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نامزد هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با انتقاد از رویکرد موجود در سازمان‌ های نظام مهندسی، بیان کرد: طی سال ‌های اخیر سازمان نظام مهندسی به بنگاه ‌های اقتصادی و اداری تبدیل شده‌اند، بدون این ‌که نظارت دقیقی روی عملکرد هیات مدیره‌ ها اعمال گردد.

افزایش تخلفات مالی به دنبال ناکارآمدی سیستم نظارتی

افزایش تخلفات مالی به دنبال ناکارآمدی سیستم نظارتی

افزایش تخلفات مالی به دنبال ناکارآمدی  سیستم نظارتی/ ضرورت تغییر در ساختار سازمان نظام مهندسی

امیر دربانی، با اشاره به تبعات این موضوع، گفت: تبدیل شدن این سازمان ‌ها به بنگاه ‌های مالی و اداری، آن ‌ها را از پرداختن به امور حرفه‌ای خود منحرف کرده و این در حالیست که در کشورهای دیگر، نهادهای مشابه هیچ دخالتی در امور مالی، اداری و مهندسی ندارند.
دربانی با ابراز تاسف از این‌ که سازمان‌ های نظام مهندسی در حال حاضر از وظایف اصلی خود فاصله گرفته‌اند، اظهار داشت: علی‌ رغم این ‌که این سازمان ‌ها براساس قانون باید از مسائل مالی و اقتصادی فاصله بگیرند و بوظایف قانونی خود که همانا ارتقا جایگاه مهندسی است، بپردازند؛ ولی مشاهده می ‌کنیم که به امور خارج از وظایف خود می‌ پردازند که در این پروسه تنها منافع عده خاصی تامین می گردد.
به گفته وی، سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان، از انجام وظایف قانونی‌ خود دور شده‌اند که این رویه خود سبب بروز مشکلات متعدد در سازمان ‌های استانی شده و به یقین این ساختار باید اصلاح گردد.
ناکارآمدی شورای مرکزی و بازرسین در نظارت بر عملکرد هیات ‌مدیره‌ها
دربانی با انتقاد از ضعف بازرسی و نظارت بر عملکرد مسئولان سازمان ‌های نظام مهندسی، بیان کرد: فقدان سیستم ‌های نظارتی و بازرسی دقیق در این سازمان‌ ها منجر به افزایش تخلفات در آن ‌ها می‌ شود؛ چنان‌ چه نمونه آشکار آن را در اختلاس ۴۰ میلیاردی و نیز اختلاس اخیر هفت میلیاردی سازمان نظام مهندسی تهران مشاهده کردیم که جای تاسف بسیار دارد.
نامزد هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با اشاره به ناکارآمدی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و بازرسان در نظارت بر عملکرد هیات مدیره ‌ها، گفت: بی شک باید یک سیستم نظارتی دقیق، فراتر از آن‌ چه که امروز در سازمان‌ های نظام مهندسی بعنوان سیستم بازرسی وجود دارد، بر این سازمان‌ ها اعمال نظارت و کنترل کند تا تمامی اقدامات و ساز و کارهای مالی بصورت شفاف و مشخص در اختیار اعضا سازمان و جامعه مهندسان قرار بگیرد و در عین حال با متخلفان بشدت برخورد گردد.
شفاف‌ سازی مالی نیاز امروز سازمان نظام مهندسی
دربانی، به رسالت قانونی سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: طبق قانون این سازمان‌ های غیرانتفاعی برای تامین مشارکت مهندسان در انتظام امور حرفه‌ای خود تاسیس شده‌اند و نقش مهم این سازمان‌ ها در جهت تحقق اهداف قانون پیش ‌بینی شده است. در واقع اهداف متعالی که قانونگذار در ماده دو قانون تبیین کرده، نقش مهم و اثرگذاری برای سازمان‌ ها دیده است که ماحاصل اجرا آن بطور قطع باید متفاوت با وضعیت امروز سازمان‌ های نظام مهندسی باشد.

افزایش تخلفات مالی به دنبال ناکارآمدی سیستم نظارتی

نامزد هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با یادآوری این‌ که در حال حاضر تخلفات و نبود شفافیت در امور مالی سازمان‌ های نظام مهندسی، منجر به دلسردی اعضا از این سازمان ‌ها شده است، تصریح کرد: اگر سازمان نظام مهندسی، عملکرد موفقی در انجام وظایف تخصصی و قانونی خود داشت، بطور قطع ما امروز شاهد این حجم عظیم از نارضایتی مردم و مهندسان از این سازمان نبودیم. پس وضعیت موجود ضرورت تغییرات در ساختار سازمان نظام مهندسی را تایید می ‌کند.

منبع : عصر ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسیسات برقی-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۷
1089 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0