​حوادث طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

​حوادث طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: حوادث و بلایای طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند.

کد خبر: 971004013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۹۷ - ۳:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: حوادث و بلایای طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند.

​حوادث طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند

​حوادث طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند

حوادث طبیعی به خودی خود  خطرناک نیستند

فرهاد غلامی در گردهمایی روز ایمنی در برابر زمین لرزه و کاهش خطرات ناشی از گاز و بلایای طبیعی که ۴ دی ماه در باشگاه میلاد کرج برگزار گردید با اشاره به فرارسیدن سالروز زلزله بم بیان کرد: حوادث و بلایای طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند بلکه تغییرات و شرایطی که انسان ‌ها ایجاد می ‌کنند سبب این مشکلات می گردد مثلا در بحث زمین لرزه اگر ساختمان ‌ها ایمن احداث گردند قطعاً مشکلات کم تر خواهند شد.
وی ادامه داد: ایمنی در برابر حوادث بیش از هر چیز نیازمند آگاهی‌بخشی، مدیریت توانمند و کار آمد و همکاری و همفکری همه دست اندرکاران است، این موارد از عوامل موثر، کارساز و جدی برای پیش گیری در کاهش خطرات است.
ریاست سازمان استان تصریح کرد: استانداردهایی که برای ساخت ساختمان‌ ها در نظر گرفته شده است تا مقاومت آن ها را در برابر نیروی امواج زمین‌لرزه افزایش دهد شامل تقویت مصالح و انعطاف پذیری برای جذب ارتعاش‌ های زمین لرزه توسط فرایندهای بنیادی و قدرتمند زمین شناختی که خارج از حیطه کنترل ما هستند می‌شود.
وی گفت: این فرایندها نیز قابل پیش‌بینی نیستند لذا امکانات کنترل کیفی از قبیل آزمایشگاه‌ های جوش، بتن و ژئوتکنیک برای شناخت به طراحی دقیق ساختمان‌ ها از اهمیت بالایی برخوردارند.

​حوادث طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند

وی یاد آور شد: تاب‌آوری ساختمان‌ ها بجای تلاش برای کاهش آسیب‌ ها و خسارات پس از وقوع حوادث از اهمیت بالایی برخوردار است در همین راستا تنها ضابط اجرای مقررات ملی ساختمان مهندسان هستند که مسئولیت تامیین ایمنی، آسایش مناسب و بهره‌وری ایده آل بعهده جامعه مهندسی است.
غلامی تصریح کرد: برای تاب‌آوری در برابر زمین لرزه صرفاً به سازه ساختمان بسنده نشده است، همانطور که در زلزله اخیر سر پل ذهاب مشاهده کردیم دیوارها باید براساس قواعد مشخصی منسجم می‌ شد تا در زمان زمین لرزه، ریزش و سقوط آن ها سبب خسارت‌ های جبران ناپذیر و یا مانع امدادرسانی نگردد.
رییس سازمان استان افزود: سازمان نظام مهندسی البرز با مشارکت مرکز تحقیقات مسکن و تایید دفتر مقررات ملی ساختمان کتابی را در این زمینه تهیه کرده است.
غلامی در خاتمه گفت: اجرای کار توسط مجری دارای صلاحیت از اهمیت خاصی برخوردار است، امید می ‌رود این مسئله مورد توجه همه مسئولان قرار بگیرد.
منبع: سپیدار آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۷
809 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0