نظام مند شدن فعالیت ‌های حقوقی نظام مهندسی ساختمان حامد مانی فر

برگزاری آزمون مقررات ملی ساختمان هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری در سی و یک استان کشور

حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان، از برگزاری آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان در روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه در سراسر کشور خبر داد و افزود: در این دوره از آزمونها، صد و هفتاد و پنج هزار نفر شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به دوره قبل، سی و پنج هزار نفر افزایش یافته است.

کد خبر: 190922015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ شهریور ۹۸ - ۵:۵۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان،حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان، از برگزاری آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان در روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه در سراسر کشور خبر داد و افزود: در این دوره از آزمونها، صد و هفتاد و پنج هزار نفر شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به دوره قبل، سی و پنج هزار نفر افزایش یافته است.

برگزاری آزمون مقررات ملی ساختمان هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری

برگزاری آزمون مقررات ملی ساختمان هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری

آزمون مقررات ملی ساختمان  هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری در سی و یک استان کشور برگزار می‌گردد

حامد مانی فر با اعلام این مطلب که مهندسان در سی و یک استان کشور در آزمون فوق حضور به هم خواهند رساند و به رقابت میپردازند، ادامه داد: با توجه به اهمیت آزمون، امنیت آزمون، کیفیت و کارآمد بودن پرسش های آزمون برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است که در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی، پاسخ به اعتراضات و انتقادات را بخشی از وظایفی برشمرد که در دستور کار دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان قرار دارد و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی فضا و امکان را برای پاسخ‌دهی به اعتراضات فراهم می‌ کند. رسیدگی به اعتراضات آزمون بخشی از فرایند کار دفتر مقررات ملی ساختمان است و برای آن مسیر مشخصی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تیمی که روی سوالات کار می ‌کنند و طراحان پرسش های تمام دقت خود را برای آن که سوالات فاقد اشتباه باشد بکار می‌گیرند. جدا از  این که کنترل‌ های بعدی هم به هنگام طراحی سوال روی کیفیت سوالات رخ می ‌دهد، هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ نوشتاری دقت سوالات مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، کار طراحی سوالات در قرنطینه در حال انجام است.

مانی فر، در عین حال خطاب به شرکت‌کنندگان رشته طراحی معماری و مواردی که باید در آزمون مورد توجه قرار دهند، گفت: توجه به فضاهای ورودی ساختمان، ارتفاع ساختمان و مبنای تعیین آن، راه پله‌ها در مبحث چهارم، از مواردی است که داوطلبان رشته معماری باید مدنظر قرار دهند. هم‌چنین توجه به توقفگاههای خودرو، الزامات و اندازه توقفگاهها، ابعاد و مساحت ورود و خروج، انبارها، تهویه فضاها که در جدول شماره یک مبحث چهارم آمده، کلیات مرتبط با تصرفات مسکونی از مواردی است که باید مورد توجه دواطلبان این رشته قرار بگیرد.

وی، هم‌چنین از اعلام نتایج آزمون سه ماه و نیم بعد از برگزاری آزمون خبر داد و تصریح کرد: هر داوطلبی که بتواند نیمی از نمره را بگیرد در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان پذیرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در عین حال به رشد شرکت کنندگان در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان اشاره کرد و به ارایه آمار در این مورد پرداخت.

مانی فر افزود: خرداد هشتاد و نه، ۴۹۷۰۰ نفر، سال نود و یک، ۶۷ هزار نفر، آذر نود و دو، ۱۲۲ هزار نفر در آزمون شرکت کردند. این عدد تقریبا ثابت بوده تا این که در اسفند نود و پنج حدود صد و سی هزار نفر در ازمون شرکت کردند. مهر نود و شش و اردیبهشت نود و هفت آمار به صد و هفت هزار نفر و صد هزار نفر، بهمن نود و هفت به صد و چهل و پنج هزار نفر رسید و در مهر نود و هشت، صد و هفتاد و پنج هزار نفر در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان شرکت کرده‌اند.

برگزاری آزمون مقررات ملی ساختمان هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری

وی هم‌چنین عنوان کرد: بیشترین درصد قبول شدگان در آزمون اردی‌بهشت نود و هشت در بخش اجرا و در بخش نظارت مربوط به دانشگاه‌ های دولتی و سی و هشت درصد بوده است. دانشگاه آزاد هجده درصد، دانشگاه خارج از کشور بیست و هشت درصد، دانشگاه پیام نور بیست و شش درصد، دانشگاه غیرانتفاعی نوزده درصد، دانشگاه علمی کاربردی دوازده درصد و بقیه مربوط به سایر دانشگاه ها بوده است.

مدیرکل حوزه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تقریبا همین شرایط در بخش نظارت نیز حاکم بوده است و دانشگاه های دولتی بیست و سه درصد از شرکت کنندگان قبولی، دانشگاه های پیام نور دوازده درصد، دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی شش درصد قبولی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ شهریور ۹۸
572 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0