عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران

برگزاری همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان/ از افزایش تعداد مهندسان ایراد نگیریم

دبیر و عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران از برگزاری همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان خبر داد و گفت: این همایش در روزهای دهم و یازدهم اسفندماه سال جاری در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

کد خبر: 8570 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ اسفند ۹۵ - ۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،فرهاد مقدم‌راد با اعلام این خبر افزود: همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان با حمایت معنوی نهادهای ذیربط ازجملهوزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سازمان توسعه تجارت ایران، بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات، جامعه مهندسان مشاور ایران، اتاق بازرگانی ایران و… برگزار می شود.برگزاری همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

برگزاری همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

برگزاری همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

برگزاری همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان

وی با بیان اینکه این همایش با محوریت توسعه صادرات خدمات فنی ومهندسی به خصوص در صنعت ساختمان برگزار می‌شود تصریح کرد: همایش مذکور مصوبه هیئت رئیسه شورای مرکزی و روسای سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها مورخ ۲۵ مهرماه ۹۵ استو به صورت مشترک به همت شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار می‌شود.

دبیر همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان همچنین گفت:سازمان نظام مهندسی استان تهران به‌عنوان دبیرخانه این همایش انتخاب شده و اقداماتاجرایی و عملی در این بخش را انجام می‌دهد.

وی در عین حال با تشریح اهداف این همایش گفت: اولین موضوعی که در اینرابطه مدنظر ماست، این است که مانند تمامی کشورهای پیشرفته اگر تعداد مهندسان افزایش پیدا می‌کند، به دانشگاه‌ها ایراد نگیریم که چرا مهندس تولید می‌کنند؛ بلکه از خودمان ایراد بگیریم که باید بتوانیم در امر صادرات غیرنفتی بیش از پیش فعالباشیم و چه بهتر که این امر در صادرات در خدمات فنی و مهندسی محقق شود.

مقدم راد در ادامه با اعلام اینکه بیش از ۳۰ درصد سرمایه گذاری‌ها درتمامی جوامع در بخش مسکن‌ انجام می‌شود افزود: این موضوع می‌تواند بازار بسیارخوبی برای فعالیت مهندسان باشد و در خارج از کشور هم اجرایی شود.

وی با ابراز خرسندی از همراهی و همگامی وزارتخانه‌های متولی این موضوعدر این راستا تصریح کرد: حداقل بیش از ۳۰ جلسه و نشست در شورای سیاست‌گذاری برگزارشده و توضیحات لازم را ارائه داده‌ایم و با همفکری توانسته‌ایم به این خروجی دستیابیم.

مقدم‌راد همچنین عنوان کرد: اولین و مهمترین هدف ما تبیین جایگاه سازمان های نظام مهندسی در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در هفت رشته درگیر در بخشساختمان و شهرسازی است. همچنین معرفی خدمات شایسته و بیان خودکفایی سازمان نظاممهندسی در تامین هزینه‌های خود در طول ۲۰ سال گذشته، بیان نقش سازمان در همراهی باسیاست صادرات کالا و خدمات غیرنفتی در مسیر خودکفایی کشور و قطع وابستگی به نفت ازدیگر اهداف این همایش است.

وی در عین حال گفت: بیان چگونگی مشارکت و حضور سازمان‌ها در حرکت بزرگصادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان و ایجاد اعتماد به نفس در بین اعضا که واقعا علمو توان لازم را در این حوزه دارند، از اهداف دیگر این همایش است و برگزاری آن می‌تواندجرقه خوبی برای انجام این موضوع باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه به محورهایهمایش اشاره کرد و گفت: محورها در پنج یا شش بند خلاصه شده که اولین مسئله دانش وآگاهی‌سازی است. ما در هفت رشته از نظر مهندسی کمبودی نداریم اما برای تحقق صادراتباید مراحل ایجاد استقرار و تبیین ضرورت ارتقای دانش و آگاه کردن جامعه مهندسانکشور به منظور حضور در عرصه‌های بین‌المللی را طی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا آموزش محور دوم است که در بسیاری از مواردحتما نیاز به آموزش داریم، ازجمله در مورد مصالح استاندارد و فناوری‌های نوین وآماده‌سازی علمی جامعه مهندسان در توسعه صادرات که در این مرحله باید تثبیت انجام شود.

مقدم‌راد سازماندهی علمی گروه‌های تخصصی در ۷ رشته سازمان نظام مهندسی کشور و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی از دیگر مباحث تخصصی در این همایش دانست وافزود: محور بعدی ترویج، اشاعه و تبلیغ راهکارهای علمی و عملی حضور سازمان نظاممهندسی در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

به گفته دبیر کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی و روابط بین‌الملل، معیارهای ارزیابی اقتصادی و دانش‌بنیان بازارهای تبادل صادرات خدمات فنی و مهندسی، یک محور دیگر است و به لحاظ بیش از ۲۰سال تجربه سازمان نظام مهندسی مبنای مبنای عملی دارد و نشان می‌دهد که جای کاربسیاری دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین در این حوزه مسئله علمی مطرح است کهبتوانیم اعضا را به سمتی ببریم که در امر صادرات خدمات فنی و مهندسی و تخصص‌های بهروز جهان، به ارتقای دانش دست پیدا کنند. بنابراین سازماندهی توانمندی‌های علمی وعملی، نتیجه نهایی ما خواهد بود.

وی در پایان اعلام کرد: این همایش با حضور رجبی رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، ترکان مشاور عالی رئیس جمهوری و مسئولان عالی رتبه وزارت خانه های کار، امور خارجه، راه و شهرسازی و معاونت‌ نهادهای متولی امر صادرات برگزار میشود.

منبع: مازندشورا

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۹۵
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0