کامیار میررضوی

لزوم توجه شهرداریها به نتایج بازرسی مهندسان

ریاست انجمن حقوق مهندسی ایران و بنیان‌گذار مکتب حقوق مهندسی در ایران با عنوان این که اسلحه مهندس قلم است، بیان کرد: ناظر وظیفه دارد در شرایطی که تخلف رخ میدهد، آن را در گزارش عنوان کرده و به شهرداری ارائه دهد و شهرداری بعنوان بازوی اجرایی باید با واحد اجرائیات با متخلفان برخورد کند.

کد خبر: 190908007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ - ۱۰:۵۶ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست انجمن حقوق مهندسی ایران و بنیان‌گذار مکتب حقوق مهندسی در ایران با عنوان این که اسلحه مهندس قلم است، بیان کرد: ناظر وظیفه دارد در شرایطی که تخلف رخ میدهد، آن را در گزارش عنوان کرده و به شهرداری ارائه دهد و شهرداری بعنوان بازوی اجرایی باید با واحد اجرائیات با متخلفان برخورد کند.

لزوم توجه شهرداریها به نتایج بازرسی مهندسان

لزوم توجه شهرداریها به نتایج بازرسی مهندسان

لزوم توجه شهرداریها به نتایج  بازرسی مهندسان

« کامیار میررضوی» در گردهمایی تحلیل و بررسی وضعیت ساخت و ساز در استان یزد با حضور شهرداران، نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون ماده نود و نه و صد به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، گفت: به این ترتیب  شهرداریها که عوامل اجرایی دارند باید وارد عمل شوند و با تخلف برخورد کنند.

میررضوی گفت: به این ترتیب وقتی مهندس ناظر گزارش مرحله ای را به شهرداری ارائه میدهد یعنی دستوراتی برای شهرداری دارد که عملا شهرداری را موظف به انجام یک سری تکالیف میکند و شهرداری موظف است به آن تکالیف عمل کند.

وی افزود: اگر شهرداری به تکالیفی که مهندس ناظر در گزارش مشخص کرده است، عمل نکند، چنان‌چه حادثه ای چه در زمان ساخت ساختمان و چه سال‌ها پس از بهره برداری رخ دهد و منشا حادثه عدم رعایت گزارش ناظر باشد، شهرداری مقصر خواهد شد و ماموران بازدید شهرداری محکوم خواهند شد.

این پژوهشگر و مدرس حقوق مهندسی در کشور با عنوان این که همکاری و تعامل شهرداری و نظام مهندسی برای ساخت و ساز استاندارد و براساس آئین نامه باید تقویت گردد، تصریح کرد: این همکاری به این ترتیب است که ناظر ساختمان باید تخلفات را گزارش دهد و شهرداری نیز باید با تخلفات برخورد کند.

رئیس انجمن حقوق مهندسی کشور، در مورد اهمیت دانش حقوقی مهندسان ساختمان گفت: مهندسی که دانش حقوقی نداشته باشد کارایی لازم را ندارد. مهندس خوب مهندسی است که اطلاعات فنی و مهندسان را همراه با مباحث حقوقی همراه داشته باشد.

لزوم توجه شهرداریها به نتایج بازرسی مهندسان

میررضوی با اشاره به پژوهشی که در این زمینه انجام شده و کتاب آن نیز بزودی منتشر خواهد شد از مهندسان یزدی خواست در پیام رسان تلگرام به نشانی @hoghughe_mohandesi عضو شده و از مجموعه اطلاعات آموزشی حقوق مهندسی بهره مند گردند.

این پژوهشگر و مدرس حقوق مهندسی در کشور در ادامه به ذکر مثالهایی در مورد نتیجه ساخت و سازهای غیراستاندارد و خسارات مالی و جانی ناشی از ایمن نبودن ساختمان پرداخت و نقش ناظران ساختمان و شهرداریها را در این مسیر بسیار پررنگ عنوان کرد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ شهریور ۹۸
551 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0