عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد

شهرداری ها، کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه نقش نظام مهندسی در روند ساخت و ساز قابل حذف نیست، گفت: هزینه ساخت و ساز غیرمجاز در یزد افزایش یابد.

کد خبر: 7034 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵ - ۵:۴۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،محسن اولیاء در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری یزد، دادستان یزد، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس نظام مهندسی و جمعی از مدیران عمرانی استان و با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز باید کار عملی و دقیق صورت گیرد.شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

شهرداری ها کمیسیون ماده صد را محل درآمد تلقی نکنند

وی ادامه داد: اینکه شهرداری ها علاقه‌مند باشند ساخت و ساز از مسیر کمیسیون ماده ۱۰۰ عبور کند و جرایم مربوطه را به عنوان درآمد تلقی کنند و اتکای درآمدهای شهرداری به ماده ۱۰۰ باشد، برای شهرها مناسب نیست.

رئیس اسبق سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد تاکید کرد: با توضیحاتی که شهردار یزد ارائه کرد، خوشبختانه شهرداری یزد این رویکرد را ندارد و به دنبال کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد است.

اولیاء با اشاره به اینکه مردم باید در سطح شهر مشارکت ویژه و فعال داشته باشند، گفت: شهرداری باید به سمتی برود که شهروند یزدی هزینه زندگی در یزد را تامین کند.

وی عنوان کرد: باید هزینه‌های ساخت و ساز قانونی کمتر شود و هزینه‌های ساخت و ساز غیرمجاز به حدی زیاد شود که مردم اصلا طرف ساخت و ساز غیرایمن و غیراستاندارد نروند.

رئیس دوره اول شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: شهر یک سیستم است و باید دید سیستمی به آن داشته باشیم به گونه‌ای که تمام اجزای شهر را به هم متصل بدانیم و کارکرد هر یک را جدا از دیگری فرض نکنیم.

اولیاء خاطرنشان کرد: نقش نظام مهندسی در ساخت و ساز و نظارت بر آن نباید حذف شود بلکه باید سعی شود با ایجاد هماهنگی بیشتر، زمینه کاهش تخلفات را فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۵
1063 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0