موافقت اغلب شهرداری ها با ساخته بدون پروانه دادستان تفت بیان کرد:

موافقت اغلب شهرداری ها با ساخته بدون پروانه

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تفت با تاکید بر رعایت قانون و مقررات در ساخت بنا اظهار داشت: اغلب شهرداری‌ ها با احداث بدون پروانه ساختمان موافق هستند زیرا هزینه مجوز ساخت با پروانه، به حساب نظام مهندسی واریز اما جریمه ساخت و سازهای غیرمجاز به حساب آن ها واریز می‌گردد.

کد خبر: 190926005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ مهر ۹۸ - ۱۲:۲۱ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تفت با تاکید بر رعایت قانون و مقررات در ساخت بنا اظهار داشت: اغلب شهرداری‌ ها با احداث بدون پروانه ساختمان موافق هستند زیرا هزینه مجوز ساخت با پروانه، به حساب نظام مهندسی واریز اما جریمه ساخت و سازهای غیرمجاز به حساب آن ها واریز می‌گردد.

موافقت اغلب شهرداری ها با ساخته بدون پروانه

موافقت اغلب شهرداری ها با ساخته بدون پروانه

اغلب شهرداری‌ ها با ساخت بدون  پروانه موافق هستند

رضا ملکی ۴ شنبه ‌شب در جلسه شورای شهر که با حضور اعضای کمیسیون ماده صد، سازمان نظام مهندسی و شهردار تفت برای حفظ درختان باغشهر تفت برگزار گردید، گفت: در مجموع در سطح کشور ساخت و سازهای غیرمجاز بیش تر از مجاز است.

ملکی با اشاره این که قطع درختان بدون مجوز جرم است، به شهرداری توصیه کرد تا در مکان‌ هایی اجازه ساخت دهد که درختان کم تری داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم به عمل مسئولان نگاه می ‌کنند، چنان‌چه رای صادره بدون تبعیض اجرا گردد، شهروندان هم به قوانین پای‌بند هستند.

هم‌چنین رئیس شورای شهر تفت با عنوان این که زیبایی ‌های این باغشهر به واسطه باغ‌های آن است، افزود: مهم‌ترین هدف شورای پنجم حفظ درختان موجود در باغ‌هاست.

سید مهدی اعرابی تصریح کرد: براساس قانون در باغ‌های بیش از هزار و پانصد مترمربع تا سقف صد و پنجاه مترمربع  مجوز ساخت داده می ‌شود و این عدد برای باغ‌ های کم‌تر از هزار و پانصد مترمربع ده درصد است و مسیرهای دسترسی حداکثر پنجاه متر در قانون در نظر گرفته شده است.

اعرابی گفت: نظر قاطع اعضای شورای شهر مبارزه با تخریب باغ‌هاست و در این زمینه از همه اعضای کمیسیون ماده صد و کمیسیون تجدید نظر ماده صد درخواست مساعدت داریم که رای به تخریب صادر کنند.

وی از شهردار تفت خواست تا بازرسی‌ ها را بیش تر و دقیق‌تر کند تا در همه مراحل ساخت اخطارهای لازم داده شود.

وی با عنوان این که اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته است، ادامه داد: چنان‌چه چند مورد تخریب صورت گیرد بازدارنده خواهد بود و دیگر شاهد تخریب بی‌رویه باغ ‌ها نخواهیم بود.

باغشهر تفت ثبت ملی گردد

هم‌چنین معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت با عنوان این که نیاز است برای ثبت این باغشهر اقدام گردد، تصریح کرد: این ثبت می ‌تواند کمک زیادی در جلوگیری از تخریب باشد.

ناصر دهقانی با عنوان این که قانونی که مجلس برای میزان تخریب باغ‌ها مشخص کرده کشوری است، ادامه داد: در باغ‌ های شمال در یک هکتار صد و پنجاه مترمربع تخریب شود زیاد نیست اما در باغ‌های هزار متری تفت هم بخواهیم صد و پنجاه مترمربع آن تخریب گردد، امر درستی نیست.

موافقت اغلب شهرداری ها با ساخته بدون پروانه

دهقانی از شورای شهر تفت خواست تا از مجمع نمایندگان استان بخواهند تا جهت اصلاح این قانون اقدام کنند.

ایجاد پلیس ساختمان در تفت

مسئول نظام مهندسی ساختمان شهرستان تفت هم اظهار داشت: نمی ‌توان جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را گرفت اما می‌ توان آن را ضابطه‌مند کرد.

سید مجیب طباطبایی گفت: نظام مهندسی با شهرداری در جلوگیری از تخریب باغ ‌ها هم نظر است و باید پیش‌گیری کرد تا تخریب آخرین اقدام باشد.

طباطبایی با اشاره به تجربه موفق پلیس ساختمان در یزد پیشنهاد کرد، در تفت نیز پلیس ساختمان ایجاد گردد.

وی گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه تفکیک باغ‌ ها را در تفت صادر کرد تا تغییر کاربری صورت نگیرد.

هم‌چنین نائب رئیس شورای شهر تفت خاطر نشان ساخت: با اقدام شورای شهر شاهد کاهش ساخت و ساز در باغ‌ها هستیم.

محمدحسین بهارستان افزود: باید در تمام مراحل ساخت بازرس شهرداری در محل حضور یابد و با نظارت او کار انجام گردد تا تخلفی صورت نگیرد.

شهر تفت به دلیل وجود انواع درختان انار و سایر محصول سردرختی به باغشهر استان یزد معروف است زیبایی طبیعت منطقه هم مرهون ارتفاعات شیرکوه است.

مجموعه باغ ‌های انار تفت بر خلاف دیگر مناطق استان در محدوده شهر قرار دارد.

تفت مرکز این شهرستان پنجاه هزار نفری در بیست کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مهر ۹۸
508 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0