برگزاری جلسه فوق‌ العاده سازمان نظام مهندسی در مناطق زلزله زده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

بیشتر ساختمانهای مسکن مهر مجوز نظام مهندسی ندارند/ وزارت راه و شهرسازی مجوزها را صادر نموده است

فرج الله رجبی، با انتقاد از وضعیت نظارتی بر ساختمانهای مسکن مهر بیان کرد: مسکن مهر 3 استان مجوزهای نظارتی سازمان نظام مهندسی را دارا هستند.

کد خبر: 960823006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ - ۷:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج الله رجبی، با انتقاد از وضعیت نظارتی بر ساختمانهای مسکن مهر بیان کرد: مسکن مهر ۳ استان مجوزهای نظارتی سازمان نظام مهندسی را دارا هستند.بیشتر ساختمانهای مسکن مهر مجوز نظام مهندسی ندارند

بیشتر ساختمانهای مسکن مهر مجوز نظام مهندسی ندارند

بیشتر ساختمانهای مسکن مهر مجوز نظام مهندسی ندارند

بیشتر ساختمانهای مسکن مهر مجوز نظام مهندسی ندارند

وی، با اشاره به تخریب ساختمانهای مسکن مهر دراستان کرمانشاه در زلزله در مورد نحوه نظارت سازمان نظام مهندسی بر این ساختمانها گفت: در زمان ساخت و ساز پروژه های مسکن مهر به علت آن که تلاش شد این ساختمانها ارزان تر تمام گردند، بدون نظارت سازمان نظام مهندسی احداث گردید.
نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: عدم نظارت سازمان نظام مهندسی بر مسکن مهر سبب میشود در حوادثی چون زلزله در استان کرمانشاه خرابی ساختمانهای مسکن مهر را مشاهده کنیم.
ساختمانهای مسکن مهر از نظر ایستایی و سیستم باربری استاندارد قابل قبولی دارند
با ارزیابی ساختمانهای تخریبی مسکن مهر این استان، تصریح کرد: عکسهای ساختمانهای تخریبی مسکن مهر کرمانشاه حاکی از آنست که ساختمانها هنوز نقطه مثبت دارند و سیستم باربری و ایستایی آن ها با کیفیت مناسبی احداث گردیده است.
رجبی با بیان این که زلزله ۷٫۲ریشتر کرمانشاه را لرزانده است، ادامه داد: با توجه به این که زلزله شدیدی از کرمانشاه تجربه شد، میتوان گفت ساختمانهای مسکن مهر از نظر ایستایی و سیستم باربری استاندارد قابل قبولی دارند، با این حال بیشتر ساختمانهای مسکن مهر در استانها بدون نظارت سازمان نظام مهندسی احداث گردیده است.
ساختمانهای مسکن مهر از شمول نظارت سازمان نظام مهندسی خارج بودند
وی عنوان کرد: زمان ساخت و ساز مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی مسئولیت را بعهده گرفته و مستقیما و بدون گذاراندن مراحل قانونی مجوز پروانه ساخت و ساز این پروژه ها را صادر کرده است.

بیشتر ساختمانهای مسکن مهر مجوز نظام مهندسی ندارند


این نماینده مجلس، با اشاره به این که در مورد پروژه های مسکن مهر نگرانیهایی وجود دارد، مطرح کرد: تخریب ساختمانهای مسکن مهر در استان کرمانشاه سبب جوسازی علیه سازمان نظام مهندسی شده در حالیکه بسیاری از ساختمانهای مسکن مهر از شمول نظارت سازمان نظام مهندسی خارج بودند لذا مسئولیت آن ها با سازمان نیست و سازنده باید در این زمینه پاسخ گو باشد.
رجبی با اشاره به این که مسکن مهر ۳ استان از نظارت سازمان نظام مهندسی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: باید از فضای بوجود آمده برای طبقه بندی کردن اطلاعات ساختمانها استفاده کرد، ولی متاسفانه با عبور از جو رسانه ای، موضوع کیفیت ساختمانها فراموش میشود.
سیستم ثبت شناسنامه فنی مهندسی راه اندازی گردد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مقام معظم رهبری پس از زلزله بم در ابلاغ سیاستهای کلی به نظارت سازمان نظام مهندسی تاکید داشتند، یاد آور شد: باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده کرد تا باری از دوش دولت در زمینه نظارتی برداشته شود.
رجبی افزود: اگر سیستم واحدی برای ساخت و سازها در نظر گرفته شود و نظارت بر ساختمانهای کوچک، بزرگ، پر جمعیت و کم جمعیت صورت گیرد و سیستم ثبت شناسنامه فنی مهندسی راه اندازی گردد در زمان حوادث مسئول نهادها مشخص خواهد شد.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۶
1232 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0