پول بدون خدمت عضو شورای شهر تهران بیان کرد:

پول بدون خدمت

محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران به شناسنامه فنی ساختمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پول می ‌گیریم ولی خدمتی به مردم ارائه نکرده‌ایم و تا به حال شناسنامه‌ای صادر نشده است.

کد خبر: 190715008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸ - ۴:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران به شناسنامه فنی ساختمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پول می ‌گیریم ولی خدمتی به مردم ارائه نکرده‌ایم و تا به حال شناسنامه‌ای صادر نشده است.

پول بدون خدمت

پول بدون خدمت

پول می‌ گیریم و به مردم  خدمتی نمی‌ کنیم

 

وی در نشست هم‌اندیشی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در سازمان نظام مهندسی شهر تهران برگزار گردید، تصریح کرد: یک پرسش اصلی داریم که تا به حال برای صدور چند شناسنامه فنی در تهران چه میزان پول اخذ شده است.

سالاری ادامه داد: در حال حاضر پول می‌ گیریم ولی خدمتی به مردم ارایه نکرده‌ایم و طی این سال ‌ها شهرداری پول را از مردم گرفته و به نظام مهندسی پرداخت کرده‌ایم ولی برای مردم شناسنامه‌ای صادر نشده است.

وی گفت: امیدوار هستیم چیزی که امروز بعنوان شناسنامه فنی رونمایی می‌ گردد، شناسنامه فنی واقعی باشد چون در غیر این صورت خیانت کرده‌ایم به جایگاه مهندسی کشور.

وی بیان کرد: ما نمایندگان مردم تهران هستیم و باید بعد از این نشست ها، پاسخگوی مردم تهران باشیم که در نشستی شرکت کردیم و نتیجه‌اش چه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: صدور و ارایه این شناسنامه باید منتج به این شود که وقتی مردم خرید ملکی انجام می ‌دهند بپرسند که شناسنامه فنی دارد یا خیر چون در آن صورت است که می ‌شود بگوییم به فکر امنیت مردم بوده‌ایم.

وی گفت: امروز هیچ کس نمی‌ رسد ساختمانی که می خرد شناسنامه فنی دارد یا نه این یعنی این که اصلا مردم یا نمی‌دانند شناسنامه فنی چیست یا اصلا برایشان مهم نیست.

پول بدون خدمت

سالاری خاطر نشان ساخت: امروز در تهران برخی برند ساختمان‌سازی شده آمد و عجیب است که برخی از سازندگان مسکن می ‌آیند و با دادن پول به آن برندها تابلوی آن ها را بر سر در پروژه شأن نصب می‌ کنند تا مردم بهتر آن ساختمان را بخرند.

سالاری عنوان داشت: این یک اشکال بزرگ است که بجای آن که سازمان نظام مهندسی برند باشد و مردم دنبال امضای سازمان نظام مهندسی باشند دنبال آن برندها هستند و آن ها را بیشتر قبول دارند.

وی گفت: واقعیت این است که ظرفیت مهندسی کشور معطوف به حقوق خصوصی و حقوق سوداگران شده است که این روند روندی اشتباه است.

منبع: اعتماد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۸
620 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0