محمد حسین صباغی بیان کرد: فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها محمد حسین صباغی بیان کرد: فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها

محمد حسین صباغی بیان کرد: فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها

محمد حسین صباغی بیان کرد: فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها ، سی و یک دفتر طراحی با عضویت بیش از 150 نفر مهندس طراح در رشته‌های مختلف در شهرستان‌های استان مشغول به ارائه خدمات طراحی هستند

کد خبر: 030529016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مرداد ۰۳ - ۹:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، محمد حسین صباغی بیان کرد: فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها ، سی و یک دفتر طراحی با عضویت بیش از ۱۵۰ نفر مهندس طراح در رشته‌های مختلف در شهرستان‌های استان مشغول به ارائه خدمات طراحی هستند

محمد حسین صباغی بیان کرد: فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها

محمد حسین صباغی بیان کرد: فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها
فعالیت هزار نفر مهندس عضو سازمان در شهرستان‌ها
مدیر دفاتر نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد شامل شهرستان های میبد،اردکان،بافق،مهریز،ابرکوه،تفت،خاتم،مروست، اشکذر و بهاباد نزدیک به هزار نفر مهندس عضو مشغول به فعالیت و ارائه خدمات مهندسی هستند.
محمد حسین صباغی اظهار داشت: هر ساله در مجموع شهرستان‌ها بیش از ۲ هزار پرونده در کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، صنعتی با زیربنای بالغ بر یک میلیون متر مربع تشکیل و خدمات طراحی ،نظارت ساختمان‌ها انجام می‌شود.
صباغی با اشاره به پتانسیل و توانمندی بالای مهندسین در شهرستان‌ها گفت: مجموعا در سه سال گذشته شهرستانها بیش از ۷ هزار پرونده با زیر بنای ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع خدمات لازم به مالکین و متقاضیان ارائه می دهند.
وی ادامه داد: سی و یک دفتر طراحی با عضویت بیش از ۱۵۰ نفر مهندس طراح در رشته‌های مختلف در شهرستان‌های استان مشغول به ارائه خدمات طراحی هستند.
مدیر دفاتر نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، حضور گسترده افراد غیر متخصص در صنعت ساختمان و عدم برخورد قاطع با ساخت و سازهای خلاف قانون و بدون پروانه را از مشکلات شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: با تعامل سازنده با دستگاه‌های متولی ساخت و ساز و پیگیری‌های قانونی نسبت به ارتقای سطح ساخت و ساز در شهرستان‌ها این مشکلات برطرف گردد.
صباغی، خواستار جایگزینی افراد متخصص در امور ساخت و ساز هم‌چنین ایجاد نظم و ارائه خدمات سریع و با کیفیت به مالکین و ارائه خدمات مناسب به اعضای سازمان در شهرستانها شد.
وی، دو نقشه ای بودن ساختمان‌ها، عدم به روز رسانی علمی و سریع طرح‌های جامع و تفصیلی و تغییرات حجم پرونده‌ها در بازه‌های زمانی مختلف که موجب عدم تناسب فعالیت نیروی انسانی دفاتر می شود را از دیگر مشکلات شهرستانها عنوان کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۰۳
10 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0