اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه 3 ‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی       تفاهم‌نامه 3 ‌جانبه طراحی و نظارت

اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی      

نشست مشترک نظام مهندسی و بنیاد مسکن تفاهم‌نامه 3 ‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی که بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سال نود و سه به امضا رسید، بمنظور پرهیز از ایجاد نظام موازی در ساخت و ساز روستایی و اصلاح بخش‌ هایی که مغایرت ‌های احتمالی با قانون دارند، بازنگری می‌ گردد.

کد خبر: 190818010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸ - ۵:۳۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست مشترک نظام مهندسی و بنیاد مسکن تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی که بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سال نود و سه به امضا رسید، بمنظور پرهیز از ایجاد نظام موازی در ساخت و ساز روستایی و اصلاح بخش‌ هایی که مغایرت ‌های احتمالی با قانون دارند، بازنگری می‌ گردد.

اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه 3 ‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی      

اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی

تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه طراحی و نظارت  بر ساخت و سازهای روستایی بازنگری و اصلاح می ‌گردد

نشست مشترک نمایندگان وزارتخانه راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص بازنگری تفاهم‌ نامه ۳ جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی که  در سال نود و سه به امضای سه نهاد فوق رسید در دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت‌خانه و به پیشنهاد شورای مرکزی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار گردید.

اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه ۳ جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی با هدف پرهیز از ایجاد نظام موازی در بحث ساخت و ساز روستایی و هم‌چنین اصلاح بخشی‌ هایی از تفاهم نامه است که مغایرت احتمالی با قانون دارند.

بخشی از ویژگی ‌های اصلاح و بازنگری تفاهم‌ نامه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی شامل استفاده از کلیه ظرفیت‌ های قانونی برای ارایه خدمات مهندسی بهتر ساخت و ساز روستایی، بررسی امکان استفاده از سامانه واحد کشوری خدمات مهندسی برای ساخت و ساز روستایی، بررسی امکان کنترل مضاعف نحوه انجام خدمات مهندسی در کلیه ساخت و سازهای روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی      

از دیگر ویژگی‌ های اصلاح و بازنگری طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی می ‌توان به بررسی امکان کاهش هزینه ساخت و ساز در روستاها و عدم تحمیل هزینه اضافی به متقاضیان مشمول خدمات اشاره شده، اتخاذ تصمیمات مناسب در مورد صدور شناسنامه فنی-ملکی ساختمان برای ساخت و سازهای روستایی، بررسی دوره ‌های آموزشی موضوع تفاهم ‌نامه، بازنگری و بررسی امکان صدور مجوز دفاتر طراحی ساخت و سازهای روستایی با رویکرد اشتغال‌آفرینی در روستاها، دهستان و بخش‌ ها با رعایت ضوابط قانونی لازم، اشاره کرد.

لازم به ذکر است اصلاح و بازنگری طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی در دفتر توسعه مهندسی ساختمان از دفاتر زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت‌خانه راه و شهرسازی در دست بررسی است و به محض نهایی شدن جزئیات آن اعلام می ‌گردد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مرداد ۹۸
684 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0