اصلاح قانون نظام مهندسی معدن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن

اصلاح قانون نظام مهندسی معدن

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از گرداوری برنامه استراتژیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در 3 محور صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمند سازی، تلاش برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.

کد خبر: 980321009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ - ۲:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از گرداوری برنامه استراتژیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در ۳ محور صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمند سازی، تلاش برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.

اصلاح قانون نظام مهندسی معدن

اصلاح قانون نظام مهندسی معدن

اصلاح قانون نظام مهندسی معدن در  دستور کار است

داریوش اسماعیلی در جلسه خبری گفت: اصلاح یا گرداوری نظام نامه و شیوه هایی که همه افراد شاغل در بخش معدن باید مقید به انجام آن باشند و صیانت از مواد معدنی تجدید ناپذیر و نحوه برداشت از آن در بخش اول مد نظر است و در محور دوم نیز بمنظور شفاف سازی همه فعالیت‌های بخش معدن از مسیر هوشمند سازی در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی اظهار داشت: تا پایان سال ارجاع کارها ؛‌صدور پروانه ها و فعالیت‌های مسوولین فنی به شکل صددرصد هوشمند ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به وجود هزار و هشتصد هزارمیلیارد تومان نقدینگی در کشور گفت: این حجم نقدینگی به هر سو برود ویرانگر خواهد بود و اعتقاد دارم این سرمایه سرگردان در بخشهای تولیدی جذب گردد که معدن وصنایع معدنی یکی از مهم‌ترین بخشهاست و بدین منظور در سازمان واحدی را برای جذب سرمایه ایجاد کردیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن، بر ارتقای جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن در مرکز و استان‌ها تاکید کرد و افزود: بدین منظور جلساتی را در سطح وزرا برگزار کردیم و تفاهم نامه هایی هم منعقد گردید که بعضا به قرارداد هم منجر شده است و تفاهم نامه ای با شستا و صندوق حمایت و ایمیدرو برای کارشناسی طرح‌ها آموزش وجذب سرمایه گذار به امضا رساندیم.
وی در ادامه از اصلاح آیین نامه داخلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد و گفت: مقرر گردید ۳ کمیسیون فنی، استان‌ها و اداری و مالی را فعال کنیم.
اسماعیلی، هم‌چنین از انجام اقداماتی در جهت تشکیل شورای انتظامی خبر داد و افزود: ضمن تقویت جایگاه هر یک از اعضای سازمان، شورای انتظامی در استان‌ها و سازمان فعال شد و این شورا با هر گونه تخلفی از هر کدام از اعضا برخورد میکند.
وی با اشاره به قرارداد این سازمان با وزارت صمت به ارزش ۳ میلیارد تومان تصریح کرد: بمنظور بازرسی پیوسته از معادن بخصوص معادن زغال سنگ کمیته ۳ جانبه ای مرکب از وزارت صمت، وزارت تعاون کارو رفاع اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن تشکیل گردید که به شکل پیوسته ایمنی کارگران را دنبال میکند.
وی، هم‌چنین نقشه راه معدن را دارای هفتاد و دو بند ذکر کرد که سازمان نظام مهندسی معدن در سی و پنج بند آن بعنوان همکار اصلی دیده شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ادامه داد: فعال سازی پانصد معدن کوچک که یکی از بندهای مهم نقشه راه معدن است با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی صورت میگیرد.

اصلاح قانون نظام مهندسی معدن

وی با تاکید بر این که دولت باید از تصدی گری فاصله بگیرد، مطرح کرد: در زمینه واگذاریها وزارت صمت مکلف است تکلیف تمام پهنه ها و محدوده های بخش اکتشاف و بهره برداری را ظرف یک سال تعیین کند و هر گونه مشکلی در محدوده ها را حل کند و در صورت نبود اهلیت بهره بردار با بزپس گیری و واگذاری از طریق مزایده اقدام کند.
اسماعیلی در ادامه با تاکید بر تفویض اختیارات وزارت صمت به بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی معدن، اظهار داشت: در بحث بازرسیها و ایمنی معادن و .. سازمان میتواند با قبول برخی مسوولیت های کارها را بخوبی به پیش ببرد واز این به بعد امور مربوط به طرحهای بهره برداری را سازمان نظام مهندسی معدن میتواند به عهده بگیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن، در این جلسه هم‌چنین اعلام کرد که اصلاح قانون نظام مهندسی معدن در دستور کار است و گفت: طی تفاهمی با سازمان استناندارد خواسته ایم که استانداردهای این بخش را تعریف کنند و در سال نود و هفت حداقل ده استاندارد تعریف شده است.

به گفته اسماعیلی، در سال نود و هفت بالغ بر شانزده هزارو صد و شصت و چهار مورد کار به اعضای سازمان ارجاع شده که بیش ترین سهم به استان زنجان با هزار و هشتصد و چهل مورد و کمترین به استان کهگیلویه و بویر احمد با پنجاه و هفت مورد بر میگردد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن، هم‌چنین در این جلسه از برگزاری اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن طی بیست و یکم تا بیست و سوم خرداد ماه در محمود آباد مازندران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های مرتبط خبر داد.

منبع: قلم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۸
838 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0