نوسازی بافت فرسوده در اولویت ساخت و ساز زنجان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

نوسازی بافت فرسوده در اولویت ساخت و ساز زنجان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، بیان کرد: نوسازی بافت‌ های فرسوده برای جلوگیری از بروز بحران در سوانح، از اهمیت بسیاری دارد.

کد خبر: 970619008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ شهریور ۹۷ - ۵:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، بیان کرد: نوسازی بافت‌ های فرسوده برای جلوگیری از بروز بحران در سوانح، از اهمیت بسیاری دارد.

نوسازی بافت فرسوده در اولویت ساخت و ساز زنجان

نوسازی بافت فرسوده در اولویت ساخت و ساز زنجان

نوسازی بافت فرسوده در اولویت ساخت و ساز  زنجان

«حسن مجتبی‌زاده»، ادامه داد: در حال حاضر چون گذشته به ساخت مسکن به شکل تعاونی در شهرک ‌های اقماری نیاز نیست و حوزه ساخت و ساز و ساختمان ‌سازی در حوزه‌هایی مانند بافت فرسوده بیش تر مورد تأکید است.
مجتبی زاده به بازآفرینی و فعالیت در راستای نوسازی و بهسازی بافت‌ های فرسوده تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به این ‌که بافت ‌های فرسوده حساسیت بیش تری در زمان‌ های بروز بحران و حوادثی هم چون آتش‌ سوزی و زمین لرزه دارند، باید برای نوسازی مورد توجه قرار گیرند.
وی عنوان داشت: در بازآفرینی محله‌ های ناکارآمد شهری و بافت‌ های فرسوده باید حداقل موارد ذکر شده در آئین ‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان رعایت گردند تا در هنگام بروز سوانح دچار مشکل نشویم و نیز مباحث شهرسازی برای آسایش مردم و الگو های معماری را در نظر بگیریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به این‌ که استقبال از نوسازی ساختمان ‌ها در بافت فرسوده بد نیست، یاد آور شد: برای تشویق مردم به این اقدام سازمان نظام مهندسی تخفیف بیست و پنج درصدی برای طراحی نقشه‌ ها و خدمات مهندسی در نظر گرفته است.

نوسازی بافت فرسوده در اولویت ساخت و ساز زنجان

وی، تحولات اقتصادی و افزایش چند برابری مصالح ساختمانی را در فعالیت در حوزه صنعت ساخت و ساز موثر خواند و تصریح کرد: برخی از سازندگان ساختمان در این شرایط در رکود قرار گرفتند و امیدوار هستیم حباب‌هایی که در این حوزه وجود دارد شکسته شود تا ساخت و ساز رونق گیرد.
مجتبی‌زاده، خاطر نشان کرد: با توجه به این‌ که واحدهای مسکونی احداث شده در شهرک‌ های اقماری چند واحدی هستند، بنظر می ‌رسد پاسخ نیاز جامعه را بدهند ولی آمار دقیقی از تعداد مسکن‌ های مورد نیاز و تناسب آن با مسکن ‌های خالی موجود در دست نیست.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ شهریور ۹۷
876 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0