تبلیغات اشتباه در مورد نظام‌ مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان

تبلیغات اشتباه در مورد نظام‌ مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان با اشاره به موانع اجرای مجریان ذی‌ صلاح و آسیب‌ های ناشی از عدم اجرای آن، بیان کرد: اصلی ‌ترین مسئله این است که ما جایگاه آن فردی را که دارای صلاحیت برای انجام یک حرفه کاملا تخصصی است، بدرستی تعریف نکرده‌ایم.

کد خبر: 970121003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷ - ۸:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان با اشاره به موانع اجرای مجریان ذی‌ صلاح و آسیب‌ های ناشی از عدم اجرای آن، بیان کرد: اصلی ‌ترین مسئله این است که ما جایگاه آن فردی را که دارای صلاحیت برای انجام یک حرفه کاملا تخصصی است، بدرستی تعریف نکرده‌ایم.

تبلیغات اشتباه در مورد نظام‌ مهندسی

تبلیغات اشتباه در مورد نظام‌ مهندسی

تبلیغات اشتباه  در مورد نظام‌ مهندسی

مهدی رضایی گفت: ما در چرخه ساخت ‌و ساز که متاسفانه چرخه کاملی نیست، قسمت اصلی یعنی اجرای تمام ضوابطی که برای آن ها برنامه و روال تعریف کرده ‌ایم و قانون گذاشته ‌ایم، به افرادی سپرده ‌ایم که نه از این برنامه و روال قانونی اطلاعاتی دارند و نه صلاحیت علمی و فنی دارند.
رضایی اشکال کار و مسئله بزرگ صنعت ساختمان را در شرایط فعلی مربوط به این موارد دانست و ادامه داد: این که گفته شده هر کسی می تواند اقدام به ساخت ساختمان کند، برای ما مسئله‌ ساز شده است.
وی، بکارگیری مجریان صاحب صلاحیت در صنعت ساختمان را راهکار حل این موضوع دانست و ادامه داد: صرفنظر از این که در تعریف و حدود صلاحیت این مجریان مشکلاتی وجود دارد، اما همین که افراد متخصص را جایگزین افرادی ‌کنیم که تمام تخصص خود را باید از راه تجربه و سعی و خطا آن هم با استفاده از اموال دیگران انجام دهند، خود نقطه قوت است.
رضایی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی ما افرادی هستند که در این چرخه صاحب منفعت می‌ شوند. در حال حاضر سازندگان فاقد صلاحیت در عرصه ساخت و ساز فعالیت و منافعی را کسب می ‌کنند که قطعا حاضر نیستند به این راحتی این منافع را از دست بدهند.

تبلیغات اشتباه در مورد نظام‌ مهندسی

وی با اشاره به بهانه های سازندگان بدون صلاحیت برای فرار از اجرای مجریان ذیصلاح، مطرح کرد: این افراد بر یک موج ناآگاهی سوار شده اند و به کسانیکه می‌ خواهند مجریان ذیصلاح را اجرایی کنند و حرفه ساختمان سازی را بصورت تخصصی انجام دهند، این انگ را میچسبانند که می ‌خواهند پول اضافی از مردم بگیرند و چنین مواردی را دستاویزی قرار داده ‌اند تا آن قسمت خوب ماجرا را بپوشانند.
این مسئول هم چنین با انتقاد از نظر برخی مسئولان و اعضای شورای شهر در مورد ضروری نبودن مجری ذی‌ صلاح افزود: بدون شک مجری ذی‌ صلاح باید در بخش ساختمان سازی اجرایی گردد.
وی با انتقاد از این که در حال حاضر در تمام صحبت ‌هایی که مطرح می‌ شود، سازمان نظام مهندسی که وکیل بهره‌ بردار است در نقطه مقابل بهره‌ بردار گذاشته می‌ شود، ادامه داد: این رویکرد، حاصل تبلیغات اشتباه در مورد نظام مهندسی است.
وی تاکید کرد: وقتی یک نماینده مجلس کل سازمان‌ های نظام مهندسی را بعنوان یک سازمان فاسد معرفی می‌ کند، نشان میدهد که اوضاع چقدر خراب است.
رضایی خاطر نشان کرد: جو تبلیغاتی خیلی بدی ایجاد شده و یک سری افراد در ذهن نمایندگان مجلس این تصور را ایجاد کرده‌ اند که سازمان نظام مهندسی در مقابل مردم است. در حالیکه کسی باید آقایان را تفهیم کند که سازمان نظام مهندسی در مقابل ظلم کردن به مردم و در مقابل اتلاف پول و منابع مردم می‌ایستد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان عنوان داشت: اگر سازمان نظام مهندسی از کار ایراد می ‌گیرد و نظارت و تاکید می ‌کند که حتما افراد متخصص در بخش ساخت و ساز روی کار بیایند، به این علت است که منافع مردم حفظ گردد، ولی به غلط گفته می‌ شود که این سازمان پول اضافی از مردم می ‌گیرد.
وی یاد آور شد: افرادی که می‌ گویند این پول اضافی است، جزو همان افرادی هستند که میخواهد چندین برابر این مبلغ را از جیب مردم دربیاورند. منتقدان باید به این باور برسند که سازمان نظام مهندسی را اشتباه دیده ‌اند و نظام مهندسی در مسیری که تصور می‌ کنند، پیش نمی ‌رود.

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ فروردین ۹۷
1110 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0