هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه

هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه؛ پنجاه روز قبل از زلزله

وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ ای که دوم مهرماه امسال به سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه ارسال کرده؛ نسبت به آن چه که «نبود اتصال دیوارهای پیرامونی با سازه» عنوان شده، هشدار داده است.

کد خبر: 960828001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶ - ۷:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ ای که دوم مهرماه امسال به سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه ارسال کرده؛ نسبت به آن چه که «نبود اتصال دیوارهای پیرامونی با سازه» عنوان شده، هشدار داده است.هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه

هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه

هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه

هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر  در کرمانشاه؛ پنجاه روز قبل از زلزله

بر خلاف ادعاهای مطرح گردیده، وزارت راه و شهرسازی به نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه اعلام کرده بود که «دیوارها و نمای مسکن‌ های مهر، با سازه اتصال ندارد و در زلزله، خسارت‌ وارد خواهد شد.»
بعد از زمین ‌لرزه ۷٫۳ ریشتری در شمالغرب ایران و خسارات زیاد به پروژه مسکن مهر در سرپل ذهاب، انتقادها نسبت به ساخت این واحدها در دولت قبلی بالا گرفت و حتی ریاست ‌جمهوری در بازدید از این شهر، عنوان کرد که با «متخلفان این پروژه برخورد قانونی خواهد شد.» درعین حال، علی نیک زاد وزیر وقت راه و شهرسازی در دولت قبلی، با لحنی تند به منتقدان مسکن مهر حمله کرد و آن ‌ها را «کم ‌اطلاع» نامید. در روزهای گذشته موجی از جریان‌ سازی رسانه ‌ای در دفاع از مسکن مهر از جانب رسانه ‌های اصول گرا هم مشاهده شده است.

هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه


ولی در نامه ‌ای که وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی کرمانشاه فرستاده نسبت بوقوع فاجعه‌ پس از یک زلزله هشدار داده شده بود. در این نامه در بخش «نظارت عالیه» سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه منتشر گردیده، آمده است: «در بسیاری از ساختمان‌ های در حال احداث دیوارهای پیرامونی و نما به‌ درستی با سازه اتصال نداشته و مهار نشده‌ اند.»
در این نامه آمده است: «این دیوارها باید مستقیماً توسط اعضای سازه‌ ای نگه‌ داری و یا به‌ وسیله اتصالات به سازه متصل گردند و در صورت عدم رعایت موارد فوق احتمال وقوع خسارات جانی و مالی به‌ ویژه در هنگام وقوع زلزله متصور خواهد بود.»
در جریان زلزله شمالغرب کشور، پروژه مسکن مهر دویست و بیست و پنج واحدی در سرپل ذهاب به ‌طور کامل آسیب دید. نکته جالب‌ توجه در روند تخریب این واحدها، باقی ماندن اسکلت فلزی بلوک‌ ها و فرونشست دیوارها و نمای ساختمان‌ هاست.
منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام تاسیسات برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آبان ۹۶
1372 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0