معدن

صادرات معادن کشور ۶۰ درصد رشد داشته است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 22 میلیون تُن محصولات صنایع معدنی در 10 ماه امسال به کشورهای دیگر صادر شده است.

کد خبر: 8366 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵ - ۳:۲۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،جعفر سرقینی روز چهارشنبه در همایش موسوم به ‘وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی’ در اصفهان افزود: این میزان از لحاظ وزنی ۶۳ درصد و از لحاظ ارزش ۶۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.صادرات معادن کشور با ۶۰ درصد رشد

صادرات معادن کشور با 60 درصد رشد

صادرات معادن کشور با ۶۰ درصد رشد

صادرات معادن کشور با ۶۰ درصد رشد

وی ارزش صادرات معدنی و صنایع معدنی در این مدت را پنج و نیم میلیارد دلار اعلام کرد.
وی گفت: از این میزان یک میلیارد دلار مربوط به مواد اولیه و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن صادرات فراورده های معدنی است.
سرقینی افزود: صنایع معدنی کشور سهم ۶٫۵ درصدی در اقتصاد کشور دارد.
وی اضافه کرد: امسال حدود ۳۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم که معادن و محصولات فراوری آن بدون پتروشیمی حدود ۳۰ درصد از صادرات کشور را تشکیل می دهد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برخی افراد می گویند که دولت کاری انجام نداده و بسیاری از معادن کشور تعطیل است در حالی که آنها از آمار و اتفاقات خوبی که در این زمینه رخ داده است، اطلاعی ندارند.
وی تاکید کرد: یکی از بخش های جامعه که بزرگترین مسئولیت هنای اجتماعی را برعهده دارد، معدنکاران هستند.
سرقینی افزود: چرخ صنایع ما بر پایه معادن و عملکرد آنها می چرخد زیرا معدن بعنوان صنعت مادر نام برده می شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش گفت: استان اصفهان، یک استان معدنی است که بیش از دو هزار واحد سنگبری در آن در حال فعالیت است.
عبدالوهاب سهل آبادی افزود: با این وجود حمایتی از این استان و واحدهای تولیدی آن برای به روز رسانی واحدهای آن نمی شود و آنها هنوز هم با ابزار و وسایل اولیه کار می کنند.
وی تاکید کرد: گرفتن ارزش افزوده و مالیات، کمر تولیدکنندگان، معدنکاران و سنگبری های اصفهان را زیر بار خود خم کرده است و در حالی که آنها چک های یکساله برای وصول مطالبات خود دارند باید سه ماه یکبار ارزش افزوده بپردازند.
به گزارش ایرنا، این همایش با حضور جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نادعلی اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی ایران، مسئولان استانی مربوط به موضوع این همایش و جمعی از فعالان استانی در حوزه معدن در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.


موضوعات مورد بررسی در این همایش شامل شرحی بر رفتارشناسی در تشکل ها-نگاهی به چگونگی ایجاد وحدت رویه و همگرایی در جامعه صنعتی و معدنی-راهکارهای برون رفت از شرایط بحران کنونی و ایجاد صدای واحد- نگرشی بر نقش آموزش و پژوهش در جامعه معدنی و مزایای ارتباط موثر دانشگاه با معادن و صنایع وابسته بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر روز شنبه یازدهم دی امسال در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور با ۱۴۹ رای موافق، ۲۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر با ماده ۵۴ موافقت کردند.
در پایان این همایش از ۵۰ نفر معدنکار با سابقه و نمونه استان اصفهان تجلیل شد.
از ۹ هزار پروانه صادر شده معادن، بیش از شش هزار معدن فعال بوده و سه هزار معدن هنوز به مدار تولید نرسیده است.
از تعداد واحدهای معدنی غیرفعال حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد بتازگی پروانه دریافت کرده و هنوز مجهز نشده اند و یکهزار و ۵۰۰ واحد نیز معادن فصلی بوده یا بدلیل عدم نیاز بازار در رکود بسر می برند.

منبع: ایرنا

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ بهمن ۹۵
1239 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0